Faceti loc, vin francezii
Anul acesta a fost important pentru industria asigurarilor. Trei jucatori se afla simultan in plina campanie de rebranding, iar Groupama si-a facut intrarea oficiala, dupa ce, in urma cu doi ani, a facut aici prima achizitie. Pentru piata, aceasta inseamna dezvoltare. Pentru companii, e o competitie tot mai stransa.
O jumatate de miliard de euro, trei companii si 12 procente. Acestia sunt cei mai importanti trei indicatori care descriu intrarea Groupama in Romania. Primul desemneaza investitia pe care francezii au facut-o, odata cu intrarea in piata, in 2007 (cea mai mare investitie de acest gen care a avut loc pana acum). Al doilea - numarul de companii achizitionate: BT Asigurari, OTP Garancia si Asiban, iar cele 12 procente reprezinta cota de piata pe care au reusit sa o adune.
Pana acum cel putin, toti acesti indicatori arata ca vorbim despre una dintre cele mai agresive politici de expansiune care au avut loc pana acum pe piata de asigurari. Surprinzatoare pentru unii, de bun augur pentru altii, dar cu siguranta, motivanta pentru toti cei care, din aceasta saptamana, au in mod oficial un nou competitor, Groupama Asigurari.
"In ultimii doi ani am avut o politica agresiva de extindere in Europa Centrala si de Sud-Est, pentru ca am gasit foarte multe oportunitati. Intrarea pe piata din Romania s-a facut in urma unor analize amanuntite, iar faptul ca are o populatie mare si, totusi, o rata relativ scazuta de penetrare a asigurarilor a fost un avantaj suplimentar", sustine Jean Azéma, CEO al grupului Groupama, intr-o discutie cu BUSINESS Magazin.
Rata mica de penetrare a asigurarilor este de ceva timp invocata ca fiind un avantaj si o oportunitate imensa pentru companiile de asigurari. Cu toate acestea, faptul ca se incapataneaza sa ramana redusa incepe sa devina o reala problema pentru asiguratori. In date exacte, daca ne referim la asigurarile de viata, gradul de penetrare a acestui tip de produse in Romania este inca foarte mic - 0,4% din PIB. Pentru comparatie, in Germania, gradul de penetrare a asigurarilor de viata este de 3,1%. In primul trimestru din 2009, volumul total al primelor brute subscrise pe piata de asigurari de viata a fost de circa 393 mil. lei.
Dar, pentru Azéma, momentul cresterii nu pare prea departe nici in Europa Occidentala, nici in Est. "Exista convingerea ca am ajuns la punctul cel mai de jos si ca de acum incolo vor reincepe relansarea economiei, investitiile si ca va creste din nou consumul, ceea ce va ajuta si industria asigurarilor", spune francezul. Desi recunoaste ca primele care vor simti revenirea vor fi statele vestice, crede ca intervalul pana la iesirea din criza a statelor emergente nu va fi foarte mare. "Totusi, aceste tari mai au cateva aspecte importante pe care trebuie sa le reglementeze, cum ar fi trecerea la moneda europeana sau probleme care tin de finantele publice", adauga Azéma.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro