Viaţa tumultoasă a unuia dintre cei mai celebrii bucătari din lume: De la vârsta de 14 ani a lucrat peste 13 ore pe zi şi nu a cerut niciodată bani parinţilor
Nusret Gökçe, sau Salt Bae, cum este cunoscut de către public, nu a trăit dintotdeauna o viaţă luxoasă, ca în prezent. Drumul spre succes a fost, în cazul său, unul presărat cu greutăţi.
S-a născut în Erzurum, Turcia, fiind unul dintre cei patru copii ai unei familii kurde. Tatăl său lucra în mină, aşa că familia se reunea rareori. Lipsa banilor l-a forţat pe Salt Bae să abandoneze şcoala la doar 13 ani, dar asta nu l-a împiedicat să continuie să muncească din greu.
În 1995 a început să lucreze ca ucenic pentru un măcelar, moment în care şi-a descoperit pasiunea pentru gătit. Într-un interviu acordat NBC, Bae povestea că „De la vârsta de 14 ani, am lucrat peste 13 ore pe zi.” Vârsta nu i-a afectat niciodată dedicarea. Salt Bae s-a bazat pe el însuşi şi nu a cerut niciodată sprijin financiar familiei.
După ce a mai crescut, a călătorit în toată lumea şi a lucrat gratis în restaurante pentru a câştiga experienţă. A mers în Buenos Aires, Argentina, ţara cărnii de vită, pentru a-şi rafina tehnica de gătit. În ciuda faptului că aplicaţia pentru viză i-a fost respinsă de şase ori, nu s-a dat bătut şi a continuat să înveţe, mergând inclusiv în SUA.
El a povestit pentru revista Aksam că timp de mulţi ani nu şi-a luat niciun concediu şi nu a cerut să fie plătit pentru ore suplimentare, chiar dacă uneori lucra alături de zece maeştri bucătari uneori chiar şi peste 18 ore pe zi.
După mulţi ani plini de greutăţi, Salt Bae era gata să se întoarcă în Turcia pentru a-şi urma visele. În 2010 a deschis în Istanbul primul restaurant specializat în carne de vită, cu doar opt mese şi zece angajaţi, şi l-a numit Nurset – Victorie.
Carnea a fost atât de bună încât omul de afaceri turc Ferit Sahenk a decis să investească în business. În anii care au urmat Salt Bae a deschis şi alte restaurante în Dubai, Abu Dhabi şi Doha, timp în care a şi câştigat numeroase premii.
Lucrurile au luat o întorsătură nouă în 2017, când un videoclip cu felul său de a săra mâncarea a devenit viral. Video-ul are astăzi peste 16,7 milioane de vizualizări. Cu milioane de fani noi, antreprenorul şi-a extins reţeaua de restaurante şi în Miami şi New York.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro