Moda va ramane la urma
Intr-un scenariu optimist, producatorii si comerciantii de moda apreciaza ca doar prima jumatate a anului 2009 va fi dominata de incertitudine. Mai departe, pe rand, pietele de consum isi vor reveni.
Cum vor rezista comerciantii romani in lupta cu cei internationali?
Lanturile proprii de magazine vor insemna principala sursa de venit pentru producatorii romani de imbracaminte sau incaltaminte. Cei care investesc in marcile proprii au inteles insa ca trebuie sa ofere produse de calitate, dar mai ieftine decat brandurile straine. Pe de alta parte, Flori Panescu, directorul de retail al Steilmann Romania, vede viata companiilor autohtone foarte grea in 2009 mai ales pentru ca au o forta financiara limitata. “Firmele mai mici care au magazine proprii au aceleasi costuri ca noi, numai ca ei nu prea au ce sa mai reduca. In plus, au si linia lor de productie si sunt afectati si de reducerea comenzilor. In functie de nivelul de dezvoltare la care au fost surprinsi fiecare devine o dilema cati vor rezista”, comenteaza Flori Panescu.
Care sunt punctele principale in strategiile de criza gandite pentru 2009?
In cel mai bun caz, piata va stagna, la fel si vanzarile, par a fi de acord comerciantii din domeniu. In ceea ce priveste afacerile lor, toti si-au conceput insa trei scenarii pentru 2009: primul este optimist, in care asteapta cresteri moderate de 10-15%, caz in care vor continua investitiile in deschideri de noi magazine, al doilea vizeaza o stagnare, situatie in care totul va fi mentinut la nivelul actual, iar al treilea presupune scaderi ale afacerilor cu circa 10%, ceea ce ar duce si la reducerea cheltuielilor si cel mai probabil si la disponibilizari.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro