Oamenii care oferă astfel de sfaturi dau dovadă de o inteligenţă emoţională foarte scăzută. Ce înseamnă de fapt să oferi un sfat bun - în business şi nu numai
Un colaborator al publicaţiei americane Inc. a analizat modul în care putem oferi sfaturi bune şi cum am putea să le identificăm pe cele proaste.
Potrivit articolului, totul se rezumă la inteligenţa emoţională. Se pare că dacă sunteţi presat să daţi sfaturi, cheia pentru ca acestea să fie bune este să puneţi multe întrebări interlocutorului.
Iar dacă sunteţi în căutarea unor sfaturi, calitatea sfaturilor primite poate fi descrisă prin numărul de întrebări pe care cel care oferă sfatul le pune.
Potrivit lui Daniel Gross, un autor de eseuri de business, cei care oferă sfaturi vor de obicei să ajute, dar şi să fie eficienţi: „Cei care oferă sfaturi se bazează pe cele care le vin cel mai repede în minte. Cel mai simplu sfat, în locul celui mai corect.”
Unul dintre atributele cheie ale inteligenţei emoţionale este modul în care persoanele interacţionează: pot oferi un răspuns de susţinere, care mută atenţia spre cel care are într-adevăr nevoie de acesta sau unul de reorientare spre propria persoană, nu asupra persoanei cu care vorbesc.
Iată un exemplu:
Întrebare: Ar trebui să mă întorc la studii?
Răspuns reorientat spre propria persoană: Cu siguranţă n-am regretat niciodată că nu am obţinut MBA-ul.
Răspuns de susţinere: Ce plănuieşti să faci cu nivelul absolvit? Care sunt oportunităţile pe care le vei avea dacă vei urma aceste studii?
Astfel, potrivit autorului articolului, principala dovadă de inteligenţă emoţională este numărul de semne de întrebare de la finalul propoziţiilor voastre.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro