Liviu Sfrija şi Henkel - povestea a durat 16 ani

Autor: Ioana Mihai Postat la 26 noiembrie 2011 613 afişări

Istoria lui Liviu Sfrija şi a Henkel în România sunt strâns împletite - a fost unul dintre primii angajaţi ai companiei pe piaţa locală, iar din cei 16 ani petrecuţi aici, şase au fost în fotoliul de preşedinte.

"Proiectele personale" sunt motivul invocat pentru decizia de a părăsi compania de cel care a deţinut în ultimii ani - prin tumultul creşterii consumului, dar şi după prăbuşirea acestuia - frâiele de conducere ale Henkel România. Liviu Sfrija spune că "a fost una dintre cele mai dificile decizii pe care a trebuit să le iau", dar nu a oferit niciun fel de detalii despre planurile pe care le are pentru viitor. Mai completează însă că anii petrecuţi în Henkel România au fost "minunaţi" şi că rămâne cu satisfacţia lucrului bine făcut - "contribuţia la succesul Henkel în România, dar şi cu satisfacţiile personale ca urmare a proiectelor sociale în care am fost direct implicat".

Într-un interviu anterior acordat BUSINESS Magazin, Sfrija spunea că este mulţumit de parcursul său în carieră ("sunt în grafic cu ce mi-am dorit şi n-am avut niciodată sentimentul nimicniciei"). Mai mult de-atât, el consideră că "trebuie să ai şi foarte mult noroc ca să ajungi pe o poziţie care să se plieze cu visele din copilărie". Când Henkel a intrat pe piaţa românească, funcţia cu care a fost angajat Sfrija a fost de director de vânzări, fiind ulterior promovat managing director, general manager şi, din 2005, preşedinte.

Compania cu a cărei dezvoltare i s-a împletit strâns cariera are pe piaţa românească trei divizii - detergenţi şi produse pentru îngrijirea locuinţei, produse cosmetice şi de toaletă şi adezivi şi tehnologii. Cifra de afaceri a ajuns anul trecut la 133 de milioane de euro, în scădere uşoară faţă de 2009 (134,7 milioane de euro). Compania a demarat anul acesta un program de investiţii în valoare de 10 de milioane de euro pentru ridicarea din temelii a unei noi fabrici de adezivi, la Roznov, Neamţ. Henkel mai are două alte astfel de unităţi de producţie; conform estimărilor oficiale, producţia în noua fabrică ar putea începe la finalul anului viitor. Valoarea totală a investiţiilor realizate de firma austriacă pe piaţa locală se plasează în jurul a 30 de milioane de euro.

De la 1 decembrie 2011 respon-sabilităţile sale se vor distribui între un român şi o bulgăroaică. Poziţia de preşedinte al Henkel România va fi preluată de Niculae Olteanu, actualul CFO al filialelor companiei din România şi din Bulgaria, iar funcţia de general manager divizia detergenţi Henkel România va fi preluată de către Darina Stoyanova (actualmente general manager divizia detergenţi pe piaţa bulgărească).

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
resurse umane,
henkel,
sfrija,
mandat,
plecare
/analize/resurse-umane/liviu-sfrija-si-henkel-povestea-a-durat-16-ani-9006976
9006976
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.