Cum i-a educat criza pe clientii clinicilor private

Autor: Razvan Muresan Postat la 03 mai 2011 92 afişări

Recesiunea i-a educat pe abonatii clinicilor private sa profite din plin de beneficiile pe care le au dispozitie. Pana mai ieri, cardurile de sanatate stateau uitate in portofel, insa acum lucrurile s-au schimbat.

La o recenta editie a clubului BUSINESS Magazin, Fady Chreih, directorul executiv al retelei de clinici private Regina Maria, a remarcat o serie de modificari importante de comportament ale cetatenilor vizavi de criza: oamenii au inceput sa foloseasca mai des cardurile de fidelitate sau de reduceri pe care le aveau de la diversi furnizori, lucru care s-a reflectat inclusiv in randul abonatilor de servicii medicale. Chiar daca unii dintre ei n-au fost afectati direct, pacientii au luat masuri sub influenta exemplelor din jur si nu au mai facut investitii si cheltuieli nejustificate din prudenta. Iar pentru zona de servicii medicale, consumul a crescut "foarte mult".

Razvan Diaconescu, directorul general al Impuls Leasing, remarca faptul ca, din momentul in care a inceput dezvoltarea firmei, au crescut salariile si au introdus plata abonamentelor la servicii medicale, s-au imbolnavit brusc mai multi angajati.

Imediat s-a intrebat de ce. Raspunsul este ca angajatii "au inceput sa constientizeze ce inseamna sanatatea pentru ei. Nu sunt mai bolnavi decat in urma cu cinci ani, dar au inceput sa fie preocupati de sanatate. Acest lucru a inceput sa devina o valoare, sa inteleaga ca sanatatea are un pret".

La fel se intampla si in cazul lui Tudor Furir, directorul general al Pernod Ricard, distribuitor de bauturi alcoolice. In urma cu cinci ani, cand avea controalele anuale de medicina a muncii, angajatii fugeau "ca potarnichile". "Trebuia sa fiu destul de ferm, dand mail-uri cu <Atentie! Este obligatoriu!>. Acum nu mai e o problema, n-ar lipsi sub nicio forma", spune Furir.

In Romania, asigurarea serviciilor medicale a intrat in primele cinci beneficii ca factor diferentiator in momentul in care se negociaza cu un angajator, potrivit datelor procesate de clinicile private. Nu e de mirare ca angajatii incep sa foloseasca tot mai mult cardurile pe care le au in portofel sau uitate intr-un sertar acasa. Acum cinci ani lucrurile stateau altfel. "Nu era deloc interes. Va spun pentru ca in urma cu cinci ani de zile faceam angajari. Nimeni nu ma intreba in acel moment, erau interesati doar de salariul bun si de masina", spune Razvan Diaconescu.

In fapt, criza i-a facut pe oameni sa foloseasca asigurarea medicala sau programele de training atat din perspectiva punctelor de fidelitate pe care le au pe card, cat si a gratuitatilor aferente. "Odata ce un pacient vine si testeaza un serviciu medical, gradul de fidelitate este ridicat", spune Fady Chreih. Intrebarea fireasca e atunci in ce masura se aglomereaza clinicile dupa asaltul pacientilor care altadata se vedeau rar

sau deloc cu medicii. Oficialii de la Regina Maria observa ca fenomenul le incarca mai mult activitatea, dar asta inseamna ca si imaginea pozitiva a companiei creste in piata, cat timp si alti pacienti aud de serviciile primite. Un aspect foarte important, mai ales ca un client multumit va duce vorba mai departe.

"Dincolo de marketing si publicitate, vrem ca serviciile noastre sa fie principalul mod de promovare", spune si Dorin Preda, business development manager al MedLife. Dupa cum spune Chreih, timpul de asteptare a pacientilor pentru consultatii a ramas acelasi, pentru ca numarul de medici, policlinici si spitale noi este in crestere.

Comportamentul din ultima vreme poate fi pus si pe seama crizei din economie, pentru ca, dincolo de faptul ca oamenii constientizeaza beneficiile de care dispun, multi se resimt din cauza presiunilor din ce in ce mai mari. Catalina Balan, directorul general al Medicover, face distinctia intre un grad de aglomerare mai mare in clinici sau varfuri de sarcina, adica momente ale zilei dupa orele de program in care oamenii acceseaza mai intens serviciile medicale.

In opinia sa, gradul de asteptare e afectat cand pacientul are o solicitare legata strict de un anumit medic. Iar in asemenea situatii nu e un motiv de plangere. "Avem mai multi doctori care ofera acelasi tip de consultatii, iar daca se doreste o alternativa, o putem oferi. Noi tintim un timp de asteptare de 48 de ore la specializarea solicitata, nu neaparat la medicul solicitat", spune Balan.

Cei mai mari operatori de clinici private vorbesc de ponderi ale abonatilor de 50-60% din totalul de pacienti, insa strategiile lor din perioada urmatoare mizeaza, mai mult sau mai putin, pe castigarea clientilor individuali. Cat priveste lupta pentru abonati, ea se poarta "mai mult pe teritoriul pretului si mai putin pe cel al serviciilor, dat fiind si contextul economic", spune Cristian Sas, directorul operational al retelei de clinici Anima.

Urmărește Business Magazin

/analize/cum-i-a-educat-criza-pe-clientii-clinicilor-private-8204376
8204376
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.