Cum poţi ajunge la o cifră de afaceri de un milion de euro în mai puţin de un an

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 11 septembrie 2014 4711 afişări

Surprizele pot apărea la tot pasul, de la luarea deciziilor, finanţare, până la punerea în practică a planurilor de pe hârtie, povesteşte Isabela Komporaly, care a decis anul trecut să treacă în tabăra antreprenorilor. Aa ales nişe din domeniul medical, cifra de afaceri previzionată pentru anul în curs este de un milion de euro, iar planurile pe trei ani ţintesc la 5 milioane de euro.

Cum poţi ajunge la o cifră de afaceri de un milion de euro în mai puţin de un an

“Soţul meu râde de mine. Spune că pe oricine sun la telefon, după ce-l salut, îl întreb dacă are bani de dat cu împrumut“, povesteşte zâmbind Isabela Komporaly. Este însă numai pe jumătate o glumă, pentru că una dintre primele lecţii pe care i le-a dat antreprenoriatul a fost legată de finanţare. Isabela Komporaly a investit în Torus Pharma, afacerea pe care a început-o anul trecut împreună cu soţul ei şi cu o prietenă, 150.000 de euro din bani proprii şi împrumutaţi, pentru luarea unui împrumut ar mai fi durat poate luni de zile, iar antreprenoarea nu mai dorea să aştepte. „Am primit o propunere paradoxală din partea unei bănci: să îmi acorde un împrumut de 150.000 de euro, dacă aveam în cadrul lor un depozit de... 150.000 de euro!“, spune antreprenoarea, care are o sumedenie de planuri despre care povesteşte plină de înflăcărare. La 39 de ani, îşi împarte timpul între familia cu trei copii şi o afacere care a intrat pe un făgaş, dar care îi solicită cea mai mare parte a timpului. Soţul său, Istvan Komporaly, a ales să-şi încerce norocul ca antreprenor în urmă cu şase ani, în acest moment el ocupându-se în Torus Pharma de partea de dezvoltare şi strategie.

„Ideea a venit anul trecut, când eram încă angajată“, spune Isabela Komporaly, care a absolvit Facultatea de Medicină în 2000 şi a lucrat în domeniul medical şi farma de-atunci. „Din 2001 am lucrat în diferite companii, cu specializare în două domenii: oncologie şi hematologie. Ultimii şase ani i-am petrecut într-o firmă foarte mare, care cultiva spiritul antreprenorial la toate nivelurile.“ Prin urmare, cultivase deprinderile necesare începerii unei afaceri. Avea nevoie şi de o idee, care a venit dintr-o întâmplare. Unul dintre medicii oncologi cu care lucrase deja vreme de ani buni a aflat, la un congres internaţional, de Oncompass, un aparat care poate determina, în urma analizelor, ce tip de mutaţie genetică a provocat un anumit cancer. „Firma respectivă, KPS, ar fi vrut ca doctoriţa să fie un fel de endorser pentru ei, dar ea nu avea nici timpul şi nici dorinţa de a face aşa ceva. S-a gândit însă că m-ar putea interesa şi mi-a povestit despre ei“, spune antreprenoarea, care în octombrie a semnat un contract cu KPS. Ulterior a completat paleta de activităţi a firmei cu alte linii de business, pentru dermatologie, dispozitive şi echipamente pentru screening prenatal. „Toate zonele pe care activăm, oncologie, hematologie, dermatologie, transplant şi ginecologie, sunt de nişă“, explică Komporaly. Şi asta din prisma produselor şi serviciilor pe care le au în ofertă.

După ce a semnat contractul cu primul furnizor, antreprenoarea devenise nerăbdătoare să înceapă activitatea; „lucram în regim de colaborare cu câţiva oameni, pe vânzări, pentru că neavând fonduri nu mă încumetam să-i angajez. Însă mie îmi place să lucrăm foarte aplicat, pe ţinte, cu schemă de bonusare“. La începutul anului şi-a dat seama, „după ce am pierdut patru luni“, că nu se poate baza pe finanţări bancare şi a strâns, împreună cu prietena cu care a pus bazele afacerii, banii necesari pentru finanţare. „Până acum suntem în grafic cu planul de afaceri făcut, cred că vom încheia anul cu o cifră de afaceri de un milion de euro“, spune Isabela Komporaly, care se aşteaptă ca în trei ani afacerea să crească de cinci ori. Şi asta pentru că se află în discuţii cu mai mulţi furnizori, tot pentru produse şi servicii de nişă, pentru care crede că va găsi clienţi pe piaţa locală.

Echipa Torus Pharma numără în total acum 12 oameni, dintre care patru sunt manageri. O altă dificultate despre care povesteşte antreprenoarea este armonizarea ideilor de business ale tuturor celor patru manageri şi punerea în practică a modelului de afaceri creionat pe hârtie. „Fiecare dintre noi are o sumă de experienţe şi a trebuit să ajungem la un numitor comun.“

Pe pieţele de nişă numărul de clienţi este destul de redus, iar categoriile sunt foarte diferite, din cauza specificului afacerii. Pe de o parte este vorba de medicii cu care colaborează Torus, directorii de achiziţii, farmaciile, directorii de laboratoare, femeile însărcinate şi, nu în ultimul rând, pacienţii cu cancer. „Pentru că fiecare dintre aceste categorii de clienţi are un specific, poate fi dificil să te adaptezi la diferite cereri şi să schimbi tipul de abordare de la un minut la altul, în funcţie de persoana cu care vorbeşti.“ Mai mult, şi modelul de afacere diferă, în concordanţă cu specificul nişei. 

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/cum-poti-ajunge-la-o-cifra-de-afaceri-de-un-milion-de-euro-in-mai-putin-de-un-an-13247870
13247870
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.