Comert: O sa fie si mai rau
Desi retelele de hipermarketuri nu au scutit nici un leu in lupta pentru expansiune, reusind sa isi majoreze ponderea in comert de la 4% la 20% in doar cinci ani, anul urmator va fi probabil primul care ii va forta nu numai sa stopeze investitiile, dar chiar sa isi reduca numarul de magazine.
Prima jumatate a lui 2010 se anunta mult mai dificila decat in 2009. }arile din Occident si-au reluat deja cresterea economica, "ceea ce va duce la inflatie, pe care noi o vom importa. Rezultatul va fi cresterea preturilor de vanzare a alimentelor", a explicat Liviu Voinea, directorul executiv al Grupului de Economie Aplicata, referindu-se la factorii ce vor deteriora comertul la inceput de an. La acestia se adauga si cresterea datoriei publice, care va duce la deprecierea monedei nationale, dar si cresterea somajului, care va diminua si mai mult bugetul de cheltuieli al unei familii.
"Anul 2010 va fi la fel de greu ca anul acesta, daca nu cumva mai greu", a declarat Alexandru Vlad, directorul general al retelei Selgros Cash&Carry. "Cei ce bugeteaza cresteri in industria bunurilor de larg consum pentru 2010 sunt un pic prea optimisti", afirma el. Cu toate ca se fereste sa anunte rezultatele de sfarsit de an ale companiei pe care o conduce, este de acord ca segmentul de cash&carry a fost mai afectat de criza in acest an decat hipermarketurile. "Asteptam sa vedem cum se incheie luna decembrie, deoarece acum se realizeaza circa 20 din vanzarile anuale." Chiar si asa, managerul spune ca luna decembrie va fi probabil sub incasarile din ultima luna a anului trecut.
Nici competitorii de la Metro Cash&Carry nu privesc anul urmator cu optimism, avand in vedere ca rezultatele consolidate in Europa Centrala si de Est au indicat o scadere a afacerilor de 15% in primele noua luni, in contextul deprecierii monedelor nationale. "Daca pentru anul urmator nu mai urmarim cresterea vanzarilor, ne dorim macar sa fim profitabili", a declarat Delia Nica, directorul Reprezentantei Metro Group in Romania. Retailerul nu a mai anuntat nici o deschidere pentru anul urmator, dupa ce ultima inaugurare - singura in cinci ani - a unui magazin a avut loc la sfarsitul lui 2008 in Deva. Metro este primul comerciant international care si-a incheiat extinderea pe piata romaneasca, aflandu-se deja de cativa ani in etapa de consolidare. Acum, conducerea Metro cauta sa amelioreze eficienta pe metrul patrat de spatiu de vanzare, in cadrul unui program de modernizare a magazinelor si de readaptare a formatului, program lansat acum mai bine de un an.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro