Cum îşi răsfaţă companiile angajaţiii: topogane, camere de masaj şi animale de companie
Sediul Google din Zurich are o cameră de masaj, un acvariu şi un tobogan pentru angajaţi care vor să ajungă în viteză la cantină, scrie BBC.
Sediul Deloitte din Amsterdam a fost creat în aşa fel, încât pe fiecare etaj există o cameră goală unde angajaţii pot pune tot ce vor. Majoritatea au ales jocuri, mese de ping-pong sau fussball.
La sediul Linkedin din California există o cameră de muzică plină cu tobe, chitare şi echipament audio.
Un alt element comun în birourile companiilor moderne este faptul că le este permis angajaţilor să-şi aducă animalele de companie la muncă.
Aşadar când s-au transformat birourile în locuri de joacă şi asta reprezintă modelul de viitor pentru companii?
Datorită avanasului tehnologic care face posibil ca tot mai mulţi oameni să poată lucra de acasă sau din cafenele, companiile lucrează mai mult ca sediile să devină un loc plăcut, unde angajaţii să-şi dorească să vină în fiecare zi.
Potrivit unui raport recent al Citrix, companie de software din SUA, în jur de 50% dintre business-uri vor da posibilitatea angajaţilor să lucreze remote, iar până în 2020, 70% dintre angajaţi vor lucra departe de birou la fel de des ca atunci când lucrau numai la birou. “Sediile sunt scumpe, iar spaţiile de birouri se vor micşora”, a declarat Jacqueline de Rojas, vicepreşedinte Citrix.
Într-o oarecare măsură acest lucru se întâmplă deoarece şefii realizează că nu toate sarcinile necesită prezenţa la birou, dar şi din cauza faptului că angajaţii doresc o balanţă între carieră şi viaţa familială.
Birourile nu vor dispărea, ci vor deveni locuri unde oamenii vor veni pentru a colabora mai uşor, iar în acest sens amenajarea interioară se va schimba. De exemplu, Citerix are mese foarte lungi la care pot sta mai mulţi oameni şi care pot colabora mai uşor.
La sediul Skullcandy din Zurich există birouri ce se pot muta dintr-o parte în alta şi care pot fi configurate în aşa fel încât să formeze un singur birou, exact ca nişte piese de puzzle. La Lego în Londra şi Singapore s-a implementat sistemul bazat pe activitate, adică niciun angajat nu mai are un birou fix, ci lucrează unde vrea, unde poate.
“În mai 2016 un sondaj arăta că 88% dintre angajaţii noştri au declarat că vor să-şi aleagă biroul la locul de muncă. Astfel pot să-şi aleagă atmosfera, fie că vor să lucreze într-un loc mai liniştit ca o bibliotecă sau într-un loc mai agitat cu muzică în fundal”, a spus Sophie Patrikios, responsabilă pentru această schimbare în cadrul companiei Lego.
Birourile devin şi mai “sănătoase”
“Construim birouri care utilizează mai multă lumină naturală, avem sisteme care menţin o temperatură constantă la locul de muncă care elimină praful şi mucegaiul, deci este un loc mai sănătos”, a declarat pentru BBC Theo Maessen, partener senior al firmei de design BOB (Best Office Building).
Folosindu-se de simulări pe calculator, acesta poate determina numărul optim de ferestre pentru o clădire (nu mai mult de 40% din clădire ar trebui să fie din sticlă), precum şi alţi factor ca fluxul aerului în clădire.
De asemenea, clădirile realizate de Maessen nu au echipamente de aer condiţionat, ci se folosesc de sisteme geotermale pentru a menţine o temperatură constantă.
“În 20 de ani poate nu vom lucra 5 zile pe săptămână, ci trei zile şi trebuie să realizăm interiorul în aşa fel, încât să fie acomodat noilor realităţi”, a mai spus el
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro