Producătorul local Symmetrica a ajuns la un business de 20 de milioane de euro

Autor: Ioana Matei Postat la 22 mai 2017 135 afişări

Producătorul local de pavele şi bordure vibropresate Symmetrica a înregistrat în 2016 un business de 20 de milioane de euro, în creştere cu aproximativ 3% comparativ cu anul anterior, potrivit unui comunicat de presă trimis de reprezentanţii companiei. De asemenea, compania a livrat peste 3,2 milioane de metri de produse, mai mult cu 6% faţă de 2015.

Producătorul local Symmetrica a ajuns la un business de 20 de milioane de euro

Scăderea investiţiilor cu fonduri bugetere sau comunitare în infrastructură  a dus, în ultimul an, la modificarea raportului de vânzări pe tipuri de lucrări; creşterea constantă a investiţiilor pe segmentul rezidenţial în ultimul an a determinat o majorare semnificativă a livrărilor Symmetrica către proiect, astfel, în acest moment, cca. 42% din afacerile companie sunt realizate din proiecte de acest tip.

“Dezvoltarea sectorului imobiliar şi scăderea investiţiilor cu fonduri bugetere sau comunitare în infrastructură au dus, în ultimul an, la modificarea raportului de vânzări pe tipuri de lucrări. Astfel, dacă în trecut proiectele realizate cu statul reprezentau cca. 60% din business-ul companiei, astăzi ponderea a ajuns la 40%, raportându-se o creştere pe segmentul privat”, a declarat Sebastian Bobu, Director Executiv al Symmetrica.

Potrivit reprezentantului companiei, proiectele private însumează acum 42% din business-ul companiei, faţă de 32% în 2015. Din totalul proiectelor private, 28% din livrări sunt direcţionate către proiecte rezidenţiale, comerciale şi industriale, în timp ce 14% către proiecte realizate direct cu persoane fizice.

“Desigur, un procent de 8% din livrările companiei este realizat către magazinele de bricolaj sau către alţi distribuitori autorizaţi, ajungând astfel, în majoritate, tot în proiecte realizate de persoane fizice”, a mai precizat Sebastian Bobu.

Revirimentul pieţei rezidenţiale se poate observa nu numai în ceea ce priveşte volumele tot mai mari livrate către acest tip de proiecte, cât şi în tipurile de produse alese. Astfel, dezvoltatorii noilor ansambluri rezidenţiale de pe piaţa locală optează tot mai mult pentru amenajarea cu pavaj în detrimentul turnării asfaltului. Astfel, aceştia aleg să monteze pavele pe drumurile adiacente, în parcări şi pe căile de acces.

“Investitorii imobiliari au învăţat, după anii de criză prin care a trecut industria, că materialele de calitate folosite în dezvoltarea locuinţelor sunt factorul decident pentru clientul final. Chiar dacă clădirea în sine este cea care îi convinge pe cumpărători să aleagă sau nu un anumit ansamblu, exteriorul nu trebuie nici el neglijat. Astfel, românii îşi doresc tot mai mult să locuiască într-o zonă amenajată modern şi care să nu prezinte riscul de a se deteriora în timp scurt”, a afirmat Directorul Executiv al Symmetrica.

Astfel, potrivit declaraţiilor sale, se observă o disponibilitate tot mai mare din partea constructorilor de a aloca bugete importante pentru produse de o calitate ridicată, rezistente în timp şi cu design deosebit. Tocmai din acest motiv, cea mai mare parte din produsele Symmetrica livrate către proiectele rezidenţiale fac parte din gamele de design.

“Alegerea clientului, fie persoană fizică sau arhitectul unui proiect privat, se bazează pe destinaţie – trafic greu-uşor - şi pe estetică. În general se aleg pavele clasice gri pentru zona rutieră, iar pentru zonele pietonale pavele în funcţie de ambientul ce urmează a fi creat”, a subliniat Sebastian Bobu.

În ceea ce priveşte bugetul alocat de dezvoltatorii imobiliari, aceştia aleg de cele mai multe ori modele cu preţuri medii, situate între 60 şi 70 lei / mp, şi  optează şi pentru serviciile de montaj din dorinţa de a obţine o lucrare de calitate şi durabilă.

Când vine vorba de persoanele fizice, bugetul alocat este uşor ridicat, fiind vorba şi de suprafeţe mai mici. Astfel, aceştia aleg modele cu preţuri de până la 100 lei / mp şi, de asemenea, şi serviciile de montaj.

Symmetrica este o companie 100% românească, producătoare de pavele, borduri şi rigole vibropresate pietonale şi carosabile, într-o gamă variată de forme şi culori. Aceasta a fost înfiinţată în 1994 de Florentina-Mihaela Stanciu (60% din acţiuni) şi Florin-Cristinel Stanciu (40% din acţiuni).

Prima fabrică Symmetrica a fost inaugurată în 1999 la Vereşti, judeţul Suceava, urmată apoi de unităţile de producţie de la Podu Iloaiei, judeţul Iaşi (2010), şi Bolintin Vale, în apropiere de Bucureşti (2011), Prejmer – Braşov (2012) şi Cociu – Bistriţa-Năsăud (2012).

Principalele proiecte pentru care Symmetrica a livrat pavele şi borduri se numără Arena Naţională, parcul balnear din staţiunea Vatra Dornei, magazine Carrefour, Lidl, Penny Market, parcări cu pavele ecologice în Bucureşti etc. De asemenea, produsele companiei au fost folosite pentru reabilitatea de străzi, trotuare şi parcuri ecologice din întreaga ţară.

 

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.