Ungaria va creşte la 50% controversata taxă pe publicitate, care vizează grupul german RTL
Guvernul maghiar va creşte, din ianuarie 2015, super-taxa pe publicitate, adoptată în această vară, de la 40% la 50% în cazul companiilor de media ale căror venituri anuale din publicitate sunt mai mari de 65 de milioane de euro, în acest caz fiind vizat doar grupul german RTL, potrivit AFP.
"Taxa pentru societăţile care realizează venituri de peste 20 de miliarde de forinţi (65 de milioane de euro) din publicitate va creşte de la 40% la 50%, începând din ianuarie 2015", a anunţat, miercuri, Ministerul ungar al Economiei.
Creşterea acestei taxe de către Guvernul condus de premierul conservator Viktor Orban vizează doar RTL Group, cel mai important grup european de media, care este prezent şi pe piaţa din Ungaria.
RTL Group este singura companie de media din Ungaria care atinge acest prag financiar, de 65 de milioane de euro.
RTL Group a anunţat, în luna octombrie, că a depus o plângere oficială la Comisia Europeană împotriva controversatei taxe pe veniturile anuale din publicitate ale companiilor de media care a fost adoptată în această vară de guvernul maghiar, după cum relata broadbandtvnews.com.
Informaţia apărută în cotidianul maghiar Nepszabadsag a fost confirmată de responsabilul de comunicare al RTL Group, Andreas Meier, într-o declaraţie pentru AFP.
"Această plângere se bazează pe numeroase elemente, inclusiv pierderile în privinţa asigurării pluralismului media", a spus atunci Andreas Meier.
Pentru RTL Group, o filială a grupului german de media Bertelsmann şi care operează pe piaţa audiovizualului maghiar televiziunea RTL Klub, această taxă este "punitivă şi discriminatorie", întrucât ea afectează într-o manieră discreţionară această companie, comparativ cu alte televiziuni locale din Ungaria.
În replică, reprezentanţii autorităţilor ungare au declarat, în octombrie, că sunt "pregătiţi" să apere această taxă, la fel cum au făcut cu taxele din alte domenii, precum cel bancar, care au fost de asemenea aplicate după venirea la putere a premierului conservator Viktor Orban, în 2010.
"Nu este pentru prima dată când anumiţi agenţi economici încearcă să exercite presiune asupra guvernului", a declarat purtătorul de cuvânt al Executivului maghiar, Eva Kurucz, într-un comunicat de presă.
Ea a mai spus că fiecare trebuie să-şi achite obligaţiile care îi revin. "Câteva sute de companii vor plăti taxa, nu doar RTL", a mai spus Eva Kurucz.
Pe de altă parte, Comisia Europeană a denunţat la sfârşitul lunii iulie această taxă, prin vocea comisarului european pentru agenda digitală Neelie Kroes. Potrivit acesteia, legea care a impus această taxă are "un scop contrar valorilor europene", relatează AFP.
Parlamentul maghiar a adoptat, în luna iunie, controversata taxă pe veniturile anuale din publicitate ale companiilor de media, care a stârnit, înainte de a fi adoptată, protestul a peste 60 de televiziuni, radiouri, publicaţii şi site-uri de presă din Ungaria.
Taxa ar urma să fie plătită de furnizorii de servicii media indiferent dacă ei operează ca o singură entitate sau ca un grup de companii asociate.
Odată cu introducerea acestei taxe, se estimează că RTL va trebui să plătească o sumă de 12 milioane de lire sterline (14,7 milioane de euro), de nouă ori profitul său din 2013.
Pe de altă parte, reprezentanţii televiziunii RTL Klub, care face parte din compania RTL Group, au spus că taxa pe veniturile din publicitate reprezintă o tentativă brutală a guvernului maghiar de a neutraliza cea mai mare companie de media din Ungaria, care "şi-a dovedit independenţa faţă de partide şi faţă de guvernare în ultimii 17 ani".
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro