Dante International | Instalaţie robotizată pentru transportul şi manipularea produselor în depozit

Postat la 05 februarie 2023 129 afişări

Dante International | Instalaţie robotizată pentru transportul şi manipularea produselor în depozit

Instalaţia a fost dezvoltată pentru automatizarea proceselor de manipulare şi stocare a produselor. Datorită acestui sistem, angajaţii sunt mai productivi, iar eMAG menţine neschimbat preţul livrărilor, în pofida creşterii costului la carburant. 

Descrierea inovaţiei:

Instalaţia cu care a fost dotat noul depozit de la Joiţa, centrul logistic al viitorului, după cum îl descriu reprezentanţii companiei, a devenit complet operaţională în noiembrie 2022. Scopul acestui proiect este de eficientizare a procesului de manipulare şi stocare a produselor. Sistemul dedicat pentru stocarea şi preluarea de la raft a produselor este dispus pe o suprafaţă de 12.000 de metri pătraţi şi are o capacitate de stocare de peste 6 milioane de articole, fiind operată de 430 de roboţi care asigură transportul tăviţelor încărcate cu produse care vin din zona de depozitare spre staţiile de picking. Datorită acestui sistem, produsele sunt transportate către angajaţii din depozit, iar astfel nu mai este necesar să se deplaseze la raft pentru preluarea articolelor comandate. De asemenea, sistemul integrează şi o instalaţie cu lungimea de 6,5 km de conveyor care asigură transportul tăviţelor cu produse prin depozit spre zona de ambalare şi de consolidare a comenzilor. Sistemul este completat şi de un braţ robotic de picking 100% automatizat care are o productivitate de 500-600 de unităţi pe oră. Datorită acestei investiţii, munca pe care trebuie să o realizeze oamenii este simplificată, iar pregătirea comenzilor devine un proces mai rapid. În plus, datorită acestei investiţii au fost făcute progrese semnificative din punctul de vedere al consolidării comenzilor – care presupune ambalarea mai multor produse în aceeaşi cutie – diminuând cantitatea de ambalaje necesară şi generând efecte pozitive asupra mediului.

Iniţiatorul proiectului este Alexandru Niculescu, care are rolul de vicepreşedinte operaţiuni, eMAG şi coordonează o echipă de peste 2.400 de oameni. El este responsabil de identificarea şi implementarea unor soluţii care să îmbunătăţească experienţa pe care o au clienţii eMAG, prin prisma serviciilor de livrare şi retur, service. În plus, coordonează implementarea serviciului Fulfilment by eMAG (FBE) alături de colegii din echipa Marketplace, prin intermediul căruia le pune sellerilor la dispoziţie serviciile logistice dezvoltate de eMAG, degrevându-i de efortul logistic, ceea ce le permite să aloce mai multe resurse pentru strategia de dezvoltare.

Elementul de noutate:

Noul sistem are la bază tehnologie de ultimă generaţie care permite managementul mai eficient al proceselor logistice. Datorită acestuia, durata de timp necesară pentru pregătirea unui colet este mult mai mică decât în cazul prelucrării manuale. Robotul de picking este 100% automatizat, iar capacitatea lui de a prelucra produsele este îmbunătăţită constant la nivel fizic prin sistemul de identificare vizuală şi prin cel de apucare prin aspiraţie, cât şi software. 

Efectele inovaţiei:

Prin această investiţie, eMAG a reuşit să reducă durata de timp necesară pentru procesarea unei comenzi de la 3 ore la aproximativ 1,5 ore, ceea ce se traduce într-o creştere cu 10% a numărului de comenzi care vor fi livrate în aceeaşi zi în Bucureşti sau a doua zi în restul ţării. De asemenea, se pot observa efecte pozitive şi asupra mediului – produsele sunt grupate mai eficient, iar astfel este diminuată cantitatea de carton folosită pentru ambalarea comenzilor cu aproximativ 10%.  În acelaşi timp, productivitatea angajaţilor a crescut de peste patru ori, ajungând la capacitatea de a procesa 400-450 de unităţi pe oră, iar în cazul braţului robotic 100% automat productivitatea este de 600 de unităţi pe oră. „Dincolo de aceasta, angajaţii noştri prestează muncă ce are valoare adăugată şi se dezvoltă în meseriile viitorului, de exemplu ca tehnicieni automatizare hardware şi software sau analişti în auditul calităţii. Impactul acestei investiţii se regăseşte în întreg ecosistemul eMAG, permiţând integrarea unui număr crescut de companii în programul nostru de Fulfilment – de la 1.700 la 10.000 de selleri pentru care eMAG preia toată logistica – picking, packing, shipping-  iar aceştia se pot concentra mai bine asupra afacerii”, conchid reprezentanţii eMAG.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.