CSR 2021: lucrezdinnou.ro
Sistemul Coca-Cola România
Motivaţie: Potrivit filosofiei Sistemului Coca-Cola România, care investeşte anual peste 1 milion de euro în proiecte de responsabilitate socială, derulate alături de parteneri din mediul nonguvernamental, „fiecare decizie pe care o luăm astăzi poate lăsa o lume mai bună pentru generaţiile viitoare”. Pentru o viziune comună de sustenabilitate, toate proiectele, inclusiv cele prezentate mai jos, sunt reunite sub umbrela „După Noi”, o platformă dedicată implicării, gesturilor de responsabilitate şi grijii faţă de oamenii şi mediul care ne înconjoară. 2020 a fost anul în care un virus nou, imprevizibil, a cuprins întreg globul şi a provocat o criză sanitară de proporţii, cu impact devastator asupra economiei.
Piaţa muncii a fost puternic afectată şi angajatorii s-au văzut nevoiţi să-şi reducă activitatea sau chiar au fost obligaţi să îşi închidă afacerile. Peste un milion de români au rămas fără loc de muncă, iar criza n-a ţinut cont nici de pregătirea profesională, nici de domeniul de activitate. Pierderea jobului şi pespectiva de a o lua de la zero, într-un domeniu nou, reprezintă întotdeauna o situaţie dificilă, cu atât mai mult într-un context atât de volatil ca cel al pandemiei, sunt de părere reprezentanţii businessului. Pentru a veni în sprijinul celor care au rămas fără loc de muncă în această perioadă, Coca-Cola HBC România, în parteneriat cu Asociaţia The Social Incubator, organizaţie nonguvernamentală care sprijină integrarea socială şi profesională a persoanelor vulnerabile din România, a lansat platforma Lucrezdinnou.ro.
Descrierea proiectului: Gândit ca o platformă care să ofere un ajutor în găsirea unui loc de muncă şi vizând în principal oamenii ale căror competenţe digitale sunt limitate, proiectul „Lucrez din nou” include şapte componente esenţiale: un agregator de joburi care integrează şase portaluri principale, inclusiv portalul Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM), fiind astfel singura platformă care cuprinde oferta de locuri de muncă atât din spaţiul public, cât şi din cel privat; un CV-builder uşor de utilizat şi conceput astfel încât să fie poată fi completat de persoane ale căror competenţe digitale nu sunt foarte avansate; 11 teste de orientare profesională, aptitudini şi abilităţi; 18 lecţii video susţinute de traineri specializaţi atât pe probleme de dezvoltare profesională, cât şi pe componenta de dezvoltare personală; două secţiuni de informaţii relevante pentru persoanele care îşi caută un loc de muncă – o secţiune de informaţii utile din punct de vedere legislativ şi o secţiune de blog; o echipă de consilieri profesionali, specializaţi nu doar în medierea relaţiei cu angajatorul, dar şi în componenta de reconversie profesională, precum şi consilierea telefonică realizată de echipa de consilieri ai asociaţiei şi contactul constant cu utilizatorii, care îi apelează, până la angajare, componentă despre care reprezentanţii companiei spun că e, în multe cazuri cea mai importantă.
Rezultate: De la lansarea programului şi până acum, aproape 7.000 de utilizatori şi-au creat cont pe platformă, iar peste 200 de persoane au beneficiat, complet gratuit, de sesiuni de consiliere personală şi profesională în cadrul proiectului „Lucrez din nou”. Astfel, utilizatorii au putut să se descopere atât din perspectivă profesională (prin intermediul testelor de orientare în carieră), cât şi personală, aflând astfel mai multe despre abilităţile lor (cu ajutorul testelor de personalitate, creativitate, limba engleză). Cu ajutorul informaţiilor dobândite astfel, utilizatorii îşi pot regândi parcursul profesional şi se pot reorienta spre alt domeniu pe piaţa muncii.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro