Cum a construit un copil rebel care chiar a fost dat şi afară de la şcoala o afacere de peste 1 miliard dintr-o pasiune
Din pasiunea lui Kevin Plank pentru fotbal s-a născut o idee de business care l-a transformat în miliardar, odată cu fondarea brandului Under Armour. Ce i-a adus succesul?
Kevin Plank a crescut în Kensington, Maryland, o suburbie a Washingtonului. Din cauza performanţelor slabe şi a comportamentului inadecvat, a fost exmatriculat din şcoala prestigioasă pe care o urma, aşa că s-a înscris la o alta, unde a intrat şi în echipa de fotbal, dar nu a reuşit să atragă atenţia selecţionerilor.
A continuat să joace însă şi în Maryland Terrapins, echipa Universităţii din Maryland, la care se înscrisese, iar din hobby-ul său avea să se nască brandul Under Armour. Antreprenorul a povestit că dintre toţi, el transpira cel mai mult pe terenul de fotbal. Frustrat că tricoul de bumbac al echipamentului nu îi oferea confortul necesar, a început să caute materiale care să corespundă nevoilor sale. După absolvire, a continuat să caute materiale sintetice potrivite sportivilor. Ajutându-se de banii strânşi în timpul studenţiei, când lansase Cupid’s Valentine, un mic business sezonier, prin care vindea trandafiri de ziua îndrăgostiţilor şi care l-a ajutat să economisească 3.000 de dolari, dar şi de o serie de carduri de credit şi un împrumut, a fondat compania. Iniţial, a vrut să o numească Heart, apoi Body Armor, însă nu a putut obţine marca înregistrată pentru acestea. Într-o zi, fratele său l-a întrebat: „Cum se numeşte compania la care lucrezi, Under Armor?”. Greşeala s-a dovedit norocoasă. Lui Plank i-a plăcut atât de mult, încât a decis să îşi numească aşa afacerea, dar în varianta britanică a cuvântului, Armour. Brandul a fost lansat pe 25 septembrie 1996 şi, cu toate că primul sediu a fost în subsolul casei bunicii sale, tânărul antreprenor voia să salveze aparenţele, încercând să creeze în faţa cumpărătorilor imaginea unui brand mai puternic. Treptat, businessul său a ajuns competitor al unor giganţi precum Nike şi i-a adus lui Plank o avere consistentă, care în prezent a coborât la 1 miliard de dolari, după ce, în 2015, depăşise 3 miliarde. În 2019 fondatorul s-a retras din funcţia de CEO, păstrând-o pe cea de preşedinte. El deţine o cotă de circa 16% din business şi în prezent coordonează amenajarea unui sediu de 4 milioane de metri pătraţi în Baltimore. Compania, care are o echipă de circa 17.500 de angajaţi, a încheiat anul cu venituri de 5,6 miliarde de dolari.
Carte de vizită:
Kevin Plank, fondator şi preşedinte, Under Armour
1. S-a născut pe în Kensington, Maryland, în familia lui Wiliam şi Jayne Plank şi a avut încă patru fraţi;
2. Are o diplomă de licenţă în arte/ştiinţă şi un master în Business Administration;
3. Antreprenorul e căsătorit, are doi copii şi locuieşte în Maryland.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro