Sfârşitul hipermarketului în marile oraşe?

Autor: Bogdan Alecu Postat la 13 mai 2023 467 afişări

Sfârşitul hipermarketului în marile oraşe?

Magazine de proximitate, de discount, supermarketuri online, supermarketuri offline - clienţii marilor oraşe au la dispoziţie tot mai multe alternative pentru cumpărăturile de zi cu zi.

Dacă înainte de 2000 singura prezenţă a comerţului modern era Metro, iar în 2001 apărea Carrefour Militari, amplasat din­colo de centura Capitalei, motiv pentru care cum­părăturile ocupau practic o zi în­treagă, dar acolo gama era de la papetărie şi haine la produse alimentare sau electronice şi electro­cas­nice, acum oferta este mult mai diversi­ficată şi prezentă în zonele rezidenţiale.

„Trendul reducerii spaţiului alocat hi­per­marketurilor este deja în curs. Vremea în care mallul includea un mare hipermarket a apus deja. Chiar şi operatorul hipermarketu­lui a în­ţeles asta şi reevaluează situaţia. Auchan va fi mai mic, am ajuns la o înţelegere cu ei şi vor reduce suprafaţa. Şi sunt mai multe exemple de hipermarketuri existente care reduc supra­faţa, reduceri mai mari decât facem noi aici (la AFI Cotroceni - n.red.)“, a declarat Doron Klein, CEO al AFI Europe România şi Cehia.

Lanţurile de hipermarketuri, magazine pe suprafaţă mare, de până la 13.000 mp, au fost cele care au deschis apetitul românilor pentru comerţul modern acum 15-20 de ani. În perioada de boom economic 2006-2008 aceste reţele deschideau magazine mari pe bandă rulantă, unii jucători operând chiar şi zece inaugurări de hipermarketuri mari pe an. Iar un magazin dezvoltat de la zero, pe teren propriu, ajungea să coste şi 20 de mili­oane de euro.

Anul 2022 a fost cel mai bun din istoria centrului comercial AFI Cotroceni odată ce s-au eliminat restricţiile, pentru că publicul a dorit să revină în „offline“.

„Anul 2022 a fost chiar mai bun decât  2019 deoarece oamenii voiau să revină, iar re­tailerii vor mai mult spaţiu, se măreşte su­prafaţa magazinelor pentru a veni cu o gamă mai largă. Primark e un exemplu, va avea peste 4.000 mp în mall. Primark va fi deschis deasupra Auchan şi înlocuieşte alte magazi­ne sau spaţii precum Muzeul Simţurilor sau Adidas care au fost mutate şi am convertit o parte a zonei comune în spaţiu de retail“, a spus Doron Klein.

De asemenea, anul trecut Cora anunţa că îşi restructurează jumătate dintre hiper­marketuri şi le reduce suprafaţa, magazinele urmând a găzdui în spaţiul rămas liber alte branduri. În acel moment remodelarea viza magazinele Cora Lujerului, Pantelimon, Sun Plaza şi Alexandriei la Bucureşti, şi la Cora Brătianu din Constanţa.

Lanţul de magazine Cora deţine local o reţea de zece hipermarketuri, cinci magazi­ne mici, de proximitate, sub brandul Cora Urban, şi o unitate online proprie. Această mutare vine în contextul în care acest tip de magazine - hipermarketurile - a pierdut trep­tat din popularitate - atât local, cât şi internaţional - dat fiind că acum clienţii pun mai mare accent pe proximitate.

Reprezentanţii Cora spuneau că regân­desc astfel modelul comercial, cu scopul de a răspunde exigenţelor clienţilor, care după pan­demie îşi doresc să acceseze şi să parcurgă mai uşor şi mai rapid spaţiul magazinului.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
hipermarketuri,
mall,
magazine,
reducere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.