Ramona Popescu, Head of Marketing, City Grill Group
1.Cum aţi defini transformarea digitală în domeniul dvs. de activitate?
Aş zice că HoReCa nu a fost printre early adopters în ce priveşte transformarea digitală. Însă în ultimii cinci ani să zic, şi cu precădere în ultimii doi de pandemie, am fost cumva împinşi în direcţia asta forţat: servicii de delivery, comandă la distanţă şi nu numai, toate în contextul distanţării sociale. În acelaşi timp zic că noi ca şi grup am fost deschizători de drumuri, programul de fidelizare Out4food care se bazează pe o aplicaţie dezvoltată pentru iOS şi Android are deja 10 ani, iar preluarea comenzii prin tabletă de către ospătar tot cam atât. Acum aproximativ patru ani am implementat pentru prima dată în City Grill comanda prin tabletă. Şi mai sunt şi alte exemple, nu tocmai cu impact direct la client: sistemele BOH, kitchen display, ERP, platforma de comunicare internă care e un custom made.
2. Cum a stimulat pandemia digitalizarea în cazul companiei pe care o reprezentaţi?
În completare la ce am scris mai sus aş adăuga că pentru noi în mod special a însemnat două noi branduri care se bazează în întregime pe tehnologie, City Grill Delivery şi City Grill Family, două website-uri de e-commerce, integrate în totalitate cu sistemele noastre BOH. Tradus, informaţia circulă dintr-un sistem în altul până ajunge la client, intervenţia umană este doar la gătit şi la livrat. Chiar şi comenzile venite de la agregatori sunt integrate cu sistemele noastre. City Grill Delivery este parte şi din aplicaţia Out4food, aducând astfel un alt element unic aplicaţiei: singurul program de fidelizare cu serviciul de livrare.
Experienţă: Are 22 de ani de muncă în industria HoReCa, dintre care şapte în afara ţării. A ocupat diverse poziţii operaţionale de-a lungul timpului, fiind Head of Marketing de circa 11 ani.
Domeniile pe care se concentrează în prezent: Inovaţie şi digitalizare în cea mai mare parte.
3. Cum poate deveni digitalizarea un factor de diferenţiere, un avantaj competitiv, în domeniul în care activaţi?
În cazul nostru este un avantaj competitiv de mai bine de 10 ani. Aplicaţia a fost lansată când nu exista un program similar pe piaţă. Ne-am inspirat (noi şi dezvoltatorul Bit Soft) din programe din SUA din alte industrii.
Însă astăzi cele mai importante sunt datele pe care le prelucrezi, care te ajută să vezi businessul ca o radiografie instant, şi astfel să iei cele mai bune decizii atât pentru tine ca deţinător de business, cât şi pentru client, pentru că te duci cu produse şi oferte potrivite pentru nevoile lui. Nu mai suntem în blind.
4. Care sunt cele mai importante proiecte digitale în care v-aţi implicat şi ce investiţii au fost direcţionate în acestea?
Aplicaţia Out4food şi cele două websiteuri de e-commerce. Vorbim de aproape 600.000 de euro, însă reamintesc că aplicaţia are 10 ani, investiţia a fost făcută de-a lungul acestor ani. Când vorbim de tehnologie şi digitalizare nu putem vorbi de costuri mici.
5. Care sunt top 3 obiective pe care vi le-aţi propus prin prisma digitalizării pentru compania pe care o reprezentaţi?
Implementarea meniului digital în toată reţeaua ar fi primul din cele trei obiective din sfera digitalizării pe care le am. Clientul se aşază la masă, scanează un QR code care îi deschide meniul virtual dar în acelaşi timp se leagă şi de sistemul de marcaj. Astfel poate să-şi dea comanda singur, o poate completa, poate chema ospătarul să-l asiste în cazul în care are nevoie, poate plăti la sfârşit prin card sau puncte de fidelizare. Interacţiunea umană este redusă, dar asta doar dacă oaspetele îşi doreşte asta. Celelalte obiective se referă la noi funcţii în aplicaţia Out4food: gamification, plata parţială cu puncte la delivery, secţiune de store etc.
6. Care sunt provocările pe care le întâmpinaţi când vine vorba despre transformarea digitală?
Costurile în primul rând, în al doilea rând reticenţa oamenilor în a folosi tehnologia (angajaţi şi clienţi) şi, cel mai rău, dar şi bine în acelaşi timp, că am fost deschizători de drumuri în digitalizarea HoReCa, şi asta presupune să greşeşti mult, să cheltui mai mult, să încerci şi iar să încerci, până iese. Zic că este şi bine, pentru că din astfel de încercări ne-am construit avantajele competitve. Important în toată această ecuaţie este că partenerul nostru Bit Soft a fost tot timpul deschis la lucruri noi şi am riscat împreună. Împreună cu ei suntem în continuă căutare de noi soluţii de eficientizare a muncii şi de îmbunătăţire a experienţei oaspeţilor care ne calcă pragul.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro