OTP Bank România anunţă un profit de 79 milioane lei pentru primele nouă luni din 2019, în creştere cu 14%
OTP Bank România, subsidiara locală a celui mai mare grup bancar din Ungaria, a înregistrat un profit ajustat după impozitare de 79 milioane lei pentru primele nouă luni din 2019, în creştere cu 14% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit raportului trimestrial.
Subsidiara locală a grupului ungar a înregistrat în T3 2019 un profit de 26 milioane lei, cu 28% mai puţin decât în T2 2019.
Banca justifică rezultatul susţinând că a fost afectat de costurile de risc mai mari, care au crescut din cauza deprecierii recunoscute de OTP Factoring pentru filialele sale ca urmare a capitalului propriu negativ înregistrat de acestea.
OTB Bank România, a noua cea mai mare bancă din România după active, a înregistrat un profit operaţional în creştere cu 18% în primele nouă luni din 2019, ca urmare a creşterii cu 24% a veniturilor totale şi a creşterii cheltuielilor operaţionale cu 28%.
Marja netă a dobânzii din primele nouă luni a scăzut uşor, în timp ce activele totale au crescut semnificativ de la un an la altul, transmite banca.
În trimestrul al treilea, activitatea comercială s-a intensificat în mod deosebit datorită: creşterii de 68% a creditelor de tip imobiliar şi de 25% a creditelor de nevoi personale.
În luna august 2019, grupul ungar OTP, cel mai mare grup bancar maghiar, a adus 320 mil. lei (67,6 mil. euro) la capitalul subsidiarei din România, reprezentând cea mai mare injecţie de capital de pe piaţa locală din august. Această majorare de capital vine după ce în decembrie 2018 OTP Bank a anunţat o altă creştere a capitalului cu aproape 28 mil. euro de la acţionarii unguri, obiectivul menţionat atunci fiind „susţinerea planurilor de creştere ale băncii“.
La finele anului 2018, OTP Bank era pe locul 9 în sistemul bancar românesc în clasamentul după active, cu o cotă de piaţă de 2,45% şi active de peste 11 miliarde de lei. În prima jumătate a anului, activele băncii au crescut cu 22%, la 12,2 miliarde de lei. Ţinta asumată de Gyula Fater, noul CEO, în cadrul planului de cinci ani este de a dubla activele şi numărul de clienţi ai băncii şi de a ajunge la o cotă de piaţă de 5%.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro