Mirosul ca ultima frontiera

Postat la 30 aprilie 2007 12 afişări

Fiindca ochii si urechile consumatorilor au inceput sa dezvolte reactii imunitare la mesajele publicitare, marketingul a inceput sa flirteze cu nasurile acestora. Mergand pe un trend pe cat de nou, pe atat de promitator, in luna martie lantul de benzinarii californian C-Store a inceput sa testeze o tehnologie care imprastie un ademenitor miros de cafea proaspata la pompele de benzina pentru a vedea daca astfel poate atrage mai multi clienti in magazinele sale. Prestigioasele publicatii americane USA Today si Wall Street Journal vor oferi in curand spatiu publicitar pentru reclamele parfumate iar dezvoltatorii de proiecte rezidentiale D.R., Horton au instalat in casele scoase la vanzare ventilatoare care imprastie un domestic parfum de placinta de mere pentru a convinge potentialii cumparatori ca sunt deja acasa. Wal-Mart pariaza si mai mult pe ascensiunea mirosului in ierarhia simturilor noastre, pregatind un DVD player experimental dotat cu "smell-o-vision," o tehnologie care promite sa imprastie in momentele cheie ale filmului mirosul unei cladiri in flacari sau a prafului de pusca de exemplu. Marketingul pe baza de miros da companiilor care il folosesc "un avantaj semnificativ in fata competitorilor care se limiteaza la reclamele pe Internet", Arthur Sherwood, managing partner al Scent ID, o companie de consultanta in marketingul senzitiv. "Conectarea cu clientul la acest nivel este ceva ce World Wide Web-ul nu poate face." Companiile din industria publicitara planuiesc sa cheltuiasca peste 80 de milioane de dolari anul acesta pe "marketing-ul aromat", iar Institutul de Marketing pe baza de Miros,care a intrat in cel de-al treilea an de existenta, estimeaza ca aceasta cifra va creste pana la 500 de milioane de dolari pana in 2016.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Mirosul,
ca,
ultima,
frontiera,
/arta-si-societate/lifestyle/mirosul-ca-ultima-frontiera-4073769
4073769
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.