Unde preferă românii să-şi petreacă concediile de vară. Care este cea mai căutată destinaţie turistică

Autor: Georgiana Călin Postat la 05 iulie 2016 4270 afişări

Apetitul pentru litoralul Mării Negre revine spectaculos şi, oarecum surprinzător, ofertele hotelierilor români au convins cu 50% mai mulţi clienţi să aleagă pentru concediul de vară una dintre staţiunile de pe plan local. Grecia se menţine însă în pole position, fiind preferată de cei mai mulţi români pentru concediile de vară, urmată de Turcia, Bulgaria şi litoralul românesc.

Unde preferă românii să-şi petreacă concediile de vară. Care este cea mai căutată destinaţie turistică

Agenţiile de turism culeg roadele serviciilor oferite prin de early booking sau se bucură de nehotărâţii ce aleg last minute-uri. Activitatea lor este însă în toi; sezonul estival a început de două luni, iar majoritatea românilor şi-au făcut rezervări din timp pentru a putea profita de reduceri, mari diferenţe nu mai pot apărea în topul celor mai căutate destinaţii de vacanţă. O privire atentă asupra numărului total al celor mai vândute vacanţe, Grecia învinge şi anul acesta. Vine din urmă Turcia, însă evenimentele recente au dus la scăderea atractivităţii acestei destinaţii din motive de siguranţă. Bulgaria a urcat mult, miza căzând în principal pe preţurile mici, şi, în cele din urmă, litoralul românesc, cu clienţii săi fideli.

După spusele tour operatorilor, destinaţiile străine rămân în topul preferinţelor datorită raportului calitate/preţ, distanţei relativ mică faţă de România, serviciilor bune oferite de hotelieri şi, mai ales, numeroaselor atracţii turistice. Spre exemplu, „Zakynthos are Laganas, staţiunea distracţiei, cu cea mai lungă plajă din insulă, dar şi multe plaje sălbatice, la care turiştii pot ajunge cu maşina sau scuterul sau atv-ul, precum şi alte staţiuni unde turiştii sunt introduşi în atmosfera grecească“, spune Maria Goicea, director de marketing al Cocktail Holidays. O altă destinaţie aflată la mare căutare este Corfu, „o insulă plină de verdeaţă, cu peisaje spectaculoase. Corfu Town atrage prin Cetatea Veche, o fortificaţie veneţiană, străduţele pavate şi înguste şi Canal d’Amour – canalul format într-o stâncă nisipoasă despre care legenda spune că îndrăgostiţii care îl trec înot rămân împreună totdeauna“, adaugă reprezentantul Cocktail Holidays. Pentru o vacanţă în Zakynthos sau Corfu, un turist plăteşte în medie 530 de euro, pachet ce include transpot charter, şapte nopţi de cazare, cu toate taxele incluse, spune Maria Goicea. „Turcia, Grecia, Spania, Bulgaria sunt destinaţii tradiţionale în alegerea vacanţei“, spune Daniela Toncu, director de vânzări la Happy Tour, iar bugetul mediu pentru pe care îl alocă românii pentru o vacanţă în străinătate este de aproximativ 500 de euro de persoană şi cuprinde transport şi pachete all inclusive la hotel de trei-cinci stele pentru şapte nopţi. Potrivit mai multor agenţii de turism, majoritatea românilor care au cumpărat excursii în străinătate vor sta la plajă vara aceasta în insulele greceşti, în staţiuni deja consacrate pentru concediile de vară, cum ar fi Creta, Rhodos, Zakynthos sau Corfu.

O oarecare surprindere au avut unii reprezentanţi din turism observând o creştere bruscă a vânzărilor de pachete pentru litoralul românesc. „România este vedeta sezonului, cu creşteri de peste 50% faţă de anul 2015“, spune Lucia Morariu, director general al Eximtur, iar printre motivele enumerate de ea sunt: securitatea destinaţiei, creşterea unităţilor cu dotări superioare şi centre spa, numărul tot mai mare de centre spa şi agrement, ştranduri şi baze de tratament moderne construite în staţiuni specifice; în plus, 2016 este an electoral, iar românii călătoresc mai puţin pe destinaţii externe în astfel de ani. Pe lângă litoral, românii au mai ales de la Eximtur destinaţii locale precum Băile Felix, Sovata, Herculane, Călimăneşti-Căciulata, Vatra Dornei sau Sinaia. Pentru un concediu la Marea Neagră pe litoralul românesc, turiştii plătesc în medie 167 de euro, spune Lucia Morariu. România a fost una dintre cele mai bine vândute destinaţii şi de Accent Travel & Events, cu preţuri medii pe pachete de 600-800 de euro, în funcţie de sezonalitate, explică Mădălin Măncilă, marketing & development director al companiei. „Profilul turistului român este în mare parte unul conservator, astfel că sunt puţine destinaţii noi care să atragă atenţia“, motivează el alegerile clienţilor. „Noi încercăm să dezvoltăm şi să recomandăm destinaţii pe care turiştii să le privească ca opţiuni reale la cele clasice, însă pentru asta este nevoie de timp şi marketing“, spune Mădălin Măncilă; litoralul românesc păstrează primele locuri în vânzările de vacanţe pentru Accent Travel & Events. „România a cunoscut o creştere în alegerea turiştilor români cu 30% şi datorită voucherelor de vacanţă“, explică şi Daniela Toncu, director de vânzări al Happy Tour.

În vara acestui an, Bulgaria se menţine în cărţi pentru concediile multor români în vara acestui an: „creşte datorită preţurilor bune“, spune Lucia Morariu. În cazul Eximtur, în rândul celor mai căutate ţări pentru concediile din 2016 se află Spania şi Italia, despre care reprezentanta companiei spune că înregistrează cereri mai multe graţie calităţii ofertei, dar, comparativ cu destinaţiile „conservatoare“, au preţuri mai piperate. În plus, „Italia duce lipsă de pachete charter pe timpul verii“, adaugă Morariu. O locaţie solicitată mult în Spania este, de câţiva ani, Tenerife – numită şi „Insula primăverii veşnice“ – una dintre puţinele destinaţii europene unde se poate face plajă tot timpul anului.

Bugetele clienţilor sunt variate şi, după cum spune Mădălin Măncilă, marketing & development director la Accent Travel & Events, nu există o destinaţie anume ieftină sau scumpă, ci „diferenţa de tarif este dată de serviciile pentru care optează turistul. Indiferent de destinaţie, un pachet poate costa de la câteva sute de euro la câteva mii pentru şapte nopţi“. Aşadar, agenţiile se pliază pe bugetul alocat de turist şi încearcă să împace şi capra, şi varza – în funcţie de preferinţa clientului pentru destinaţie, să îi ofere variante direct proporţionale cu bugetul. Majoritatea concediilor în străinătate includ în ofertă transport cu avion cursă charter, transfer aeroport-hotel şi retur, cu toate taxele incluse, şi diverse tipuri de mese (mic dejun, demipensiune sau all-inclusive). Unele agenţii adaugă la pachetul de vacanţă şi asigurare medicală şi storno. Cu titlu de exemplu, cea mai scumpă destinaţie Happy Tour din vara aceasta este un sejur de 14 nopţi în Turcia, la un resort de cinci stele, pentru care turiştii, doi adulţi şi doi copii, au cheltuit aproximativ 80.000 de euro, spune Daniela Toncu, director de vânzări la Happy Tour. Cea mai ieftină vacanţă, la aceeaşi agenţie, a costat aproximativ 99 de lei, pentru un adult, care a dorit o noapte de cazare în România, cu toate mesele incluse şi bilet la concertul trupei Vunk, adaugă ea. Fenomenul early booking capătă proporţii tot mai însemnate de la an la an, spun reprezentanţii agenţiilor de turism, care au început să vândă oferte pentru vara acesta încă din toamna lui 2015.  Lucru care „ne arată foarte limpede faptul că turiştii români sunt din ce în ce mai atenţi la optimizarea bugetului de călătorie“, spune Mădălin Măncilă.

Cât despre anul viitor, preferinţele sunt predictibile, consideră reprezentanţii agenţiilor, care se bazează pe acelaşi conservatorism al consumatorului. Se simte şi o doză de optimism vizavi de creşterea interesului pentru alegerile mai exotice. „Rămâne de văzut ce destinaţii noi vor apărea pe harta industriei de turism. Cu siguranţă însă ne vom baza pe cele clasice“, spune Mădălin Măncilă. Şi Maria Goicea consideră că „în trend rămân Grecia, Spania şi Turcia, dar suntem optimişti, credem că va creşte cererea pentru Portugalia şi Croaţia“. Cu o notă şi mai optimistă încheie Lucia Morariu, CEO al Eximtur, care afirmă: „Vor creşte mai mult solicitările pentru destinaţii externe, îndeosebi pentru croaziere, destinaţii exotice, circuite“. Rămâne de văzut dacă românii vor deveni mai puţin conservatori până la anul; acum, deciziile lor sunt deja luate.

Urmărește Business Magazin

/analize/turism/unde-prefera-romanii-sa-si-petreaca-concediile-de-vara-care-este-cea-mai-cautata-destinatie-turistica-15516878
15516878
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.