Tânăra de 33 de ani care vinde de 7 milioane de euro pe an: Nu aş mai putea lucra niciodată pentru cineva
„Familia m-a încurajat cel mai mult să nu mai fiu un simplu angajat. eram tânără şi nu aveam prea multe responsabilităţi, aşa că am zis să încerc." Astăzi Monica Cadogan deţine jumătate dintr-o afacere online de 7 milioane de euro şi spune că nu ar mai putea lucra niciodată pentru altcineva.
Citeşte în premieră alte 99 de poveşti de succes ale tinerilor manageri din România în a noua ediţie a catalogului 100 TINERI MANAGERI DE TOP, care va fi lansat de Business Magazin în luna mai. Tot atunci vom premia cei mai performanţi tineri din mediul de afaceri la Gala Tineri Manageri de Top, organizată de Business Magazin.
"AM NIMERIT DIN GREŞEALĂ, CUM SE ÎNTÂMPLĂ ÎN TINEREŢE, ÎN CONSULTANŢA DE MANAGEMENT. Atunci când lucrezi pe proiecte, înţelegi că orice activitate economică, indiferent de domeniul de activitate, înseamnă servicii sau produse şi bani primiţi în schimb şi dobândeşti cunoştinţe în mai multe domenii. După ce îi înveţi pe alţii cum să facă lucrurile îţi dai seama că e o şcoală foarte bună." Cadogan s-a angajat în timp ce era studentă în ASE la Bursa Română de Afaceri, o companie implicată în atragerea investitorilor străini pe piaţa locală. Spune că a prins vremea investitorilor „vizionari" de la începutul anilor 2000 şi nu a celor „speculativi", atraşi de boomul economic din 2007. Italienii, evreii, turcii şi grecii puseseră România pe harta investiţiilor, iar timp de trei ani a gestionat proiecte din imobiliare, agricultură sau infrastructură locală.
„Nu prea mă atrăgea zona de audit şi de finanţe pentru că nu îmi plăcea să stau în costum şi să mă plimb cu nişte hârtii, aşa că am decis să o iau pe cont propriu." A început cu propria firmă de consultanţă, Advisory Delta, responsabilă de atragerea de fonduri europene, şi, profitând de faptul că provine din Tulcea, şi-a deschis şi o agenţie de turism în oraşul natal, închisă în 2010 pe fondul scăderii cererii.
Monica Cadogan deţine astăzi, la 32 de ani, jumătate din Vivre, cel mai mare magazin online de mobilier şi decoraţiuni din Europa Centrală şi de Est, activ în România, Bulgaria, Ungaria şi Croaţia, şi este simultan şi director general. Din 2009, este şi membru al boardului Neogen, companie care deţine şi site-ul de recrutare Bestjobs, celălalt acţionar al magazinului Vivre. „Sunt în primul rând antreprenor şi fondator al Vivre şi funcţia de CEO, prima poziţie de acest fel pe care o am, nu este ceva ce mi-aş dori să fac veşnic„, spune Cadogan. Proiectul Vivre este o clonă a site-urilor similare din Statele Unite ale Americii, iar acţionarii au decis să vină cu modelul deja funcţional peste ocean şi în ţările din Europa Centrală şi de Est. „Să faci un magazin online înseamnă să îmbini comerţul la scară mare cu tehnologia. Ideea nu e atât de importantă pentru că o poate avea oricine. E ca şi cum ai vrea să deschizi Amazon mâine. Mai importantă este implementarea proiectului."
Vivre a ajuns de la lansarea din aprilie 2012 la vânzări de 7 milioane de euro şi 105 angajaţi. În prezent, magazinul online are circa 700.000 de membri în cele patru ţări în care este prezent şi estimează dublarea cifrei în acest an. Potrivit companiei, 65% dintre clienţii actuali au mai cumpărat şi în trecut. Modelul Vivre este unul de private sales (vânzări private), în care utilizatorii se înregistrează pe site şi au acces la promoţii limitate ca timp şi la preţuri reduse până la 50%. „Eu am venit cu acel curaj de a deschide ceva nou, dar şi cu o afinitate pentru logistică, iar ei (Neogen - n.r.) cu expertiză în tehnologie şi online - împreună am decis să facem ceva nou. Nişa era neacoperită în acel moment, iar Neogen voia să-şi transforme experienţa în online pur într-un proiect de e-commerce„, spune Cadogan, care recunoaşte în timpul interviului marca de tacâmuri de pe masa la care discutăm - „Mepra, din Italia. Vindem şi noi aşa ceva". Vivre a pornit cu 400.000 de euro, însă suma investită de acţionari s-a dublat până în prezent faţă de valoarea iniţială.
ÎN MUNCA DE ZI CU ZI, ANTREPRENOAREA ARE DE-A FACE CU OAMENI TEHNICI, ATÂT FURNIZORII DE MOBILIER ŞI DECORAŢIUNI, CÂT ŞI LOGISTICIENII DIN DEPOZITUL COMPANIEI SITUAT ÎN SUDUL BUCUREŞTIULUI, UNDE LUCREAZĂ JUMĂTATE DIN ANGAJAŢI ŞI LIVREAZĂ ZILNIC 1.000-2.000 DE PRODUSE. Un departament cheie este cel de buying, responsabil cu identificarea de furnizori la târguri internaţionale care să ofere produse din colecţiile anterioare la preţuri mai mici. Modelul de business al companiei impune, cel mai adesea, lucrul cu produse din stocul furnizorilor, ceea ce face ca timpul mediu de livrare a unei comenzi să fie de circa zece zile lucrătoare. „Şi eu consider că e mult, dar noi credem că la o astfel de industrie se pretează un timp de aşteptare pentru că la fel se întâmplă lucrurile şi în offline. Nu ne putem compara cu domenii precum IT sau fashion, unde clientul vrea cât mai repede produsul acasă, uneori chiar în aceeaşi zi."
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro