Cum să faci bani din orice: omul care a vândut pietre drept animale de companie şi a câştigat milioane
Gary Ross Dahl, care a murit în 2015 la vârsta de 78 de ani, va fi tot timpul ţinut minte pentru invenţia "Pet Rock", o jucărie ce a făcut vâlvă în anii 70.
Practic, Dahl a fost genial deoarece a reuşită să vândă pietre ca să-şi câştige existenţa. Mai mult, a făcut milioane de dolari din vânzarea de pietre pe post de animale de companie.
El şi-a început cariera ca om de publicitate, apoi a dat jobul pe un rol de antreprenor atunci când ideea lui de a vinde pietre a dat roade. Ideea i-a venit atunci când era într-un bar din Los Gatos, California, când a auzit că oamenii se plângeau cât de greu este să creşti un animal de companie. El a spus că nu are probleme cu animalul lui de companie, o piatră. Răspunsul lui a fost bine primit şi s-a gândit să pornească un business. A găsit doi investitori, a găsit un furnizor de pietre şi s-a pus pe treabă.
El a cumpărat o pieatră un cu penny şi ştia că dacă sunt ambalate frumos le va putea vinde cu mult mai mult. A încercat mai multe variante până când a ales designul final - o cutie de carton ce poate fi cărată uşor şi care este prevăzută şi cu găuri pentru ca piatra să poată "respira". Ca să fie totul impecabil, Dahl a adăugat un manual de utilizare cu instrucţiuni precum: "dacă scoateţi piatra din cutie şi pare agitată atunci plasaţi-o pe un ziar".
Strategia lui a funcţionat şi Pet Rock a devenit un fenomen naţional. "Era o perioadă neagră, războiul din Vietnam abia se terminase şi Watergate abia începea. Lumea avea nevoie de ceva pozitiv, de ceva amuzant", a declerat antreprenorul în 1999.
După lansarea oficială din 1975, Dahl a fost invitat şi la celebrul "Tonight Show", iar în câteva luni a vândut 1,5 milioane de pietre la aproape 4 dolari bucata, câştigând în jur de 6 milioane de dolari. El spune că cererea era uriaşă şi la scurt timp s-a mutat din casa sa într-o vilă şi a schimbat Honda-ul cu un Mercedes.
Succesul nu putea fi de lungă durată şi alţii au început să vândă pietre, iar Dahl nu-i putea opri. După aceasta afacere el s-a întors în publicitate şi a scris o carte "Advertising for Dummies" ce a fost publicată în 2001.
Urmărește Business Magazin
![](https://cnt.m.ro/c.gif?id=17147925&pid=341)
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro