De ce a cumparat Domo un concurent din Ungaria
In timp ce mai toate retelele de electronice si electrocasnice resimt acut efectele scaderii de vanzari, Domo a cumparat reteaua Electro World din Ungaria intr-o tranzactie de cateva milioane de euro.
Pentru un om de afaceri care a incasat cateva zeci de milioane de euro din vanzarea businessului sau acum doi ani, Lorand Szarvadi este o persoana ocupata. Scaderea pietei de electronice si electrocasnice tine in priza tot managementul Domo, din care Szarvadi nu s-a retras. Pentru ei, criza a adus pana acum o oportunitate: luna trecuta, compania a preluat reteaua de magazine Electro World din Ungaria, intr-o tranzactie despre care “s-a spus ca am platit un euro, dar totalul investitiei este de cateva milioane de euro”, declara Szarvadi, care insa nu da o cifra exacta. El precizeaza totusi ca a fost vorba de o “tranzactie mai complicata, care a implicat renegocierea chiriilor pentru spatii, plati compensatorii si garantii in conturi escrow”.
Cele noua spatii de pe piata ungara, cu o suprafata medie de vanzare de 5.000 mp, au fost operate pana acum de retailerul britanic Dixons, care a luat decizia strategica de a se retrage de pe pietele din regiune. “Ungaria este prima tara din care se retrage Dixons, dar urmeaza si Polonia, Cehia si Slovacia”, spune seful Domo. O posibila explicatie pentru decizia luata de comerciantul britanic (concurent al MediaMarkt, divizia de electroretail a grupului german Metro) tine de rezultatele slabe obtinute in ultima perioada. Dividendele aferente anului fiscal 2007/2008 s-au prabusit fata de anul anterior, inregistrand o scadere de peste 30%, conform informatiilor de pe site-ul grupului. La venituri anuale de 8,5 mld. lire sterline (9,8 mld. euro) in anul fiscal 2007/2008, Dixons a inregistrat un profit brut de 237 mil. euro, fata de 341 mil. euro in perioada 2006/2007.