Oraşul din România care nu se mai opreşte din dezvoltare devine şi unul dintre locurile ce atrage cei mai multi turişti. Cum s-a ajuns aici, care este reţeta pe care o aplică şi restul oraselor nu fac?

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 21 ianuarie 2025 35 afişări

Sunt câteva locuri în România care atrag prea mulţi turişti, riscând să fie sufocate de aglomeraţie, în timp ce unele zone nu atrag aproape deloc viziztatori. Deşi nu există o reţetă universal valabilă care să garanteze succesul, sunt câteva ingrediente care nu pot lipsi. Unul dintre acestea este brandingul, cu care trebuie să vibreze în primul rând localnicii. În plus, sunt necesare o strategie clară, efortul comun al mediului privat, localnicilor şi autorităţilor, totul „asezonat” cu cifre, pentru a şti ce merge bine şi ce nu funcţionează.

Oradea, Sibiu, Braşov, destinaţiile ecoturistice şi satul Văleni din Republica Moldova sunt locuri care atrag tot mai mult atenţia turiştilor. Oradea, de pildă, apare tot mai des în lumina reflectoarelor pentru investiţii, calitatea vieţii, numărul de turişti atraşi. Dar acest lucru nu se întâmplă pur şi simplu, ci au fost necesare multe eforturi, o strategie bine pusă la punct, iar eforturile se întind pe o perioadă mai lungă de un deceniu. 

Brand, investiţii, promovare. „Nici noi nu inventăm roata, ne inspirăm şi noi cât putem din strategiile aplicate în alte ţări. Trei aspecte extrem de importante: parteneriatul public-privat de succes, investiţiile în turism, promovare in-ternă şi externă şi brandingul de destinaţie”, afirmă Alexandru Chira, directorul Visit Oradea, asociaţia pentru promovarea turismului din Oradea şi regiune.

El a povestit în cadrul conferinţei Destinaţia Anului care sunt paşii pe care i-a parcurs oraşul care este acun un star la mai multe capitole.

Reprezentantul oraşului povesteşte că Visit Oradea este un parteneriat care a luat naştere în 2015, la iniţiativa primăriei. Membrii fondatori sunt cei mai im-portanţi jucători din industria hotelieră din Oradea – Double Tree by Hilton, Ramada by Wyndham Oradea, hotelul President din Băile Felix, Lotus Retail (cel mai important jucător de pe piaţa de retail din Oradea), iar din sfera pub-lică Primăria Oradea, asociaţi - Agenţia de Dezvoltare Locală Oradea (care gestionează parcurile industriale din Oradea şi din judeţ şi zona metropolitană).

Astfel, sunt reuniţi la aceeaşi masă cei mai importanţi jucători atât din sfera turismului privat, cât şi din sfera investiţiilor. „Este extrem de important pentru noi, fiindcă de exemplu din par-curile industriale aflăm imediat care sunt noii investitori. Suntem finanţaţi din bani publici, din taxa hotelieră de 3%, mai avem o taxă care se aplică celor care administrează apartamente în regim Airbnb, cotizaţiile membrilor, fi-nanţări din proiecte externe, sponsorizări pe care le obţinem fiindcă suntem un ONG şi venituri din vânzarea de bilete şi organizarea de evenimente”, declară Alexandru Chira. 


CITITI MATERIALUL INTEGRAL AICI 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
ANALIZĂ

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.