Vânzările McDonald's au înregistrat cea mai mare scădere din ultimii 13 ani
Mark Stevens, CEO al companiei de marketing MSCO Inc. şi autor al bestsellerului Your Marketing Sucks, descrie, într-o postare pe blogul personal, motivele pentru care lanţul de restaurante McDonald's înregistrează cele mai slabe vânzări din ultimul deceniu.
McDonald’s Corp., cel mai mare lanţ de restaurante la nivel mondiale, a anunţat la începutul lunii decembrie cea mai abruptă scădere a vânzărilor din istoria recentă. Vânzările din restaurantele din Statele Unite ale Americii deschise în ultimul an au scăzut cu aproape 5%, potrivit informaţiilor transmise de companie. Analiştii anticipiează o scădere de 1,9%, după cum informează Consensus Metrix. Vestea a coborât acţiunile companiei cu 3,8%, marcând cea mai mare zdruncinare din ultimii doi ani, transmite Bloomberg. Vânzările au scăzut pentru a şaptea lună la rând, înregistrând cea mai mare depreciere din ultimii 13 ani, iar compania a anunţat o nouă scădere de 1% pentru luna octombrie. Vânzările la nivel global, excluzând restaurantele nou-deschise, au scăzut cu 2,2%, mai mult decât predicţiile analiştilor. Pentru a remedia această situaţie, compania a anunţat reorganizarea operaţiunilor şi a investiţiilor în marketing. "Consumatorii de azi cer mai multe variante şi doresc un plus de valoare", a declarat CEO-ul McDonald's, Don Thompson.
Vânzările în Europa au scăzut cu 2% în noiembrie, afectate şi de rezultatele extrem de proaste din Rusia şi cele sub aşteptări înregistrate în Franţa şi Germania, a mai notat compania.
În Asia, Orientul Mijlociu şi Africa, vânzările au scăzut cu 4%. În luna iulie, principalul furnizor al McDonald's în Shanghai a fost acuzat că a livrat carne expirată; scandalul a avut ca efect scăderea accelerată a vânzărilor.
"McDonald's era cândva un concept simplu şi uşor de abordat: un vânzător internaţional de burgeri unde poţi mânca vită, cartofi prăjiţi şi bea cola. Simplitatea era tulburătoare, iar fondatorul Ray Kroc a menţinut-o aşa, iar o forţă teribiliă l-a răspândit pe toata planeta", îşi aminteşte Mark Stevens.
Specialistul observă principalele motive pentru care brandul sub care operează lanţul de restaurante a devenit unul "de nerecunoscut".
"E clar că McDonald's şi-a pierdut drumul. Nimeni nu mai ştie ce înseamnă. În termeni de marketing, a promis atât de multe lucruri încât nu mai are un centru de greutate. A devenit «orice vrea clientul să fie», iar ideea genială a fondatorului ar putea sfârşi în cărţile de istorie", spune specialistul în marketing, care enumeră patru argumente în sprijinul afirmaţiilor sale.
1, Când o afacere uită motivul pentru care a fost creată, când aleargă cu disperare după orice oportunitate întrezărită, îşi lasă clienţii scărpinându-se în cap.
2. Marketingul are din start o latură oportunistă, dar şi una disciplinată. Păstrează mereu linia de bază şi o respectă. Imaginaţi-vă că Walmart ar deveni brusc un comerciant cu produse exclusiviste.
3. Managementul se consideră mult mai deştept decât tipul care a început afacerea. Ei nu o recunosc, dar dacă s-ar putea întoarce fondatorul pentru o zi i-ar unge cu untură şi i-ar da la câini.
4. McD este o idee genială care nu a fost niciodată continuată corespunzător. Este o viziune genială din 1950, dar lipsită de inovaţiile care ţin în viaţă conceptele grozave. Disney are o vârstă similară, dar a introdus noi concepte care s-au aliniat promisiunii brandului şi milioane de părinţi încă ştiu de ce trebuie să îşi ducă acolo copiii.
Urmărește Business Magazin
![](https://cnt.m.ro/c.gif?id=13715741&pid=341)
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro