Creme de la creme
De la seruri magice, la creme si geluri, companiile de cosmetice nu contenesc sa lanseze produse despre care spun ca vor indeplini, cel putin partial, visul etern, adica tineretea vesnica.
De la seruri magice, la creme si geluri, companiile de cosmetice nu contenesc sa lanseze produse despre care spun ca vor indeplini, cel putin partial, visul etern, adica tineretea vesnica.
Avand in vedere sumele imense de bani pe care unii sunt dispusi sa le cheltuiasca pentru a inlatura semnele batranetii, preturile din ce in ce mai mari cu care se vand produsele cosmetice de lux pot duce la aparitia unor riduri pe fruntea oricarui profan, dar nu sunt deloc surprinzatoare pentru adevaratii cunoscatori. In plus, atractivitatea unei creme scumpe sporeste direct proportional cu inventivitatea povestii in care este impachetata.
The Essence de la Crcme de la Mer este recunoscuta ca fiind cea mai scumpa crema din lume, iar pretul de 2.100 de dolari (1.650 de euro) depaseste cu mult salariul mediu pe economie din Romania. In magazinele Harrods din Londra s-au vandut 100 de bucati inca din prima saptamana si, avand in vedere ca o cutie este suficienta pentru doar trei saptamani, cumparatoarele sunt nevoite sa isi reinnoiasca rapid proviziile. Ambalajul aminteste de filmele SF, pachetul constand de fapt in trei tuburi impachetate intr-o cutie din plexiglas despre care se spune ca protejeaza pretioasele ingrediente. Cea mai scumpa crema din lume promite ca face minuni prin tratamentul cu alge fermentate invaluite in matase vegetala.
Un lucru e insa sigur: prezentarea este pe masura pretului. Clientele fidele sunt invitate la demonstratii private, unde sunt tratate ca niste VIP-uri, cu sampanie si struguri. De altfel, doamnele obsedate de frumusete au dezvoltat un adevarat cult pentru produsele Crcme de la Mer. Daca in 1999, cand s-a lansat firma, nu multi credeau ca cineva ar fi dispus sa cheltuiasca sume cu patru cifre in euro pentru un produs de frumusete, acum carcotasii sunt nevoiti sa isi plece capul in fata succesului companiei, mai ales ca vedete precum Sharon Stone, Madonna si Jennifer Lopez o iubesc, iar Victoria Beckham spune ca nu poate trai fara ea. Cremele cu preturi cu multe zerouri au inceput sa patrunda si pe piata din Romania. La Prairie a lansat Skin Caviar Luxe Cream in 2002, iar Estée Lauder a adus in decembrie anul trecut pachetul Re-Nutriv Re-Creation. Desi pretul lor depaseste 2.000 RON (560 euro), consumatorii romani nu au ramas indiferenti. Compania elvetiana de produse cosmetice de lux La Prairie este prezenta pe piata romaneasca inca din anul 1997, prin intermediul grecilor de la Sarantis. Chiar de la lansarea mondiala, cu aproape doua decenii in urma, La Prairie s-a pozitionat drept un brand exclusivist, elvetienii exploatand intr-o formula neasteptata apetitul amatorilor de lux pentru caviar. Vedeta colectiei caviar este Skin Caviar Luxe Cream, 2.020 RON (567 euro) pentru 100 ml, care tonifica fetele romanilor din 2002.
"Ingredientul principal este extractul de caviar din specia Beluga (una dintre cele mai scumpe specii - n. r.) din Marea Caspica", spune Daniela Coman, director de vanzari pentru produse selective la Sarantis Romania, explicand ca vanzarile din colectia caviar reprezinta 35% din totalul incasarilor aduse de cremele La Prairie. Cu toate ca produsele La Prairie sunt ambalate in recipiente argintii, compania a accesorizat colectia caviar in albastru, parca pentru a sugera ca secretul produselor vine din adancul marii. Cei de la Estée Lauder au mizat pe pachetul Re-Nutriv Re-Creation, destinat unui public dispus sa plateasca bani grei pentru a-si implini visul de intinerire. Marina Saon, country manager Estée Lauder Romania, spune ca Re-Creation este un sistem complet de 24 de ore de ingrijire a tenului, pentru ca pachetul contine doua creme: Re-Creation Day Creme SPF 15 si Re-Creation Night Creme.
Ingredientul principal pe care compania merge pentru regenerarea tenului si pastrarea aspectului sanatos este calciul. Reprezentantii Estée Lauder spun ca, pe masura ce omul inainteaza in varsta, calciul nu se mai regaseste acolo unde este nevoie. Pentru a produce cantitatea corecta de lipide si pentru a mentine hidratarea, acesta trebuie sa fie readus in locul potrivit.
Pachetul costa o mie de euro si se vinde exclusiv in magazinul Estée Lauder din Calea Victoriei. "Pana acum s-au vandut 20 de creme si exista persoane care au achizitionat deja al doilea pachet", povesteste Saon. Totusi, cine sunt cei dispusi sa plateasca fie si 1.000 de euro pentru o crema? Maria Popescu (30 ani) lucreaza pentru o importanta firma de telecomunicatii si marturiseste ca isi reinnoieste arsenalul de produse de infrumusetare de lux cam de patru ori pe an. "Sunt o mare amatoare de creme de lux, pentru ca mi se pare ca au intr-adevar efect. Cu toate ca sunt constienta ca nu pot face minuni, cel putin la exterior se observa o imbunatatire, pielea este mai intinsa si mai luminoasa", povesteste ea, adaugand ca cea mai scumpa crema pe care a achizitionat-o a fost Future Solution Total Revitalizer de la Shiseido de 50 ml (in jur de 300 de euro).
"Preturile sfideaza logica, dar se pare ca prestigiul si imaginea cu cheltuiala se tin. Asa cum sunt cumparatori pentru masini de lux sau haine de lux, exista o piata si pentru marcile cosmetice scumpe. Cred ca intr-adevar produsele cosmetice de lux dau clientilor certitudinea ca apartin unei clase privilegiate", explica dr. Mihaela Leventer, medic dermatolog. Adica exact publicul vizat de companiile de cosmetice de lux. "Consumatorii nostri sunt oameni pentru care luxul este o atitudine, care cauta perfectiunea si ce este mai bun cu rezultate imediate, oameni foarte pretentiosi", mai spune Daniela Coman. Mai mult, se pare ca pasiunea pentru creme exclusiviste nu tine cont de sex. "Barbatii sunt cei mai fideli clienti, odata ce au fost convinsi cu argumente logice despre beneficiile pe care le poate avea un produs, ii castigi", explica directorul de vanzari pentru produse selective de la Sarantis.
Specialistii sustin ca diferenta dintre o crema ieftina si una de lux este data de ingredientele secrete folosite, dar si de povestea produsului. "Un studiu al compozitiei primelor 10 marci arata ca aceste produse nu au o chimie foarte diferita de cea a produselor traditionale: bazele cosmetice sunt asemanatoare, dar partea activa este invaluita in mister", explica Mihaela Leventer. In opinia sa, pretul unui produs cosmetic inglobeaza cercetarea pentru molecula terapeutica, protectia si inregistrarea inventiei, marketing-ul produsului si multa iluzie.
Producatorii justifica pretul prin anii de cercetare si ingredientele rare folosite. "Unele dintre ingrediente pot fi culese doar o data sau de doua ori pe an si acest lucru implica un cost foarte ridicat. In plus, Re-Nutriv Re-Creation contine si un bioferment care este folosit exclusiv de Estée Lauder si nu se intalneste in nici un alt produs", explica Saon de la Estée Lauder Romania.
De altfel, e de ajuns o singura privire pe lista de ingrediente pentru a avea impresia ca ai pornit intr-o calatorie in jurul lumii: minerale rare din adancul apelor de pe coastele Insulei Kona din Hawaii sau din plantele de pe insula Okinawa, extract din lemn de santal sau alge din Japonia, orhidee sau crini, pentru a pomeni doar cateva dintre ele. Iar producatorii de cosmetice sunt departe de a fi epuizat arsenalul ingredientelor care atesta luxul. "Anul viitor va fi lansata crema cu foita de aur de 24 de carate. Cu sase luni inainte este testata pe piata americana, iar dupa lansare dureaza o luna pana cand va ajunge in Romania", spune Coman.
Asa ca, in curand, consumatorii romani cu dare de mana se vor putea lauda ca obrazul subtire cu aur se tine.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro