Este oficial: Renault suspendă investiţia de la Mioveni. Grupul auto vrea să concentreze în Franţa activitatea principală de cercetare şi dezvoltare şi urmează să concedieze 14.600 de salariaţi, dintre care 10.000 la nivel global
Activitatea Renault Techologie Roumanie, principalul centru de cercetare şi dezvoltare pentru platforma entry a grupului Renault – platforma pe care erau dezvoltate acum modelele Logan, Sandero, Duster, Lodgy şi Dokker este pusă sub semnul întrebării, în contextul în care în premieră, Grupul francez a anunţat oficial faptul că urmăreşte„optimizarea resurselor: concentrarea dezvoltării tehnologiilor strategice cu valoare adăugată ridicată în sit-urile de inginerie din Ile-de-France; optimizarea utilizării centrelor de cercetare şi dezvoltare din străinătate şi subcontractarea; optimizarea mijloacelor de validare prin utilizarea sporită a digitalului”.
Dacă până acum Duster şi Logan erau realizate pe o platformă mai veche a Renault iar aceasta era „îmbunătăţită” de către inginerii de la RTR, viitoarele generaţii ale modelelor entry, vândute în Europa sub marca Dacia, sunt bazate pe aceeaşi platformă actualizată ca şi Renault Clio sau Renault Captur – platformele CMF-A, A Plus şi CMF-B. Mai mult, Renault a anunţat tot săptămâna aceasta faptul că viitoarele modele nu vor mai avea în comun doar platforma, ci şi o bună parte din caroserie, astfel încât proiectarea automobilelor va deveni şi mai simplă şi mai ieftină. Acest lucru înseamnă şi faptul că modelele Dacia vor fi desenate în acelaşi timp cu cele Renault şi nu vor mai fi complet diferite, ca până acum, la nivel european.
În cadrul RTR în România lucrează aproape 4.000 de ingineri, atât în birourile Renault Bucharest Connected, cât şi la Titu, unde se află unul dintre cele mai mari centre de testare ale Renault din lume.
Aşa cum a fost anunţat odată cu rezultatele anuale, Groupe Renault prezintă astăzi planul său de transformare, care are ca scop realizarea unor economii de peste 2 miliarde de EUR, pe parcursul a trei ani şi punerea bazelor unui nou model de competitivitate.
Dificultăţile cu care se confruntă Grupul, criza majoră prin care trece industria auto şi urgenţa tranziţiei ecologice sunt imperative care determină compania să accelereze această transformare.
Acest proiect de plan va consolida capacitatea de adaptare a Grupului, prin concentrarea pe generarea de flux de numerar, păstrând în acelaşi timp clientul în centrul priorităţilor sale. Se bazează pe o abordare mai eficientă a activităţilor operaţionale şi pe gestionarea riguroasă a resurselor.
Dincolo de acest aspect, proiectul de plan urmăreşte să pună bazele dezvoltării pe termen lung a Groupe Renault. În Franţa, Grupul va fi organizat în jurul unor zone comerciale strategice, de viitor: vehicule electrice, LCV, economie circulară şi inovaţie cu valoare adăugată ridicată.
Aceste centre regionale majore de excelenţă, situate în Franţa, urmează să se afle în centrul revenirii Grupului. La Flins şi Guyancourt, Grupul îşi va reorganiza activităţile.
Groupe Renault intenţionează să facă ajustările necesare în privinţa forţei de muncă pentru a permite revenirea la o creştere rentabilă şi durabilă şi se angajează să se asigure că acestea se desfăşoară printr-un dialog exemplar cu partenerii sociali şi cu autorităţile locale.
Acest proiect de ajustare a forţei de muncă urmează să se bazeze pe măsuri de recalificare, mobilitate internă şi plecări voluntare. Acesta se va întinde pe parcursul a trei ani şi va viza aproape 4.600 de posturi în Franţa, la care se adaugă reducerea cu peste 10.000 de alte posturi în restul lumii, unde Grupul este prezent.
„Am încredere în atuurile noastre, în valorile noastre şi în conducerea companiei pentru a reuşi transformarea prevăzută şi pentru a readuce Grupul la valoarea sa prin implementarea acestui plan. Modificările planificate sunt fundamentale pentru a asigura sustenabilitatea companiei şi dezvoltarea acesteia pe termen lung. La nivel colectiv şi cu sprijinul partenerilor noştri din Alianţă, ne vom putea atinge obiectivele şi vom face din Groupe Renault un jucător major în industria auto în anii următori. Suntem pe deplin conştienţi de responsabilitatea noastră, iar transformarea planificată poate fi realizată doar cu respectarea tuturor părţilor co-interesate ale Grupului nostru şi printr-un dialog social exemplar”, a declarat Jean-Dominique Senard, preşedintele Consiliului de Administraţie al Renault.
La rândul său, Clotilde Delbos, CEO interimar al Renault, apreciază că într-un context dominat de incertitudine şi complexitate, acest proiect este vital pentru a garanta o performanţă solidă şi durabilă, satisfacţia clienţilor fiind prioritară. „Prin valorificarea numeroaselor noastre active, cum ar fi vehiculul electric, prin valorificarea resurselor şi tehnologiilor Grupului Renault şi ale Alianţei şi prin reducerea complexităţii dezvoltării şi producţiei vehiculelor noastre, dorim să generam economii de scară pentru a ne restabili profitabilitatea globală şi pentru a ne asigura dezvoltarea în Franţa şi la nivel internaţional. Acest proiect ne va permite să privim către viitor cu încredere”.
Proiectul include următoarele elemente principale:
- Îmbunătăţirea eficienţei şi reducerea costurilor de inginerie, profitând de activele consolidate ale Alianţei, aproximativ 800 de milioane EUR:
- Raţionalizarea proiectării şi dezvoltării vehiculelor: reducerea diversităţii componentelor, creşterea standardizării, programele Leader - Follower din cadrul Alianţei.
- Optimizarea resurselor: concentrarea dezvoltării tehnologiilor strategice cu valoare adăugată ridicată în sit-urile de inginerie din Ile-de-France; optimizarea utilizării centrelor de cercetare şi dezvoltare din străinătate şi subcontractarea; optimizarea mijloacelor de validare prin utilizarea sporită a digitalului.
- Optimizarea producţiei, cu economii de aproximativ 650 de milioane EUR
- Accelerarea transformării uzinelor prin generalizarea instrumentelor specifice Industriei 4.0
- Îmbunătăţirea procesului în noile proiecte de inginerie: accelerarea digitalizării şi „design to process ” („de la concepţie la proces”).
- Dimensionarea corectă a capacităţilor industriale:
• Capacitatea de producţie globală revizuită de la 4 milioane de vehicule în 2019 la 3,3 milioane până în 2024 (referinţă Harbour).
• Ajustarea numărului de angajaţi din producţie.
• Suspendarea proiectelor de creştere capacitară planificate în Maroc şi România, studiu pentru adaptarea capacităţilor de producţie ale Grupului în Rusia, studiu pentru raţionalizarea activităţilor de fabricaţie a cutiilor de viteze în lume.
• În Franţa, patru ipoteze de lucru pentru optimizarea producţiei vor face obiectul unei consultări aprofundate cu toate părţile interesate, în special cu partenerii sociali şi cu autorităţile locale:
▪ Renault lansează un proces de consultare la uzinele din Douai şi Maubeuge pentru a studia crearea unui centru optimizat de excelenţă pentru vehicule electrice şi vehicule comerciale uşoare în nordul Franţei.
▪ Reflecţie deschisă asupra reconversiei uzinei de la Dieppe la sfârşitul producţiei Alpine A110.
▪ În Flins, crearea unui ecosistem de economie circulară pe sit, inclusiv transferul activităţilor de la Choisy-le-Roi.
▪ La Fonderie de Bretagne, Renault lansează o revizuire strategică.
- Eficienţa sporită a funcţiilor suport, aproximativ 700 milioane EUR
- Optimizarea costurilor generale şi de marketing: digitalizarea pentru optimizarea costurilor de marketing, raţionalizarea organizaţiei şi reducerea costurilor aferente funcţiilor suport etc.
- Reorientarea activităţilor pentru o mai bună alocare a resurselor
Această reorientare asupra activităţii de bază a Grupului printr-o modificare în domeniul său de activitate va fi în special axată pe:
- O parte din reţeaua de distribuţie RRG integrată în Europa.
- Transferul pachetului de acţiuni deţinut de Groupe Renault la Dongfeng Renault Automotive Company Ltd (DRAC) din China către Dongfeng Motor Corporation şi încetarea activităţilor cu vehicule termice, sub marca Renault, pe piaţa chineză.
Aceste planuri vor fi prezentate organismelor reprezentative ale angajaţilor în conformitate cu reglementările aplicabile.
Costul estimat al implementării acestui plan este de 1,2 miliarde EUR.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro