Gama produselor sănătoase ocupă tot mai mult spaţiu pe rafturile magazinelor
Peste jumătate dintre români spun că sunt dispuşi să plătească mai mult pentru alimente sănătoase, care să nu conţină E-uri, iar numărul celor care fac sport este în continuă creştere. Gradul crescut de atenţie pentru sănătate este şi motorul de creştere al afacerilor care îşi construiesc oferta de bunuri şi servicii pe nişa acestui tip de consumator, iar raioanele cu alimente bio se înmulţesc. La fel şi numărul sălilor de sport, dar şi al celor care le trec pragul.
"Retailerii spun că 5% dintre cumpărători sunt dispuşi să plătească mai mult pentru carne mai sănătoasă“, spune an-treprenorul Horia Cardoş, care a livrat de circa zece zile prima şarjă de pui crescuţi neindustrial, la sol şi fără antibiotice. Vânduţi sub marca „Puiul rustic“, preţul la raft este acum, promoţional, de 14,9 lei, dar antreprenorul spune că la următoarele livrări preţul se va situa peste nivelul de 20 de lei, date fiind costurile mai mari de producţie decât în fermele industriale.
Impulsionaţi sau nu de experienţa personală sau cea a străinilor din ţări în care well-being-ul este o veritabilă strategie naţională, cum este cazul naţiilor nordice, de reclamele TV care îndeamnă la reducerea consumului de „sare, zahăr şi grăsimi“ dar şi la practicarea de mişcare „cel puţin 30 de minute pe zi“, tot mai mulţi români sunt preocupaţi de un stil de viaţă mai sănătos. Astfel, 55% dintre români afirmă că sunt dispuşi să plătească mai mult pentru alimentele care nu conţin E-uri, cu 10% mai mult decât în 2006, iar peste 600.000 de români spun că alimentatia lor este cu preponderenţă vegetariană, arată un studiu naţional de audienţă (SNA) Focus realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT).
Studiul mai arată că mâncarea de tip fast-food nu se mai bucură de acelaşi succes ca în urmă cu patru ani. Astăzi doar 20% dintre români spun că obişnuiesc să consume în mod regulat preparate de la fast-food, în scădere cu cinci procente faţă de 2006. Aproape două treimi (62%) dintre femei afirmă că, de obicei, consumă produse cu cât mai puţine calorii. Cu toate acestea, dulciurile rămân în topul preferinţelor: peste un sfert (26%) afirmă că obişnuiesc să consume dulciuri în locul unei mese obişnuite şi o treime afirmă chiar că nu pot trăi fără dulciuri. Deşi româncele sunt mai atente în privinţa siluetei, ele sunt şi cele care rezistă cel mai greu la tentaţia dulcelui, 60% dintre cei care afirmă că nu pot trăi fără să consume dulce fiind femei, mai arată studiul BRAT.
Or schimbarea preferinţelor, chiar şi pentru o felie încă îngustă a consumatori, determină companiile să facă loc în afacerea lor şi pentru acest tip de client. Reţeaua Mega Image a lansat recent Equilibrium Health & Wellness, un nou concept corner, specializat cu produse pentru un stil de viaţă sănătos. Cu o suprafaţă de 130 mp, noul concept corner este integrat în magazinul din Piaţa Sudului din Bucureşti şi include o selecţie de aproximativ 2.500 de produse din peste zece categorii diverse precum: produse alimentare bio, condimente, seminţe şi germeni, raw-vegan, nutriţie sportivă, suplimente alimentare, vitamine, produse cosmetice naturale, spa, produse de curăţat bio. Xavier Piesvaux, director gen-eral al Mega Image România, spune că noul concept de magazin se adresează „consumatorilor pentru care un stil de viaţă sănătos reprezintă deja o alegere asumată“. Reţeaua cuprinde 410 magazine în Bucureşti, Constanţa, Ploieşti, Piteşti, Braşov şi Târgovişte.
Gama produselor sănătoase ocupă tot mai mult spaţiu şi pe rafturile altor magazine. „În 2014 am avut creşteri im-portante pe aceste categorii de produse. De exemplu, în categoriile bio şi dietetice creşterile au fost de aproximativ 30% faţă de anul precedent“, declară Teodora Juravle, manager comunicare marketing în cadrul Carrefour România. Reţeaua franceză are în magazine, spune Juravle, de la produse bio la produse dietetice (fără zahăr), produse fără gluten sau fără lactoză (lapte din soia, orez, migdale), până la suplimente alimentare, ceaiuri şi infuzii. „Având în vedere interesul tot mai sporit al românilor pentru o alimentaţie sănătoasă, am lărgit gama şi o vom dezvolta în continuare. În 2014 am listat cu aproximativ 40% mai multe astfel de produse faţă de 2013“, adaugă reprezentanta Carrefour. În cadrul reţelei franceze, în segmentul alimentelor sănătoase cel mai bine se vând produsele din categoria bio, urmată de categoria dietetice. Ve-detele segmentului sunt lactatele bio (lapte, iaurt, brânzeturi), produsele dietetice de băcănie, patiserie industrială, mâ-ncarea pentru bebeluşi dar şi produsele proaspete, mai spune Teodora Juravle.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro