Calatorie in jurul lumii

Postat la 23 iunie 2009 263 afişări

O calatorie in jurul lumii pare acum mai accesibila ca oricand, mai ales dupa ce pe piata au aparut produse care l-ar face invidios chiar si pe Phileas Fogg, personajul lui Jules Verne.

Calatoriile au facut diferenta dintre elite si oamenii obisnuiti inca din vremea locomotivelor cu aburi, cand tinerii nobili englezi porneau in “Grand Tour” (marele tur) prin Europa. Traseul era clar stabilit, astfel incat pe parcursul a cativa ani vizitau Franta, Elvetia, Italia, Germania si Olanda, unde studiau arta si limbile straine. Conceptul a fost inspirat de romanul lui Thomas Coryat, “Coryat’s Crudities”, care a promovat ideea de calatorie initiatica in Europa. Jules Verne a adus la urmatorul nivel calatoria, in romanul “Ocolul Pamantului in 80 de zile”, unde personajul Phileas Fogg trebuia sa inconjoare Pamantul in 80 de zile pentru a castiga 20.000 de lire.

Desi in prezent deplasarea pe distante lungi nu mai este o problema, putini sunt cei care se incumeta sa o ia pe urmele lui Phileas Fogg. Pofta de o aventura in jurul lumii este insa stimulata de filme sau reality show-uri in care protagonistii fac turul planetei. De exemplu, “The Amazing Race”, un reality show produs de CBS in care 11 echipe de doua persoane calatoresc in toata lumea. Timp de 14 sezoane, fiecare editie a reality show-ului a facut sa viseze 10 milioane de telespectatori la o cursa in jurul lumii. Concurentii ajung in fiecare colt al planetei si sunt supusi la probe extreme, de la bungee jumping in Alpii elvetieni pana la sarituri cu parasuta in Australia sau plimbari printre lei in China pentru a castiga un milion de dolari. Iar ideea de a te trezi dimineata pe o plaja exotica din Caraibe, iar seara sa gonesti pe o autostrada din Germania cu un Ferrari poate trezi pofta de calatorii in oricine.

Dupa declansarea crizei, ideea de a inconjura planeta a capatat o noua semnificatie, fiind perceputa si ca o evadare din cotidianul sumbru. Numarul celor care si-au luat lumea in cap si au plecat sa descopere planeta a crescut in ultima perioada, mai ales in randurile managerilor concediati. Cand Suzanne Schaefer a fost disponibilizata din functia de director de resurse umane de la Lehman Brothers, a trecut o perioada prin acelasi program ca orice alta persoana care se afla in postura de somer. Si-a actualizat CV-ul, s-a inscris in baza de date a agentiilor de recrutare, dar nu a reusit sa gaseasca nicio solutie. Apoi a hotarat sa plece intr-o vacanta de doua saptamani in Vietnam. Insa calatoria i-a deschis apetitul, iar Suzanne a hotarat ca este perioada perfecta pentru a vedea intreaga lume.

Fostul director de resurse umane de la Lehman Brothers este doar unul dintre cei care s-au hotarat sa profite de actuala situatie si sa porneasca intr-o calatorie pe glob. Iar operatorii din turism au lansat oferte fara precedent spre a satisface astfel de impulsuri. Unul dintre cele mai bine pastrate secrete ale operatorilor aerieni este biletul de avion in jurul lumii - este valabil un an, permite pana la 15 escale de cel putin o zi si poate fi achizitionat cu preturi cuprinse intre 2.500 si 10.000 de euro (pentru clasa business sau First Class). Desi nu este in niciun fel promovat de operatorii aerieni, biletul este disponibil la oricare dintre marile aliante si inseamna o economie majora a costului de transport (care in cazul zborurilor pe distanta lunga consuma cea mai mare parte din buget).

Fiecare tip de bilet are propriile reguli. Star Alliance are mai multe categorii de bilete, in functie de milele parcurse: aceasta inseamna ca exista limite de 26.000, 29.000, 34.000 si 39.000 de mile. In schimb, produsul aliantei One World este bazat pe segmente: un zbor de la Hong Kong la New York (11 ore) echivaleaza cu un zbor de la Chicago la Dallas (mai putin de 2 ore). Intreaga excursie poate avea pana la 16 segmente. Una dintre regulile de baza este ca trebuie sa zbori in aceeasi directie (spre est sau spre vest), iar contra unei taxe, destinatiile pot fi schimbate si pe parcurs.

Desi criza a schimbat obiceiurile de consum, nu a anulat apetitul pentru lux, astfel incat exista agentii de turism care vand varianta exclusivista a ocolului Pamantului. Doua companii, TCS Expeditions si Starquest Expeditions, ofera voiaje la bordul unui Boeing 757 privat, echipat cu doctori, ghizi si experti in arta. De exemplu, pachetul “Odisee pe sapte mari” de la TCS, o excursie de trei saptamani in toata lumea, cu opriri in locuri mai putin cunoscute, precum ruinele orasului Leptis Magna din Libia, costa aproximativ 35.000 de euro.

 

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/arta-si-societate/lifestyle/calatorie-in-jurul-lumii-4591968
4591968
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.