Care este secretul din spatele evoluţiei profesionale atât de rapide a lui Radu Berevoescu, general manager al PepsiCo România

Autor: Mădălina Dediua Panaete Postat la 28 ianuarie 2024 15672 afişări

Radu Berevoescu a fost numit la doar 35 de ani general manager al businessului PepsiCo în România, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de băuturi răcoritoare şi snackuri, cu două fabrici şi o echipă de peste 1.600 de oameni. Care este secretul din spatele unei evoluţii profesionale atât de rapide în una dintre cele mai dinamice multinaţionale de pe plan local?

„Am fost mereu perseverent şi determinat, ceea ce m-a ajutat să depăşesc obstacolele şi să continuu să progresez. Pasiunea pentru ceea ce fac a fost o sursă de energie pentru mine, iar orientarea către rezultate m-a motivat să ating obiectivele. Curiozitatea a fost, de asemenea, un factor important. Am fost mereu dornic să învăţ şi să descopăr lucruri noi”, povesteşte Radu Berevoescu, care în luna octombrie a anului trecut a preluat funcţia de general manager & senior commercial director la Pepsico East Balkans.

El a preluat această funcţie de la Adrian Lăcătuş, care a fost promovat în funcţia de senior director revenue growth management la PepsiCo Europe. Radu Berevoescu este astfel al doilea român numit la cârma businessului de pe plan local al gigantului PepsiCo. De altfel, PepsiCo şi alte companii multinaţionale sunt o adevărată pistă de lansare a managerilor români pe plan european sau chiar internaţional. Cel mai bun exemplu este Silviu Popovici, cel mai puternic executiv român, care conduce astăzi deţine funcţia de CEO al PepsiCo Europe.

Radu Berevoescu şi-a început cariera în PepsiCo în 2010 cu un rol local şi a preluat ulterior poziţii în Greater Balkans şi Central Europe Greater Balkans FP&A (financial planning & analysis). În 2019, el a devenit finance director (CFO) pentru East Balkans, coordonând departamentul financiar şi contribuind la gestionarea companiei în perioada pandemiei. În anul 2021, Radu Berevoescu a devenit organized trade director. El spune că PepsiCo a fost un mediu favorabil dezvoltării sale accelerate.

„Una dintre cele mai importante lecţii pe care am învăţat-o până acum este că, adesea, suntem singurii care ne punem limite. Un exemplu personal în acest sens a fost momentul în care am devenit CFO. Iniţial, nu mă gândeam să fac trecerea în departamentul de vânzări şi, ulterior, să ocup poziţia de general manager. La acea vreme, mi se părea o idee îndrăzneaţă şi departe de ceea ce făcusem anterior, având în vedere cei 11 ani petrecuţi în domeniul financiar.” Odată cu trecerea timpului, el a început să înţeleagă că această limitare era autoimpusă.

„După doi ani în rolul de CFO, m-am hotărât să fac mutarea în vânzări, ceea ce a devenit, ulterior, una dintre cele mai inspirate decizii ale carierei mele. Această experienţă m-a învăţat că este important să nu ne subestimăm potenţialul şi să ne deschidem la oportunităţi noi, chiar dacă par îndrăzneţe la început”, a mai povestit managerul, care conduce astăzi un business care a ajuns în 2022 la un total de 2,5 miliarde de lei. PepsiCo are în România două companii şi anume Quadrant Amroq Beverages, îmbuteliatorul de băuturi al PepsiCo, şi Star Foods EM, producătorul de snackuri. Prin Quadrant Amroq Beverages, PepsiCo deţine o fabrică la Dragomireşti şi prin Star Foods EM, controlează cea mai mare unitate de producţie a snackurilor de pe plan local, în localitatea Popeşti-Leordeni. Din ambele pleacă produse spre ţările din jur, România fiind un important hub în regiune. Printre mentorii pe care Radu Berevoescu i-a avut în carieră se numără Christophe Guille (president general manager of Europe franchise bottling operation at PepsiCo, care a condus în urmă cu mai mulţi ani şi filiala din România) şi Bogdan Savin (general manager al PepsiCo Northern Europe). „Ei sunt doi profesionişti excepţionali care mi-au oferit sfaturi valoroase, experienţa lor şi îndrumare în diferite etape ale carierei mele. Am avut norocul să învăţ multe de la ei şi să aplic acele învăţăminte în propriul meu parcurs.” De asemenea, el îl menţionează şi pe Silviu Popovici, românul care conduce businessul PepsiCo în Europa. „El reprezintă un exemplu impresionant de succes şi un model pentru noi toţi.” În plus, deşi spune că nu avea nicio aşteptare privind evoluţia profesională atunci când s-a alăturat PepsiCo, Radu Berevoescu subliniază că având în vedere că grupul este recunoscut pentru importanţa pe care o acordă dezvoltării şi creşterii talentelor, l -a încurajat să exploreze diferite roluri şi să-şi extindă orizonturile, învăţând în mod continuu şi profitând de experienţele din cadrul companiei. Cât despre calităţile care nu trebuie să îi lipsească unui bun lider, Radu Berevoescu enumără capacitatea de a organiza lucrurile, de a face ca totul să fie clar în cadrul echipei sau organizaţiei şi, nu în ultimul rând, de a asculta. „Ascultarea atentă joacă un rol crucial în înţelegerea nevoilor şi preocupărilor membrilor echipei. În acelaşi timp, consider că un lider ar trebui să fie o sursă de inspiraţie pentru membrii echipei. Aceste abilităţi interconectate contribuie la formarea unei echipe eficiente şi motivate, ceea ce, în final, conduce la succesul organizaţiei”, a punctat el. Radu Berevoescu rezumă întregul său parcurs profesional ca fiind un “triatlon profesional”. De altfel, la 35 de ani este cel mai tânăr manager dintr-o multinaţională din industria bunurilor de larg consum de pe plan local. „Pentru mine, cariera nu se limitează la un singur aspect sau domeniu, ci este rezultatul combinării mai multor elemente, aşa cum în triatlon se îmbină înotul, ciclismul şi alergarea. În carieră, trebuie să combinăm abilităţi din diferite domenii, să acumulăm cunoştinţe diverse şi să construim relaţii bune cu oameni din diferite medii pentru a atinge succesul.” În prezent, priorităţile managerului se concentrează pe rolul actual şi pe dezvoltarea afacerii PepsiCo în România. „Curiozitatea şi dorinţa de a învăţa din orice experienţă rămân fundamentale pentru mine, indiferent de direcţia în care mă îndrept. Nu exclud nicio provocare viitoare care m-ar ajuta să explorez o experienţă internaţională dacă aceasta se potriveşte cu planurile mele şi aduce beneficii organizaţiei.”

Ce sfat i-aţi da unui tânăr aflat acum la începutul carierei şi de ce le-aţi recomanda şi celor care aleg această industrie?

 Un sfat important pentru tinerii la începutul carierei este să înţeleagă că succesul vine cu efort şi determinare constantă. În această industrie, gândirea creativă şi abilitatea de a căuta soluţii neconvenţionale sunt esenţiale. De asemenea, trebuie să fie pregătiţi să lupte pentru realizarea viselor lor şi să nu renunţe în faţa obstacolelor”, a punctat el. Iar printre obiectivele sale la conducerea PepsiCo în  România se află şi creşterea sustenabilă, mai ales că gigantul va continua să investească pe plan local.

În ultimii zece ani, PepsiCo a investit direct 320 de milioane de dolari în România. Cea mai recentă investiţie de 100 de milioane de dolari a fost anunţată în 2022 şi se referă la fabrica din Popeşti-Leordeni. Aceasta a inclus adăugarea a trei linii de producţie operaţionale şi construirea unui nou depozit automat. Investiţia în fabrica din Popeşti-Leordeni vine ca urmare a finalizării a unui plan de dezvoltare pe o perioadă de 5 ani, care a fost implementat în fabrica de băuturi răcoritoare din Dragomireşti.

Valoarea totală a acestui plan a fost de 40 de milioane de dolari şi a inclus îmbunătăţiri semnificative ale liniilor de producţie, precum şi construirea unui depozit cu automatizare completă, în valoare de 15 milioane de dolari. Acest depozit acoperă o suprafaţă totală de 15.000 de metri pătraţi şi are o capacitate de producţie de 550.000 de tone de produse finite pe an, conform informaţiilor furnizate de Radu Berevoescu.   

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
LEADERSHIP,
Radu Berevoescu,
pepsico,

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.