Profit şi cifră de afaceri în scădere pentru Alro
Alro, unul dintre cei mai mari producători de aluminiu din Europa Centrală şi de Est, a înregistrat în primele nouă luni ale anului 2013, o pierdere netă ajustată* de 21 de milioane de lei, faţă de un profit net ajustat* de 83 de milioane de lei (restatat) realizat în primele nouă luni ale anului 2012, în conformitate cu Standardele Internaţionale de Raportare Financiară (IFRS). Cifra de afaceri a companiei, în primele nouă luni ale anului 2013, a fost de 1,55 miliarde de lei, faţă de 1,74 miliarde de lei în perioada similara a anului anterior.
“Rezultatele financiare continuă să fie afectate semnificativ de criza cu care se confruntă piaţa internaţională a aluminiului şi de eco-taxele locale”, a declarat Marian Năstase, preşedintele consiliului de administraţie al Alro S.A. “Deşi am implementat toate măsurile necesare pentru creşterea eficienţei operaţiunilor, factorii externi mentionaţi mai sus au influenţat într-un mod negativ rezultatele companiei. Cu toate acestea, vom continua strategia de dezvoltare pe termen lung, axată, în principal, pe produsele cu valoare adăugată mare şi suntem în permanenţă pregătiţi să luăm toate măsurile necesare pentru a ne proteja operaţiunile”.
Vânzările de aluminiu primar au rămas la un nivel similar cu cel din primele nouă luni ale anului 2012, respectiv la aproximativ 107.000 de tone, în vreme ce vânzările de aluminiu procesat au crescut la 53.400 de tone, în primele nouă luni ale anului 2013, de la 48.400 de tone în perioada similară din 2012. Creşterea totală a producţiei de aluminiu procesat a fost de 10%, în primele trei trimestre ale anului 2013. Această creştere nu s-a reflectat în valoarea vânzărilor, deoarece preţul aluminiului pe Bursa de Metale de la Londra a continuat să scadă semnificativ şi pe parcursul anului 2013, atingând un nivel mediu de 1.871 USD/tonă, în primele nouă luni ale anului 2013, faţă de un nivel mediu de 2.025 USD/tonă în perioada similara a anului 2012.
În plus, faţă de preţul scăzut al aluminiului, Alro a continuat să se confrunte şi cu factori locali adverşi, care nu pot fi controlaţi de către companie, respectiv supracompensarea sectorului de energie regenerabilă.
Prin urmare, costul vânzărilor a crescut cu 23,8 milioane de lei, în primele nouă luni ale anului 2013, în comparaţie cu perioada similară din 2012, în principal din cauza majorării semnificative a taxelor cu energia (certificate verzi şi taxa de cogenerare). Cota anuală pentru certificate verzi a fost de până la 0,191 CV/MWh, faţă de 0,1188 CV/MWh în primele nouă luni ale anului 2012.
Cu toate acestea, Alro a continuat să îşi extindă activităţile de promovare pe pieţele internaţionale pentru produsele cu valoare adăugată mare. în primele nouă luni ale acestui an, Alro a continuat investiţiile în creşterea competitivităţii. Compania şi-a axat investiţiile pe activele pe termen lung şi pe dezvoltarea sectorului de aluminiu procesat. în plus, Alro a continuat să investească în procesarea deşeurilor de aluminiu pentru a reduce costurile cu energia şi pentru a diminua efectele creşterilor dramatice ale taxelor privind consumul de energie.
* Profitul/ (pierderea) net(ă) ajustat(ă) reprezintă profitul/ (pierderea) net(ă) a companiei, plus/(minus) deprecierea activelor fixe, plus/(minus) (pierderile)/câştigurile din instrumente financiare derivate care nu se califică pentru contabilitatea de acoperire, plus/(minus) impozitul pe profit amânat.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro