Dincolo de sticla

Postat la 18 decembrie 2006 79 afişări

Urmele pe geamul vitrinei sunt un lucru bun? daca sunt facute de trecatori care nu s-au putut abtine de la a-si lipi nasul si mainile pe geam doar pentru a vedea mai bine ce se afla dincolo de geam. Designul de vitrina este cel mai bun mod neconventional de face advertising si brandurile din Romania incep sa-l exploreze. In Romania, meseria de designer de vitrine a existat, paradoxal, pe vremea comunismului, cand gama de produse puse in vanzare era departe de a fi la fel de diversa ca acum. Minimalismul era probabil designul favorit in aceea perioada si nu pentru ca asa spuneau show-urile din Milano sau Paris, ci din motive evidente. La o plimbare prin oras, la sfarsit de 2006, verdictul asupra fatadelor transparente ale magazinelor este optimist, in sensul ca nu mai deranjeaza, dar vitrinele nici nu primesc nota maxima la capitolul creativitate. Brandurile straine care au participat in mare masura la formarea timida a pietei luxului in Romania au adus aici, odata cu linii vestimentare, lenjerie, pantofi sau genti, si stilul propriu de expunere a produselor in vitrine. Majoritatea merg pe un look clasic, modele de plastic imbracate stilat si sobru, ca Bigotti, Escada, Max Mara, sau manechine puse sa pozeze, cu atitudine (Stefanel). Putine sunt vitrinele pentru realizarea carora s-a facut apel la imaginatie. Printre acestea se enumera magazinul de lenjerie intima Confidences, care a expus piese din excentrica linie semnata Tom Hoffmann, denumita Tom\'s Drag, pentru a opri privirile trecatorilor pe Calea Victoriei. Si pentru a se asigura ca magazinul nu va trece neobservat si va fi vizitat, macar din curiozitate daca nu din dorinta de a cumpara ceva, managementul a decis ca sigla sa fie luminata in permanenta si roz, in ton cu pudelii din vitrina, si la fel de provocatoare ca personajul feminin exhibitionist care trage, din spatele geamului, dintr-o tigareta cu filtru lung. Alaturi de ultimele colectii de lenjerie intima semnate Kenzo, Roberto Cavalli, Cacharel, Eminence, Laura Biagiotti sau Christian Lacroix, la Confidences sunt puse in vanzare si creatiile lui Tom Hoffmann, designerul de accesorii de interior, ornamente si mobila.In acelasi stil, de budoar parizian, se prezinta si vitrina Lollipops, magazinul de accesorii din Unirea Shopping Center. Produsele stau cochete pe scaune si mese roz si au in background siruri fine de material ce formeaza un fel de perdea in spatele careia poti doar ghici ce se afla. Tot de undeva din Paris, de data aceasta un Paris mai degraba boem decat provocator, pare inspirat si aranjamentul vitrinei Loona de Crystal. Alaturi de modelele din plastic imbracate in haine marca Loona de Crystal, proprietara magazinului a presarat obiecte aduse de acasa: mici portelanuri, fotografii vechi, lumanari si papusi, dand astfel spatiului un aer personal si retro. Stilul magazinului este cu atat mai potrivit cu cat din pasajul in care e situat, pe Calea Victoriei, se aude mereu muzica veche. O alta vitrina \"importata\" este cea a magazinului Ultima Moda de pe Calea Victoriei. Doua doamne cosmopolite citesc ziarul pe o banca, aparent indiferente la cizmele Maria Pino si accesoriile Just Cavalli care sunt asezate la picioarele lor. Nu pot fi acuzate totusi de insensibilitate fata de frumos, ziarul pe care il citesc este tot o cronica in franceza despre pantofi. Mai putin opulent decat Confidences, insa mai pasional, este Passion de Brazil. Magazinul te atrage inauntru prin satenul mov de care sunt prinsi trandafiri roz, si pe care sunt aruncate piese decadente de lenjerie dantelata si margele gata sa atarne in decolteuri generoase. Iar pe fundal, in mijlocul vitrinei - un altar de trandafiri pe care a fost jertfit in numele amorului un compleu fin in culori provocatoare. Nu degeaba a fost (demult) numit Bucurestiul Micul Paris - influente din epoca respectiva au revenit, din fericire, in materie de design de vitrina si sunt preferate culorilor fade si designului auster care reusise chiar sa supravietuiasca perioadei comuniste.Se simte totusi nevoia unei \"actualizari\". Nu trebuie sa fi Simon Doonan, directorul de creatie de la Barney\'s New York, sau sa ai inspiratia sloganurilor lui Franco Moschino, care s-a ocupat de imaginea legendara a magazinelor Moschino. Nu e nevoie nici de high tech-ul vitrinelor din Tokio, poate doar de obiceiul japonezilor de a schimba look-ul acestora o data la 6 luni. Pretutindeni in lume exista o adevarata cultura in ceea ce priveste designul vitrinelor. In Romania esential este sa se trezeasca interesul catre aceasta cultura, in rest... romanul are imaginatie si s-a nascut poet.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Dincolo,
de,
sticla
/arta-si-societate/lifestyle/dincolo-de-sticla-4073455
4073455
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.