Lecţia în online
OTP Bank
Motivaţie: În luna noiembrie a anului trecut, o întâlnire a reprezentanţilor Fundaţiei OTP Bank România cu cei ai Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI) a generat o idee care s-a transformat rapid într-un proiect de anvergură naţională. „Lecţia în online”, primul demers de educaţie digitală (care a consacrat rolul de creator de conţinut al Fundaţiei OTP Bank România) avea să fie gândit, structurat, elaborat şi finalizat în timp record, spun reprezentanţii băncii.
Descrierea proiectului: În numai două luni, colaborarea Fundaţiei cu FSLI a a condus la apariţia unui program educaţional complex format din trei module:
1. resurse de învăţare şi predare digitală; 2. calitatea educaţiei în lecţia online; 3. inteligenţă emoţională. Structura programului a fost concepută în aşa fel încât să poată răspunde imperativelor momentului: înzestrarea unui număr cât mai mare de cadre didactice (educatori, învăţători şi profesori din învăţământul preuniversitar) cu o serie de competenţe şi abilităţi digitale menite să faciliteze continuarea activităţii în mediul online.
În cadrul „Lecţiei în online”, Fundaţia şi-a asumat responsabilităţi multiple: mai întâi, a conceput şi realizat conţinutul modulelor 1 şi 3, ceea ce a presupus un efort susţinut de realizare a unui material educaţional care să acopere 37 de ore de formare; mai apoi, a oferit asistenţă tehnică pentru realizarea modulului 2; nu în ultimul rând, a adunat tot conţinutul (reprezentând câteva sute de pagini) în două manuale digitale, unul pentru participanţi, celălalt destinat formatorilor.
Odată finalizată activitatea de creare a materialului educaţional, s-a trecut la etapa a doua a programului, cea de selecţie şi pregătire a viitorilor formatori. În acest scop, fundaţia a mobilizat resurse interne semnificative (pentru modulele 1 şi 3), dar a participat activ şi la procesul de recrutare a formatorilor înscrişi pe filiera FSLI. Acest din urmă proces a cuprins, la rândul lui, mai multe etape: organizarea de interviuri cu profesorii care s-au înscris pentru a deveni formatori în program, găzduirea mai multor sesiuni de instruire a celor selectaţi, evaluarea candidaţilor şi întocmirea listelor finale cu formatorii pe discipline. În paralel, FSLI a derulat întregul proces de acreditare a programului la Ministerul Educaţiei, acest ultim pas marcând finalizarea tuturor acţiunilor premergătoare implementării „Lecţiei în online.”
Rezultate: Formatorii fundaţiei şi cei ai FSLI au organizat primele sesiuni de instruire în cursul lunii mai. Prima serie a însemnat participarea unui număr de 150 de cadre didactice din toată ţara care au avut posibilitatea să se familiarizeze, într-o manieră accesibilă şi deschisă, nu doar cu o serie de instrumente, metode şi tehnici esenţiale de folosire a diferitelor platforme digitale, dar şi cu modalităţi practice de realizare a materialelor digitale necesare la clasă.
De altfel, unul dintre obiectivele fundamentale avute în vedere în crearea „Lecţiei în online” a fost aplicabilitatea imediată a cunoştinţelor dobândite. În plus, modulul dedicat inteligenţei emoţionale a contribuit la dezvoltarea abilităţilor de comunicare şi gestionare a emoţiilor la clasa online. „Începerea noului an şcolar va însemna şi reluarea sesiunilor de formare în cadrul «Lecţiei în online», din această toamnă fiind aşteptate să participe alte cadre didactie interesate de lărgirea orizontului profesional... digital”, adaugă reprezentanţii băncii.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro