A ieşit din zona afacerilor de zeci de milioane de euro pentru a intra într-un business de nişă
Ana-Maria Marian a decis să părăsească rigorile unui business de zeci de milioane de euro şi să intre pe nişa serviciilor medicale de second opinion. După doi ani de activitate, vorbeşte deja despre atingerea pragului de un milion de euro.
În România există o căutare activă de medici de top, dar care se face la un nivel informal şi neavizat: când are o problemă medicală, pacientul începe să îşi întrebe rudele, prietenii, să caute informaţii pe Google pentru a găsi soluţii. După ce află cine este cel mai bun pentru problema respectivă, apare întrebarea numărul doi - cum ajung la el?“, descrie Ana-Maria Marian, managing partner al Intermedicas, cum arată nevoile pacienţilor din România, la care răspund serviciile companiei de consultanţă unde este şi acţionar. Intermedicas a transformat procesul de căutare a celui mai bun medic, mai degrabă intuitiv de obicei, într-unul avizat şi se axează pe oferirea de servicii de „second opinion“, adică de intermediere a accesului pacienţilor la o a doua opinie medicală la medici din ţară sau din străinătate. După doi ani de activitate pe această nişă, Intermedicas a ajuns la parteneriate cu 250 de medici din ţară şi din străinătate, 10 medici angajaţi, venituri previzionate de 2,7 milioane de lei pentru anul în curs, duble faţă de anul anterior, şi, potrivit, Anei-Maria Marian, nu se află departe de atingerea pragului de un milion de euro.
Intermedicas a fost înfiinţată în urmă cu cinci ani de medicul neurolog Dan Mitrea, care este în continuare unul dintre acţionarii companiei. El şi-a propus atunci să concentreze activitatea firmei pe nişa serviciilor medicale în străinătate, pentru pacienţii care nu găseau rezolvări pentru problemele lor în România. Ana-Maria Marian s-a alăturat firmei în toamna anului 2013, după ce anterior lucrase mai bine de un deceniu la Regina Maria. În acelaşi timp, în acţionariatul Intermedicas au intrat şi Sergiu Neguţ, fost deputy CEO la Regina Maria, şi Ioana Ilisei, fost director financiar în cadrul operatorului privat.
Ana-Maria Marian mărturiseşte că şi-a dorit dintotdeauna să devină medic neurochirurg, dar, pentru că îi plăcea foarte mult chimia, s-a hotărât să se axeze pe psihologie. A absolvit Facultatea de Psihologie şi un masterat în domeniu, iar apoi şi-a început cariera lucrând ca psiholog în cadrul a trei centre medicale din Bucureşti. Îi era totuşi greu să se susţină financiar, aşa că s-a angajat şi în cadrul unui call center. „A fost una dintre cele mai bune şcoli pe care le-am avut vreodată, continuam să fac consultanţă psihologică, chiar şi la call center, lucru pe care l-am conştientizat ulterior. Am realizat atunci că psihologia nu este ceva ce ai, scoţi din sertar şi foloseşti când ai nevoie, ci psihologia o aplici în viaţa de zi cu zi în relaţiile interumane“, îşi aminteşte ea. Următoarea etapă în care a ajuns să aplice psihologia a fost odată cu ivirea unei oportunităţi de angajare pe un post în departamentul de relaţii cu clienţii la Centrul Medical Unirea (actuala Regina Maria). A acceptat, continuând, vreme de un an, să facă în paralel şi consultaţiile de psihologie.
„Era o afacere de familie, care funcţiona după anumite reguli şi în care oamenii funcţionau la unison, toate energiile erau puse într-o singură direcţie. În plus, la vremea respectivă, Centrul Medical Unirea era printre primele care formau piaţa de servicii medicale private, corporaţiile abia începuseră să vadă ce sunt abonamentele“, explică ea începuturile Centrului Medical Unirea, devenit Regina Maria între timp. A trecut prin primele transformări ale operatorului de servicii medicale private, odată cu intrarea primului şi celui de al doilea fond de investiţii în acţionariatul firmei. „Am văzut cum se modifică un business şi cum creşte acesta, cu plusurile şi cu minusurile aduse de un nou acţionar şi de cât de strategic sau financiar gândeşte el.“ Potrivit managing directorului de la Intermedicas, ceea ce se pierde odată cu o astfel de dezvoltare este relaţia directă cu clientul, acesta fiind şi unul dintre motivele pentru care a ales să se orienteze spre antreprenoriat. „Afacerile mari atrag o depersonalizare a relaţiilor, or, eu am căutat mereu relaţii cât mai personalizabile cu pacienţii şi cu clienţii. În plus, sunt un om al proiectelor, vreau să ştiu de unde încep, unde trebuie să ajung, care este contribuţia pe care pot să o aduc, care este amprenta pe care o las, iar într-o companie mare este dificil să faci asta.“ Ana-Maria Marian a lucrat vreme de 11 ani în cadrul Regina Maria, până să ajungă corporate business director al companiei. A intrat apoi în acţionariatul Intermedicas, luând decizia împreună cu ceilalţi acţionari să orienteze compania pe nişa second opinion, pe care, potrivit lui Marian, nu exista niciun alt furnizor de servicii medicale private. Ulterior, au adăugat serviciilor de second opinion şi un program de „visiting doctors“ prin care 12 specialişti din afara graniţelor vin, prin rotaţie, la clinica lor din Capitală, oferind consultaţii pe domenii încă „exotice“ în România, cum ar fi neurochirurgia pediatrică, spre exemplu. Compania a lansat anul acesta şi un pachet de servicii pentru manageri, ce include servicii precum un asistent personal de sănătate (un asistent medical permanent), acces la o a doua opinie sau programări în regim prioritar.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro