Casele de modă îşi fac muzee
Tot mai multe case de modă încep să conştientizeze importanţa unei arhive proprii pentru promovarea brandului, dar nu numai, scrie Financial Times. Elemente din arhivă pot fi utilizate pentru expoziţii care să demonstreze publicului tradiţia firmei în domeniu ori ca sursă de inspiraţie pentru creatorii din prezent. Dacă însă nu au fost suficient de prevăzătoare, casele şi creatorii se văd nevoiţi să-şi reconstituie istoria cumpărând diverse piese de la colecţionarii particulari, muzee sau chiar clienţi ori cliente.
Muzeul Gucci, spre exemplu, a anunţat recent achiziţionarea unor creaţii semnate Tom Ford din perioada în care acesta lucra pentru casa italiană de modă. Fundaţia Pierre Bergé-Yves Saint Laurent urmează să inaugureze două muzee în 2017, unul la Paris şi unul la Marrakech, în care vor fi expuse piese create de Yves Saint Laurent provenite din arhiva fondată de partenerul de afaceri al acestuia, Pierre Bergé, la începuturile companiei. Arhiva le-a servit, de altfel, drept sursă de inspiraţie atât fostului, cât şi actualului director de creaţie al YSL, Hedi Slimane şi Anthony Vaccarello.
Alte case recunoscute pentru arhivele lor sunt Dior, Chanel, Balenciaga sau Missoni, aceasta din urmă având în prezent o expoziţie la Londra. Casele de modă care doresc să-şi poată ilustra evoluţia au angajat persoane dedicate păstrării arhivei, care trebuie să pună în ordine şi să catalogheze obiectele strânse de-a lungul timpului ori să caute şi să cumpere diverse piese de la magazine vintage, prin intermediul caselor de licitaţii ori de la clienţi.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro