Şeful Tenaris începe anul cu investiţii noi
Intrate de câţiva ani în businessul Tenaris, combinatele Silcotub şi Donasid sunt angrenate acum într-un circuit global, exportând 80% din producţie, şi sunt conduse de un CEO pentru care globalizarea a început în urmă cu 38 de ani.
Gabriel Podskubka vorbeşte engleza cu un accent străin, despre care ai spune la prima vedere că este spaniol, deşi se mai simt şi alte influenţe. Născut în Argentina dintr-un tată ceh şi o mamă de origine italiană, educat în Argentina şi în Statele Unite, cu experienţe de lucru în Italia, Statele Unite şi România, şeful afacerilor Tenaris pentru regiunea din care face parte şi România este tânăr (38 de ani), volubil şi destul de relaxat când vine vorba despre afacerile complicate cu ţevi pe care le conduce. Complicate şi scumpe, dat fiind că, de când a venit în România, managerul a coordonat investiţii de 150 de milioane de euro, iar alte 150 de milioane de euro vor fi investite în următorii trei ani, pe care managerul nu vrea nicidecum să îi considere finalul mandatului său: "Am venit aici cu un contract nelimitat, soţia şi copiii mei iubesc România, aşa că sper că voi fi aici şi pentru următoarele planuri de investiţii, dincolo de următorii trei ani".
A venit la Bucureşti în 2009, când criza începuse să atingă şi businessul Tenaris. În martie 2009, TenarisSilcotub tocmai începuse disponibilizarea a 150 de angajaţi (110 de la Zalău şi restul de la Călăraşi), pe fondul problemelor pe care compania le avea la nivel global. Pe fondul crizei, cele două fabrici din România au lucrat doar la 20-50% din capacitate în perioada ianuarie-martie 2009, iar previziunile pentru luna aprilie nu arătau foarte optimist. "Am venit în România în cel mai nefericit moment posibil, când lucrurile nu mergeau extraordinar", povesteşte acum Gabriel Podskubka, care a avut câteva perioade tensionate până la revenirea afacerilor în linie cu planurile companiei. "În ultimii trei ani au fost foarte multe de făcut, am avut multe perioade de întreruperi, multe investiţii, am avut multe traininguri cu angajaţii; pe de altă parte, nu am avut concedieri masive, am încercat să ne păstrăm constanţi, sperând că businessul va reveni pe linia de plutire, mai ales pentru interesul din piaţa de oil & gas."
Businessul a revenit pe linia de plutire în aproximativ un an, deoarece acesta a fost şi rolul noului CEO la cârma afacerilor din România: "Am fost trimis aici ca un pas natural în integrarea Silcotub în Tenaris, ca să pregătesc producţia pentru exportul în SUA şi Canada, acolo unde industria oil & gas şi-a revenit prima, dar şi pentru piaţa internaţională. Acum, fabrica funcţionează la maximă capacitate".
Responsabilitatea managerului de la Bucureşti nu se rezumă la piaţa locală: Gabriel Podskubka coordonează toată regiunea care cuprinde România, Europa Centrală şi de Est, Rusia şi zona Mării Caspice. Pentru toată această regiune, doar în România există bază de producţie, cealaltă parte a responsabilităţii managerului fiind partea comercială regională, dar şi centrele de servicii precum cel de la Ploieşti - în plan fiind şi deschiderea unui asemenea centru de servicii în Kazahstan, după cum spune managerul. "Tot ce vindem pentru oil & gas în aceste regiuni este responsabilitatea mea. Avem birouri în Moscova, Atyrau (Kazahstan), Turkmenistan şi Italia şi plănuim să deschidem un birou în Ankara în scurt timp. Fabrica din Italia nu este în coordonarea mea, dar partea comercială da. Acoper toată partea de vânzări de ţevi pentru oil & gas în Europa, Rusia şi Marea Caspică", rezumă Gabriel Podskubka. Planurile pentru extindere vin odată cu creşterea numărului de comenzi, mai accentuată acum dinspre Rusia şi Marea Caspică: "Rusia este o piaţă foarte interesantă, caracterizată de ceea ce numim câmpuri mature şi de nevoia de a căuta noi teritorii pentru explorare: Marea Caspică sau Marea Neagră, ţinutul arctic, Insula Sahalin. Pentru a merge pe aceste noi teritorii, Rusia are nevoie de echipamente speciale, ţevi speciale care să permită o viteză de rotaţie mult superioară, ţevi care în urmă cu 15-20 de ani nu existau şi pe care noi le producem acum. Petrolul este limitat, dar asta creează noi linii de business pentru noi".
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
- Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro