Qatar Airways a venit in Romania. E prea mare elanul qatarez?
Extinderea agresiva din ultima vreme a Qatar Airways a desenat pe harta arabilor si Bucurestiul. O aeronava nou-nouta va zbura de patru ori pe saptamana de la Doha la Budapesta prin Otopeni, insa elanul qatarez poate fi mult prea mare pentru ce ofera astazi Romania.
La aterizarea aeronavei Airbus A320, prima cursa din Qatar catre Romania, salonul prezidential al aeroportului Henri Coanda din Otopeni parea neincapator pentru oficialitatile adunate cu prilejul evenimentului. Ministrii dezvoltarii si al transporturilor, Elena Udrea si Anca Boagiu, si directorul Companiei Aeroporturi Bucuresti, Tudor Jidav, asteptau sa coboare din avion CEO-ul companiei, Akbar Al Baker. "De cinci ani insista emirul sa inauguram un zbor inspre Romania si iata ca astazi se intampla", si-a inceput oficialul Qatar Airways discursul. Alegerea Bucurestiului ca destinatie vine dupa ce a dedicat "foarte mult timp" studierii noilor rute si noilor oportunitati de afaceri, iar intrarea in Europa de Est a fost o decizie "excelenta". Strategia qatarezilor, detinuti in proportii egale de guvern si actionari privati, de a ajunge in Romania face parte dintr-un avant consistent pe noi piete din intreaga lume. Daca in 2010 au ajuns din Buenos Aires pana in Tokio, trecand prin Sao Paolo, Barcelona, Nisa, Copenhaga, Ankara, Bengaluru, Phuket sau Hanoi, prima jumatate a anului va aduce noi destinatii ca Bruxelles, Stuttgart si Aleppo.
Desi au gresit amandoua numele companiei, Elena Udrea salutand venirea Qatar Airlines, iar Anca Boagiu multumindu-le celor de la Air Qatar, reprezentantele Guvernului s-au aratat incantate de sosirea arabilor. "Pentru mine, nu poate fi decat o bucurie, ca prin acest zbor sa avem posibilitatea de a deschide si mai mult piata de turism a Romaniei pentru tarile din zona Golfului", a declarat Udrea. "Suntem in fata unui inceput promitator. Prezenta Air Qatar in Romania ne arata ca planul de a realiza din aeroportul Henri Coanda un hub regional este realizabil", a completat Anca Boagiu. Fireste, acelasi optimism a fost si pe buzele lui Akbar Al Baker. CEO-ul vorbeste despre cresterea capacitatii in Romania si chiar despre zboruri zilnice in patru-sase luni. In plus, o aeronava cu capacitate mai mare, model A321.
Daca privim cu mai multa atentie, vorbele lui Akbar Al Baker pot transmite si alte semnale. Intrebat de BUSINESS Magazin de ce zborul functioneaza pe ruta Budapesta cu oprire la Bucuresti si nu direct catre Romania, oficialul Qatar Airways sustine ca numarul de avioane al companiei nu ii permite sa opereze doua zboruri separate. "De aceea s-a recurs la ruta dubla si nu din alt motiv", spune Al Baker. Nicolae Demetriade, fost director al TAROM si reprezentant local al companiei Emirates Airlines, este convins nu doar ca frecventa zborurilor nu va creste, ba chiar va scadea: "Doha nu e un punct de atractie pentru romani, iar interesul poate veni numai din zborurile catre Asia sau Australia", spune Demetriade, argumentand ca insasi cursa combinata Budapesta- Bucuresti-Doha e o dovada ca e "foarte dificil sa atragi un trafic care sa umple 70% din locurile din avion". Modelul unui hub precum cel din Dubai e dificil de construit, desi arabii au investit 100 de milioane de dolari in aeroportul din Doha. Asadar, scopul final nu ar fi neaparat profitul, ci, dupa cum spune Demetriade, promovarea Qatarului pe plan mondial. Tel usor de realizat, dat fiind ca arabii dispun de un pret al petrolului cel putin convenabil, un bun suport pentru elanul de extindere demn de invidiat pe care il poseda qatarezii.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro