A apărut un nou tip de vacanţă pentru români. Care este compania ce o lansează şi de ce spune că oferă călătorii mai ieftine cu până la 40%
Antreprenorul Alexandru Filip ţinteşte anul acesta o cifră de afaceri de 100.000 de euro cu platforma Pickatrip, marcând un moment în care industria călătoriilor se pregăteşte să demareze din nou.
Născută din ambiţia de a satisface nevoile pieţei actuale, platforma Pickatrip.ro plănuieşte să fie unul dintre pilonii de susţinere ai revenirii sectorului turistic, abordând, în primul rând, nevoia românilor de a călători din nou, în locaţii sigure.
În al doilea rând, compania vrea să susţină dorinţa structurilor de cazare de a ieşi în evidenţă într-o piaţă deja competitivă şi, pe deasupra, de a primi rezervări în perioadele mai puţin solicitate.
Ultimii ani au adus un număr tot mai mare de platforme de promovare a locaţiilor din România, de la case tradiţionale, la conace istorice şi pensiuni moderne, iniţiativele contribuind considerabil la maturizarea turismului românesc şi la dezvoltarea turismului de nişă.
„Totuşi, noi ne diferenţiem în primul rând prin produs: promovăm şi vindem doar sejururi de la trei nopţi în sus. În al doilea rând, prin tarif: aceste sejururi sunt cu 20%-30%-40% mai ieftine decât pe toate platformele de rezervări existente, chiar şi decât pe Booking.
Şi nu în ultimul rând: includem în oferta turistică şi numeroase beneficii extra, care pot fi produse din partea casei sub forma unui «welcome pack», reduceri suplimentare la restaurante, agrement şi spa, activităţi gratuite de genul tururilor private sau atelierelor meşteşugăreşti”, spune Alexandru Filip, fondatorul Pickatrip.ro.
Platforma îşi propune să atingă turismul de business prin oferte gândite alături de parteneri atât pentru oamenii din companii, cât şi pentru antreprenori şi freelanceri, fiind unul dintre motivele pentru care Pickatrip.ro va oferi şi sejururi de luni până vineri. Totodată, compania plănuieşte să dezvolte un produs de tip abonament dedicat corporaţiilor din România.
Până acum, investiţiile în Pickatript.ro sunt minimale, în condiţiile în care compania şi-a dorit să aibă un produs minim viabil (MVP) şi să testeze mai mult ideea pe piaţă, alegând un proces organic de creştere. Astfel, în funcţie de feedbackul primit şi rezultatele din primele luni de activitate, firma va putea şti unde îşi va propune să ajungă pe termen mediu şi cât va investi în marketing şi dezvoltarea platformei.
„Gradul oficial de ocupare în toate structurile de cazare din România a fost de doar 34,2% în 2019. Peste anul 2020 propun să sărim fiindcă îl consider oarecum irelevant. Adică nu putem să ne facem calcule bazându-ne pe ce s-a întâmplat anul trecut. Cauza acestui grad redus de ocupare este lipsa unei strategii de promovare a turismului românesc atât către români, cât şi către străini. Misiunea noastră este să contribuim la creşterea acestui indicator, promovând sejururi din ianuarie până în decembrie şi de luni până duminică pentru toate destinaţiile din ţară”, spune antreprenorul.
Alexandru Filip susţine că proprietarii, administratorii şi managerii de unităţi de cazare trebuie să înţeleagă comportamentul turistului şi faptul că acesta a fost schimbat complet de pandemie. Apetitul românilor pentru călătorii rămâne în continuare în picioare, însă fiecare hotel şi pensiune va trebui să găsească setul potrivit de diferenţiatori şi să se promoveze în mod inteligent, atrăgând atenţia turiştilor şi revenind la rezultatele de dinaintea crizei sanitare. „Mă tem însă că marile hoteluri vor fi nevoite să se reinventeze fiindcă, din punctul meu de vedere, de un turism de business la valorile din 2018-2019 nu cred că vom mai avea parte prea curând. Probabil acesta este segmentul care a fost, este şi va rămâne cel mai puternic afectat pe termen lung.”
În ceea ce priveşte soluţiile lansate către industria turismului din România, fondatorul Pickatrip.ro crede că vârful piramidei ar trebui ocupat de o autoritate naţională extrem de implicată în promovarea internă şi externă a brandului de ţară prin intermediul unor campanii eficiente de mass-market. Totodată, mijlocul ar trebui să fie ocupat de Organizaţiile de Management al Destinaţiilor (OMD), al căror rol constă în a face cât mai cunoscute destinaţiile turistice de către publicul român. OMD-urile au fost aprobate prin ordonanţă guvernamentală încă din vara lui 2017. Într-un final, baza este reprezentată de prestatorii din mediul privat, adică de structurile de cazare, restaurantele şi furnizorii de agrement, care ar trebui să se facă vizibili prin propriile lor metode.
„Momentan simt că piramida e mai degrabă întoarsă cu vârful în jos. Singurii care pot creşte turismul de incoming, adică interesul turiştilor străini pentru România, sunt autorităţile publice centrale. Peste eforturile lor vine apoi aportul agenţiilor de turism şi companiilor aeriene. În prezent există atâtea şi atâtea modalităţi de a te promova eficient, deci nu ducem lipsă de opţiuni. Ducem însă lipsă de viziune şi de resurse umane şi financiare”, a declarat Alexandru Filip pentru BM. Cum era de aşteptat, turismul a fost cel mai afectat sector al economiei, iar volumele din 2019 vor avea nevoie de o perioadă lungă de timp pentru a a-şi reintra în drepturi. Cel mai probabil, atenţia de anul acesta se va concentra asupra turismului intern şi mai puţin pe călătoriile în afara ţării. Totuşi, 2022 poate veni cu un aflux tot mai mare de turişti străini din Europa şi din ţările dezvoltate. Înainte de criză, Bucureştiul era destinaţia care atrăgea cei mai mulţi turişti străini, însă situaţia a fost schimbată de pandemie, Constanţa şi Braşovul ocupând anul trecut primele două locuri în topul celor mai vizitate zone din ţară. „Dacă nu de anul acesta, de anul viitor cu siguranţă capitala va reveni pe primul loc. Bucureştiul are un potenţial fantastic şi o oportunitate imensă acum de a deveni o destinaţie de city break foarte căutată de publicul străin. Consider că Braşovul va fi pe locul doi, iar Constanţa pe trei.”
Pasionat de geografie, Alexandru Filip a terminat studiile de licenţă şi master în mediu şi turism, domeniu în care s-a specializat ulterior. În cei 10 ani de antreprenoriat, a iniţiat şi construit proiecte doar în zona de turism, digital şi marketing. În 2013, a fondat Eventur, o agenţie de marketing full-service specializată în turism şi, trei ani mai târziu, a cofondat Bucharest City App, o aplicaţie de timp liber cu 100.000 de utilizatori, vândută anul trecut către gigantul francez Orange. Din 2019, este proprietarul unei case tradiţionale din Delta Dunării, dezvoltată cu ajutorul unei investiţii de 250.000 de euro. În prezent, start-up-ul Pickatript.ro îşi propune să ajungă la o cifră de afaceri de 100.000 de euro până la finalul anului, estimând că va obţine 2.500 de abonaţi şi va vinde 20 de vacanţe pe lună, la un tarif mediu de 1.000 de lei pe sejur.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro