Ce părere are cea mai puternică româncă din lume, care are pe mână un imperiu de miliarde de euro şi mii de angajaţi pe tot globul, despre tinerii din generaţia Z

Autor: Andra Stroe Postat la 08 decembrie 2022 51961 afişări

Conduce un business global, fiind una dintre cele mai puternice românce-executiv din mediul de afaceri internaţional, dar spune că mentorii săi sunt, în prezent, tinerii de 18-24 de ani. De aproape două decenii şi jumătate, lucrează pentru aceeaşi companie, şi din Constanţa a ajuns să schimbe, de-a lungul anilor, roluri pe mai multe continente, iar fiecare experienţă i-a adus nenumărate provocări şi lecţii deopotrivă.

E pasionată de neuroştiinţă şi în timpul liber îi place să lucreze cu greutăţi şi să meargă la sală, iar produsul său de beauty preferat e masca de păr cu măsline. Vorbim despre Angela Creţu, CEO al Avon, care ne-a împărtăşit perspectiva sa asupra mai multor aspecte ale vieţii de lider, dar şi lista sa de planuri pentru următorul an.

„Nu cred în această formă de dezvoltare autodidactă. Eu cred că adevărata învăţare se întâmplă prin schimbul de informaţie, de energie şi de emoţie cu oamenii din jur. Deci, dincolo de învăţare, teoria pe care o putem absorbi din diverse surse de informaţie, emoţia şi impactul se învaţă numai alături de ceilalţi”, ne-a spus Angela Creţu, vorbind despre mentorii pe care i-a avut de-a lungul carierei, şi adăugând că nu au fost deloc puţini, mai ales că, în cei aproape 25 de ani petrecuţi în companie, a avut permanent acest acces la experienţe, la oameni care au venit poate cu alte pespective. „Acum, mai nou, sunt absolut pasionată de reversement. Mentorii mei au 18-20-24 de ani, sunt un învăţăcel avid în a le înţelege perspectivele de viaţă, aşteptările, modul în care văd ei tehnologia, cum interacţionează, ce aşteaptă de la o relaţie.”

La rândul său, cea mai importantă lecţie pe care spune că şi-o repetă şi o transmite tuturor celor cărora are şansa să le fie mentor e să nu-şi compromită niciodată exprimarea de sine. „Să se descopere, să nu încerce să îmbrace haina sau identitatea altcuiva. Trebuie să înveţi să te iubeşti, să te respecţi şi să te exprimi cu putere. Deci nu doar să te accepţi, ci să te exprimi ştiind că fiecare dintre noi aduce valoarea lui unică.”

Acesta ar fi şi sfatul pe care şi l-ar da sieşi la început de carieră: „să nu ezit nicio secundă, să încerc să fiu altcineva. Să nu încerc să vorbesc ca altcineva, să merg ca altcineva, întotdeauna să învăţ din perspectivele lor, dar să fiu eu însămi. E enorm de valoroasă autenticitatea”.

Pentru anul care urmează, spune că, pe plan personal, îşi doreşte să fie sănătoasă şi să se bucure cu intensitate de fiecare moment. „Şi a te bucura de ceva nu e un dar. Deci nu mă rog neapărat pentru asta, mă rog pentru sănătate. Căci a te bucura de fiecare dată e şi o alegere şi deci cumva îmi setez obiectivul meu personal să mă pot bucura.” Profesional spune că are, împreună cu echipa, planuri importante, „pentru că iată, sunt mulţi jucători în piaţă cu această dinamică extraordinară în plan economic şi social, vedem o schimbare dramatică a profilului consumatorilor, în aşteptările lor, şi ca atare, întregul set de obiective pe care ni le-am fixat e în aşa fel format încât să ne mulăm cu agilitate pe noile preferinţe ale consumatorilor”.

Şi, pentru că este un lider global în industria frumuseţii, am întrebat-o şi ce înseamnă pentru ea acest concept şi în ce constă aceasta. Ne-a spus că, în viziunea sa, frumuseţea vine cu libertatea de a alege şi că simpla culoare a unui ruj sau o mascara pe gene nu va acoperi niciodată nesiguranţa, tristeţea, suferinţa, şi ca atare frumuseţea nu se poate întâmpla fără o femeie care are curajul de a fi ea însăşi, care îşi poate singură determina felul în care trăieşte, să fie respectată şi să-i fie ascultată vocea şi mesajul. „De aceea am lansat cele două campanii, împotriva violenţei domestice şi a cancerului la sân, pentru că sunt unii dintre cei mai mari inamici ai frumuseţii.” Nu au fost însă acestea singurele întrebări la care ne-a răspuns:

1. De ce aţi recomanda şi altor tineri sau tinere această industrie pentru o carieră?

Pentru că eu nu cred că generaţia actuală îşi mai doreşte să-şi vândă timpul, energia şi experienţa pentru profitul câtorva acţionari.

2. Care a fost cel mai greu lucru pe care a trebui să-l faceţi din postura de lider de-a lungul carierei?

Nu ştiu cum să aleg intensitatea, ca să pot să fac un ranking, să spun ce a fost cel mai greu. Pentru că în fiecare situaţie nouă suntem tentaţi şi e uman să spunem „ăsta e cel mai greu lucru”, şi înveţi permanent, apar tot timpul situaţii neprevăzute. Am fost în diverse ţări, am lucrat în Rusia şi acolo au avut catastrofe naturale, diverse situaţii grele în business şi am zis că acelea sunt cele mai grele. Apoi am lucrat în Turcia, unde am avut cazuri extreme de violenţă domestică, am întâmpinat probleme cu legislatorii în Arabia Saudită, vrând să dăm mai multe drepturi femeilor. Iarăşi au fost situaţii foarte dificile şi am zis „acestea sunt cele mai grele”. Apoi a început pandemia, apoi situaţia războiului dintre Rusia şi Ucraina, în care ca lider de business trebuie să te readaptezi continuu. Deci nu ştiu, dacă e să mă uit la intensitate, dacă pot să numesc un anumit lucru ca fiind cel mai greu lucru. Cred că greu este atunci când simţi că eşti prins şi când nu găseşti nicio soluţie, dar nu s-a întâmplat până acum. Am găsit alternative. Atât timp cât eşti într-o comunitate găseşti soluţii.

3. Ce calităţi căutaţi la oamenii din echipa dvs. şi, la polul opus, care ar fi greşelile pe care nu le-aţi tolera?

Cel mai important pentru mine atunci când cunosc un om nou, şi lucrul care mă face curioasă, este să îi înţeleg sursa de energie, de motivaţie, să văd dacă are curiozitate lui, dacă are apetit de explorare, dacă are deja curaj sau are nevoie de încurajare în a se exprima pe sine fără niciun fel de restricţii. Pentru mine acestea sunt atributele cele mai importante. Orice altceva – profesional – se poate învăţa. Dar pentru a fi un profesionist bun, pentru a fi lider cu impact, care să-şi câştige respectul şi aprecierea oamenilor, trebuie să arăţi această curiozitate, trebuie să fii permanent capabil să te repoziţionezi, să poţi să înţelegi atât dinamica pieţei dar şi ce-i motivează pe oamenii tăi, de ce sunt ei alături de tine în anumite momente. Acestea ar fi câteva dintre atribute. Iar ceea ce nu tolerez e lipsa de integritate. Orice altceva poate fi reparat – neştiinţa, orice fel de greşeli în execuţie, atât timp cât intenţia este curată, orice rezultat se poate folosi ca o experienţă şi omul poate fi instruit să meargă mai departe. Dar lipsa de integritate nu se repară, pentru că vine dintr-o zdruncinare sau din lipsa valorilor.

4. Care ar fi lucrul fără de care nu aţi putea spune că un an a fost complet?

Cred că aşteptările mele de la orice perioadă, că e zi, că e lună, că e an sunt destul de simple. Sunt aşteptări în care îmi doresc să fiu sigură că am adus valoare, fie că vorbesc de echipa mea, de familia mea, de băiatul meu. Şi că am simţit că există un schimb de emoţie. Atât. Restul sunt obiective. Restul sunt lucruri care chiar dacă nu se întâmplă, nu înseamnă că anul nu e complet, pentru că ele nu mă definesc. Poţi să spui că pentru tine anul acesta va fi un an complet dacă ai ajuns la acest venit sau ai realizat nu ştiu ce proiect sau ai fost promovat sau ţi-ai făcut un nou iubit. Acestea sunt obiective. Cred că e foarte important pentru noi să ne setăm lucruri care ne completează emoţional la un nivel mult mai simplu şi mai aproape de sufletul nostru.

5. Ce vreţi să lăsaţi moştenire la finalul acestui mandat?

Respectul şi dorinţa de a crea o lume mai bună pentru femei.

6. Este o carte pe care aţi recomanda-o altor lideri?

Citite recent ar fi „Social Leadership“ (Julian Stodd) şi „Beyond grade“ (Robert Lynn Canady, Anne Meek, Carol E. Canady). Sunt cărţi de leadership foarte bune, care cumva aduc noi dimensiuni rolului de lider în ziua de astăzi şi anume să trecem dincolo de rolul nostru administrativ, în care administrăm nişte resurse pentru a maximiza profitul acţionarilor, şi a ne prioritiza întreaga energie pentru un impact social înainte de toate.

7. Aveţi o destinaţie favorită sau una în care vă doriţi să ajungeţi în 2023?

Acasă. Am văzut, am cunoscut, am avut o şansă extraordinară să lucrez în atât de multe ţări, am întâlnit mii de femei, m-am inspirat din poveştile lor, dar n-am mai trăit de mult acasă. Şi îmi este foarte dor. Cred că asta îmi doresc ca destinaţie pe termen mai lung. 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
LEADERSHIP,
cariera,
Angela Creţu,
Avon

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.