Studiu: Cât de afectaţi sunt românii de criza produsă de pandemie şi ce planuri au în perioada următoare?
Impactul pandemiei de COVID19 este vizibil atât la nivel medical, în aspecte legate de igienă şi siguranţă, cât şi în comportamentul de consum al românilor, în planurile de viitor şi de achiziţii ale acestora, arată un studiu realizat firma de cercetare de piaţă Mia Marketing.
Impactul pandemiei de COVID19 este vizibil atât la nivel medical, în aspecte legate de igienă şi siguranţă, cât şi în comportamentul de consum al românilor, în planurile de viitor şi de achiziţii ale acestora, arată un studiu realizat firma de cercetare de piaţă Mia Marketing.
În plan financiar, 53% dintre românii care au contractat credite ipotecare spun că intenţionează să solicite amânarea plăţii ratelor către bancă, iar o treime dintre cei care vor aplica pentru a beneficia de această măsură susţin că vor opta pentru perioada maximă de amânare prevazută de lege, respectiv de 9 luni.
“Educaţia financiară de bază rămâne un subiect esenţial indiferent de etapa de evoluţie a economiei româneşti. Conexiunea comportamentului de consum cu nevoia de gestionare a resurselor financiare pe care fiecare român le are la dispoziţie este un exerciţiu fundamental şi în această perioadă. Teoria trebuie transpusă în practică într-o manieră care să asigure beneficii pe termen lung atât consumatorilor, cât şi mediului de afaceri şi autorităţilor”, a declarat Ciprian Zamfirescu, Partner la Mia Marketing.
Totuşi, deşi, criza generează îngrijorare pentru 8 din 10 români, majoritatea rămân optimişti cu privire la planurile de viitor şi doar 1 din 3 persoane intervievate au în vedere renunţarea la anumite achiziţii programate de bunuri şi servicii.
Astfel, 21% spun că vor renunţa la achiziţionarea unei asigurări de viata sau de sănătate, 26% nu vor mai cumpăra aparate electronice de tip TV în perioada următoare, iar 29% renunţă la electrocasnice mari şi 31% la smarphone-uri.
În ceea ce priveşte petrecerea timpului liber, aproape jumătate dintre românii intervievaţi se gândesc să-şi anuleze vacanţa de vară (46%) şi jumătate dintre aceştia nu vor mai achiziţiona un pachet de tip city-break, deocamdată. De asemenea, 36% nu mai vor să cumpere un autoturism deocamdată.
În acelaşi timp, emisiunile TV, alături de utilizarea reţelelor de socializare şi a platformelor de comunicare, sunt activităţile care au înregistrat creşteri puternice în această perioadă.
O treime dintre participanţii la studiu spun că folosesc mai mult timp Whatsapp sau Messenger pentru a comunica şi petrec mai mult timp pe Facebook. De asemenea, 45% petrec mai mult timp la televizor.
Platformele de streaming video au înregistrat la rândul lor creşteri în utilizare (12% netflix, respectiv 9% HBO Go), în timp ce Youtube a fost accesat cu 22% mai mult decât înainte.
“Activităţile de divertisment susţinute de tehnologie devin un sector de tip “commodity”, o evoluţie accelerată de contextul pandemiei de COVID-19. Propagarea cu rapiditate a utilizării acestora este o oportunitate în acest moment pentru sectorul de tehnologie, dar preocupările privind impactul social şi comercial pe termen lung al acestora vor trebui analizate în continuare cu foarte mare atenţie”, a afirmat Cristian Stefanescu, Partner la Mia Marketing.
În plan sanitar, principalele măsuri de protecţie luate de români împotriva noului coronavirus au fost spălatul des pe mâini cu apă şi săpun (92%), mersul mai rar la cumpărături (84%), purtarea măştii de protecţie la ieşirea din casă (81%), purtarea mănuşilor de protecţie la ieşirea din casă (77%) şi curăţarea şi dezinfectarea zilnică a suprafeţelor atinse (77%).
Mia Marketing este una dintre primele companii de cercetare de piaţă din România, înfiinţată în anul 1992. Firma realizează studii de piaţă pentru clienţi din industrii precum FMCG, Retail, Telecomunicatii, Auto, Agricultură, Media, Asigurări şi Bănci.
Studiul a fost realizat în perioada 3-17 aprilie 2020.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro