Cine castiga din reciclare?

Postat la 21 iunie 2010 238 afişări

Colectarea si reciclarea gunoiului tinde sa devina o afacere tot mai profitabila pe masura ce cresc cerintele venite din partea Uniunii Europene. Cine plateste insa cel mai mult pentru deseuri si cine castiga cel mai mult?

"Nimeni nu credea in urma cu zece ani ca o sa ajungem sa aruncam selectiv gunoiul. {i acum am ajuns ca 94% dintre noi sa facem acest lucru corect si de bunavoie." Exemplul lui Henri Meiersonne, seful Organizatiei Europene de Recuperare a Deseurilor de Ambalaje (PRO Europe) se refera la Belgia, cea mai performanta tara in privinta colectarii de ambalaje din Europa.

"Dar nu vad de ce nu ati ajunge si voi la acelasi nivel", adauga Meiersonne, in timp ce pe ecranul proiectorului apare un grafic in care sunt trecute toate tarile UE. Belgia este, evident, cap de lista, cu o cota de recuperare a deseurilor de ambalaje de peste 80%, iar Romania, pe penultimul loc, cu doar putin peste 30%.

"Din primul moment cand am venit la minister incerc sa imi explic de ce in perioada comunista a Romaniei consumatorii duceau sticlele catre reciclare, iar in prezent nu se mai intampla asta", spune Laszlo Borbely, ministrul mediului si padurilor. El recunostea, saptamana trecuta, in cadrul unui eveniment organizat de BUSINESS Magazin impreuna cu Eco-Rom Ambalaje si Alianta pentru Colectare Selectiva, ca problema reciclarii deseurilor este extrem de importanta, cu mize mari, avand in vedere normativele impuse de Uniunea Europeana.Pana in anul 2013, Romania trebuie sa ajunga la un grad de valorificare prin reciclare de minim 60% pentru hartie si sticla, 50% pentru metale, 22,5% pentru plastic si 15% pentru lemn.

Vedeti aici ce au spus participantii la seminarul BUSINESS Magazin.

"In masura in care se va crea cadrul necesar cred ca nu vom avea probleme si peste trei ani vom indeplini tintele impuse de Uniunea Europeana", este de parere Mugurel Radulescu, presedintele Eco-Rom Ambalaje, o asociatie infiintata de filialele locale ale unor mari nume din industria bunurilor de larg consum, precum Coca-Cola, Heineken, Unilever, Pepsi Americas.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
mediu,
ecologie,
seminar,
BUSINESS Magazin
/analize/cine-castiga-din-reciclare-6430278
6430278
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.