Cine este cel mai important om din spatele unui joc care a făcut istorie şi care dus valoarea companiei la 800 de milioane de dolari
Succesul jocului Angry Birds – acum, un fenomen global – se datorează unei întregi echipe din cadrul dezvoltatorului finlandez Rovio, însă un nume iese uşor în evidenţă şi în prezent, cel al lui Peter Vesterbacka. El a jucat un rol esenţial în strategia de marketing a companiei, care a profitat din plin de succesul generat de Angry Birds în 2023, când firma a fost cumpărată de către SEGA pentru aproape 800 de milioane de dolari. Ce proiecte vizează acum Vesterbacka?
Peter Vesterbacka, născut pe 12 iunie 1968 la Helsinki, în Finlanda, este un antreprenor cunoscut mai ales pentru contribuţia pe care a adus-o la succesul global al jocului Angry Birds. De-a lungul carierei sale, s-a implicat în proiecte din industria tehnologică şi de divertisment, având un rol semnificativ în promovarea brandurilor finlandeze la nivel internaţional.
Vesterbacka a studiat economie şi afaceri la Universitatea Aalto din Helsinki, dobândind cunoştinţe relevante despre management şi pieţe globale. Cariera sa a început în anii ‘90 în sectorul telecomunicaţiilor, lucrând pentru Nokia, unde a ocupat diverse funcţii legate de inovaţie. Experienţa sa în cadrul companiei a fost esenţială pentru a înţelege mecanismele unei pieţe tech în continuă expansiune.
În 2010, s-a alăturat grupului Rovio Entertainment, un mic studio de jocuri video, fondat de trei studenţi de la Universitatea Tehnologică din capitala Finlandei. Compania lucra pe atunci la proiectul Angry Birds, un joc care urma să devină un succes global într-un timp extrem de scurt. Vesterbacka, în rolul de Chief Marketing Officer (CMO), a avut o contribuţie importantă în strategia de marketing care a transformat jocul într-un adevărat fenomen cultural.
„Angry Birds” este o franciză finlandeză creată de Rovio Entertainment şi deţinută de Sega. Seria de jocuri se concentrează pe stolul de păsări furioase şi colorate care încearcă să îşi salveze ouăle de porcii verzi. Jocul original a fost apreciat pentru combinaţia sa de succes dintre gameplay-ul distractiv, stilul comic şi preţul redus.
Sub conducerea sa, Angry Birds s-a transformat dintr-un simplu joc – popular în rândurile copiilor şi adolescenţilor – într-unul care stă la baza unui brand de renume şi care a creat produse derivate, filme, seriale animate şi numeroase colaborări comerciale.
După plecarea de la Rovio în 2016, Vesterbacka a început să se concentreze pe sprijinirea startup-urilor şi dezvoltare tehnologică, promovând iniţiative menite să îmbunătăţească educaţia şi să stimuleze inovaţia în rândul altor companii. Unul dintre principalele sale proiecte este FinEst Bay Area Development, care propune construirea unui tunel subacvatic între Helsinki şi Tallinn, cu scopul de a conecta mai bine Finlanda şi Estonia, precum şi de a sprijini economia regională.
Pe lângă activitatea sa antreprenorială, Vesterbacka participă la diverse evenimente globale legate de startup-uri şi tehnologie, fiind o prezenţă activă în comunităţile de inovatori. Este adesea supranumit „Mighty Eagle”, numele unui personaj din Angry Birds, un apelativ asociat cu rolul său în popularizarea jocului şi contribuţiile sale în industrie.
Despre cariera lui, presa externă de business scrie că reflectă interesul pentru dezvoltarea soluţiilor tehnologice şi construirea de proiecte cu impact global. De exemplu, pe fondul succesului Angry Birds, Rovio a fost cumpărată anul trecut de gigantul SEGA în schimbul sumei de 776 de milioane de dolari.
În prezent, Vesterbacka este implicat în iniţiative care, potrivit lui, urmăresc crearea de conexiuni mai bune între oameni, fie prin proiecte fizice, precum tunelul sus menţionat, fie prin tehnologii digitale inovatoare.
Carte de vizită
1. Peter Vesterbacka s-a născut la finele anilor 1960 în Finlanda, locul de baştină al celebrul joc Angry Birds;
2. A studiat economie şi business la Universitatea Aalto din capitala Helsinki;
3. Şi-a început parcursul profesional în anii 1990 în sectorul telecomunicaţiilor, lucrând pentru gigantul Nokia;
4. Cariera lui Vesterbacka a luat amploare în 2010, la Rovio Entertainment, unde a jucat un rol-cheie în succesul numit Angry Birds;
5. În 2011, revista Time l-a inclus în lista celor mai influenţi oameni din lume. Plecarea de la Rovio a avut loc cinci ani mai târziu.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro