Jocul din fisa postului
Toti am purtat la un moment dat vina de a fi jucat Solitaire la birou, in timp ce seful nu era prin preajma. Din pacate indemanarea la acest joc nu aducea niciodata bani in plus la salariu. Insa pe masura ce angajatii devin cel mai valoros bun al unei companii si motivarea lor o chestiune tot mai pregnanta, jocurile la serviciu se pot transforma intr-o sursa de venit secundara.Snowfly, o companie americana din Wyoming, a dezvoltat un program de motivare a angajatilor cu ajutorul jocurilor de pe Internet, impacand si managerul si subalternul. Astfel, angajatilor li se dau anumite sarcini, cum ar fi indeplinirea unui obiectiv sau ajungerea la serviciu la timp, iar la atingerea lor acestia primesc un card care le permite sa joace un joc online la alegere. Bineinteles ca o runda de joc este cat se poate de scurta, in jurul a 10-15 secunde, insa daca este castigata aceasta ii aduce angajatului puncte care se aduna in contul lui si care pot fi transformate in cadouri sau bani. Iar cadourile pot fi orice de la bonuri valorice la Starbucks, carduri de debit ce pot fi utilizate pe eBay sau PayPal sau chiar zile libere de la serviciu.Andy Orr, presedinte si CEO al companiei Circulation Services, un call center care asigura servicii de customer service, spune ca motivarea angajatilor a fost mereu o sarcina extrem de dificila. Insa in ultimul an si jumatate de cand Orr a inceput sa foloseasca sistemul Snowfly, atat prezenta, cat si productivitatea s-au imbunatatit. \"Aceste jocuri indeparteaza monotonia si incurajeaza munca\", spune el. \"Intre apeluri angajatii, se pot juca, iar daca primesc un apel, jocul se opreste automat si poate fi reluat la incheierea apelului.\" Compania lui Orr a alocat un buget lunar de 4.000 de dolari pentru a acoperi costurile lui Snowfly si a premiilor, iar acesta spune ca sistemul se plateste singur, deoarece angajatii muncesc mai mult pentru a castiga puncte, iar compania isi poate permite sa ii plateasca mai mult.