Romanii zboara tot mai mult in tara
La terminalul de curse interne de la Otopeni se infiinta pentru prima data, in urma cu circa jumatate de an, un check-in pentru un zbor intern operat de o alta companie decat TAROM. Primul bilant arata ca statisticile privind cursele interne au prins avant.
La terminalul de curse interne de la Otopeni se infiinta pentru prima data, in urma cu circa jumatate de an, un check-in pentru un zbor intern operat de o alta companie decat TAROM. Primul bilant arata ca statisticile privind cursele interne au prins avant.
Desi a crescut cu aproape o treime fata de aceeasi perioada a anului trecut, traficul aerian intern de persoane reprezinta o cota mica din operatiunile celor doua companii aeriene de linie din
Iar preturile se vor modifica in consecinta. De aceea, desi a avut de dus o lupta nu tocmai usoara pentru a opera de la inceputul acestui an de pe Otopeni, Carpatair are acum, in paralel cu TAROM, curse catre Timisoara de pe cel mai mare aeroport din tara, dar si alte doua curse interne pe care compania de stat nu le-a bifat: Timisoara-Iasi si Timisoara-Constanta. Si desi zboara acum in paralel cu Carpatair de pe Otopeni, TAROM nu se poate plange. "Cresterea numarului de pasageri pe cursele interne ale companiei TAROM in prima jumatate a lui 2006 fata de 2005 a fost de 16%", dupa cum declara pentru BUSINESS Magazin oficialii companiei TAROM. Cu alte cuvinte, pasageri pentru curse Bucuresti-Timisoara au fost destui pentru toata lumea.
Despre ce crestere e vorba si cui se datoreaza? Aeroportul International Henri Coanda (AIHC) a avut in primele sase luni ale acestui an o crestere cu 15% a numarului de pasageri (care a depasit 1,5 mil.). Dintre acestia, 127.000 au optat pentru curse interne, fiind cu peste 21% mai multi fata de aceeasi perioada a anului trecut. O cota din crestere o au si pasagerii Carpatair, care au intrat in statisticile AIHC din martie, desi doar pentru o singura destinatie,
Nu numai AIHC a raportat cresteri de pasageri pe cursele interne. Aeroportul din
"Rutele interne sunt importante pentru portofoliu, dar deocamdata reprezinta putin din totalul curselor Carpatair", spun oficialii companiei cu capital romano-elvetian infiintate in anul 1999 de catre Veg Invest SRL, Wilson Property si o serie de persoane fizice straine. Dar traficul generat de cursele atat interne, cat si externe pe aeroportul din
Atributul de hub al aeroportului din Timisoara a aparut odata ce Carpatair si-a dezvoltat o retea de preluare a pasagerilor catre cursele externe atat din mai multe orase din Romania, cat si din orase din Ucraina sau
Miscarea pe care Carpatair a facut-o la inceputul acestui an, cand a inceput sa opereze si din estul tarii, de la Iasi, atat curse interne, cat si externe, i-a facut pe cei de la TAROM sa isi extinda si ei prezenta acolo. Odata cu integrarea Iasului in reteaua Carpatair, TAROM, care in mod normal isi conecteaza toate operatiunile prin AIHC, a inceput sa incheie parteneriate pentru a-si pastra clientela. A semnat, de exemplu, un acord cu Austrian Airlines pentru a transporta pasageri pe ruta Iasi-Viena - acordul a inceput in martie, cu trei curse pe saptamana (in zilele de luni, miercuri, vineri si duminica) si a crescut din luna mai la sase curse, pentru marti si joi.
In paralel, zboruri similare au inceput din
Multe companii, printre care si Blue Air (companie romaneasca low-cost apartinand omului de afaceri Nelu Iordache), asteapta ca odata cu integrarea in UE sa poata sa isi includa in portofoliu curse interne. Blue Air opereaza in tara pe aeroportul din
Posibilitatea ca oferta de curse interne sa se dezvolte este asteptata cu mare interes de pasagerii care calatoresc des in tara cu trenul ori cu automobilul in locul avionului din cauza ca gasesc biletele de avion prea scumpe: preturile pentru orice fel de cursa nu sunt decat rareori mai mici de 100 de euro pentru un zbor dus-intors. E firesc deci ca toata lumea sa astepte intrarea operatorilor low-cost pe rutele interne. "Acestia vor face adevaratul boom in piata curselor interne", spune Stefan Mladin, reprezentant al Aeroportului International Aurel Vlaicu (Baneasa).
"Curse cu putine locuri, care sa zboare pe diverse distante, la preturi care pot concura lejer cu autobuzele, aceasta este piata de zboruri interne pe care o asteptam", mai spune Stefan Mladin, care asteapta sa vada si in Romania, ca in Croatia, avioane de 12-16 pasageri, care sa zboare in regim de taxi intre orase aflate la 200 km distanta. Aici este diferenta deocamdata intre
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro