Sfârşitul hipermarketului în marile oraşe?
Magazine de proximitate, de discount, supermarketuri online, supermarketuri offline - clienţii marilor oraşe au la dispoziţie tot mai multe alternative pentru cumpărăturile de zi cu zi.
Dacă înainte de 2000 singura prezenţă a comerţului modern era Metro, iar în 2001 apărea Carrefour Militari, amplasat dincolo de centura Capitalei, motiv pentru care cumpărăturile ocupau practic o zi întreagă, dar acolo gama era de la papetărie şi haine la produse alimentare sau electronice şi electrocasnice, acum oferta este mult mai diversificată şi prezentă în zonele rezidenţiale.
„Trendul reducerii spaţiului alocat hipermarketurilor este deja în curs. Vremea în care mallul includea un mare hipermarket a apus deja. Chiar şi operatorul hipermarketului a înţeles asta şi reevaluează situaţia. Auchan va fi mai mic, am ajuns la o înţelegere cu ei şi vor reduce suprafaţa. Şi sunt mai multe exemple de hipermarketuri existente care reduc suprafaţa, reduceri mai mari decât facem noi aici (la AFI Cotroceni - n.red.)“, a declarat Doron Klein, CEO al AFI Europe România şi Cehia.
Lanţurile de hipermarketuri, magazine pe suprafaţă mare, de până la 13.000 mp, au fost cele care au deschis apetitul românilor pentru comerţul modern acum 15-20 de ani. În perioada de boom economic 2006-2008 aceste reţele deschideau magazine mari pe bandă rulantă, unii jucători operând chiar şi zece inaugurări de hipermarketuri mari pe an. Iar un magazin dezvoltat de la zero, pe teren propriu, ajungea să coste şi 20 de milioane de euro.
Anul 2022 a fost cel mai bun din istoria centrului comercial AFI Cotroceni odată ce s-au eliminat restricţiile, pentru că publicul a dorit să revină în „offline“.
„Anul 2022 a fost chiar mai bun decât 2019 deoarece oamenii voiau să revină, iar retailerii vor mai mult spaţiu, se măreşte suprafaţa magazinelor pentru a veni cu o gamă mai largă. Primark e un exemplu, va avea peste 4.000 mp în mall. Primark va fi deschis deasupra Auchan şi înlocuieşte alte magazine sau spaţii precum Muzeul Simţurilor sau Adidas care au fost mutate şi am convertit o parte a zonei comune în spaţiu de retail“, a spus Doron Klein.
De asemenea, anul trecut Cora anunţa că îşi restructurează jumătate dintre hipermarketuri şi le reduce suprafaţa, magazinele urmând a găzdui în spaţiul rămas liber alte branduri. În acel moment remodelarea viza magazinele Cora Lujerului, Pantelimon, Sun Plaza şi Alexandriei la Bucureşti, şi la Cora Brătianu din Constanţa.
Lanţul de magazine Cora deţine local o reţea de zece hipermarketuri, cinci magazine mici, de proximitate, sub brandul Cora Urban, şi o unitate online proprie. Această mutare vine în contextul în care acest tip de magazine - hipermarketurile - a pierdut treptat din popularitate - atât local, cât şi internaţional - dat fiind că acum clienţii pun mai mare accent pe proximitate.
Reprezentanţii Cora spuneau că regândesc astfel modelul comercial, cu scopul de a răspunde exigenţelor clienţilor, care după pandemie îşi doresc să acceseze şi să parcurgă mai uşor şi mai rapid spaţiul magazinului.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro