Pe panta profiturilor 4x4: Audi Q7

Postat la 03 decembrie 2007 40 afişări

Pentru ca iarna noastra, blanda cum se anunta ea, este mult mai grea, spre exemplu, decat cea a soferilor elvetieni, chiar daca St. Moritz sau Wengen sunt foarte, foarte sus fata de Valea Prahovei, ne-am orientat, fireste, catre un SUV.

Ne-am gandit, in prima faza, la cei mai buni constructori premium de 4x4, caracteristica obligatorie pentru un SUV si astfel am redus optiunile la doua sau trei nume, cu Porsche, Subaru si Audi printre favoriti. Am preferat, pentru moment, Audi Q7. Dar iarna este lunga...


Ai SUV, ai parte
Pe langa argumentele legate de infrastructurile din Bucegi si cele din Alpii elvetieni (in statiunea Wengen poti ajunge doar cu trenul, pentru ca accesul cu masina este strict interzis, asa cum ar fi normal sa se intample si la noi) am luat in calcul si alte considerente: modelul Q7 este unul dintre cele mai bine vandute SUV-uri (Sport Utility Vehicle) premium din Romania, dar si principalul responsabil pentru cota de piata castigata in ultimii doi ani de Audi in eterna lupta cu principalii sai rivali teutoni.
Lansat oficial in 2005, primul SUV din istoria constructorului din Ingolstadt a fost, inca de la inceput, o masina premiata de fiecare piata unde nemtii si-au co?mer?cializat modelul. In lume au fost vandute mai mult de 53.000 de unitati, iar in Romania, importatorul oficial al marcii Audi, Porsche Romania, a livrat deja 900 de uni?tati de la lansarea oficiala din aprilie 2006.
Q7 a fost conceput cu scopul declarat de a taia o felie din clasa din ce in ce mai importanta de SUV-uri premium, segment unde rivalii de la Mercedes si BMW faceau cartile inainte de 2005, cu modelele M si X5.

De fapt, la masa de joc a SUV-urilor premim stateau doar trei sau patru jucatori importanti, daca ii includem aici si pe suedezii de la Volvo, cu modelul XC 90, pe britanicul Range Rover si pe sportivul Cayenne de la Porsche. Insa Q7 a reusit sa "fure" din vanzarile fiecarui constructor rival chiar de la debut: in Romania au fost vandute 150 de masini doar pe baza fotografiilor inainte de "parcarea" masinii in showroom. Numai cererea accelerata de SUV-uri la nivel mondial a reusit sa pastreze un echilibru in cifrele de vanzari ale celor patru constructori rivali. Intre timp, tocmai aceasta cerere crescanda a condus si la desenarea altor modele, ca VW Touareg, BMW X3 sau ML si GL de la Mercedes, alimentand rapid apetitul pentru modele premium din acest segment.
Audi Q7 a intrat rapid nu numai peste clientii concurentei, dar a furat si din premiile si distinctiile presei de specialitate. Chiar de la lansarea din 2005, Q7 a obtinut "Volanul de Aur", un premiu deosebit de important ce se acorda de mai bine de treizeci de ani (din 1975) celei mai bune masini lansate in anul respectiv.


Premii transformate in cifre
Succesele au continuat in 2006 si 2007 si, pe fiecare piata unde a patruns, masina a fost deosebit de apreciata, chiar si intre modelele Audi.
In Romania, revista ProMotor i-a acordat doua distinctii, atat de "Cel mai bun SUV", cat si de "Cea mai buna masina", iar nemtii de la "Auto Bild" i-au acordat si ei tot doua premii, pentru cel mai bun design din clasa de SUV, si pentru "Cea mai buna tractiune integrala", ambele in 2006. Tot in urma cu un an, la Milano, Q7 a fost desemnat "Cel mai frumos automobil din lume" la categoria sa, iar distinctiile pot continua.
La capitolul vanzari, unde onorurile se transforma in cifre, iar "premiile" devin cu adevarat importante pentru constructori, SUV-ul de la Audi functioneaza tot la capacitate maxima. Inginerii din Ingolstadt il considera deja pe Q7, dupa numai doi ani de existenta, unul dintre cele mai inspirate modele din istoria marcii, iar asteptarile lor privind vanzarile modelului au fost cu mult depasite: peste 53.000 de unitati au fost deja vandute, piata romaneasca contribuind la aceasta suma cu mai mult de 320 de masini livrate.
Si ne intoarcem iarasi la premii, deoarece urmatorul set de lauri a fost acordat, de aceeasi presa de specialitate, tocmai pentru volumul impresionant de vanzari al Q7. Specialistii marcii germane considera ca primul lor SUV ar putea "tracta" numele Audi spre primele locuri in ceea ce priveste vanzarile de automobile premium la nivel mondial. In 2006, Audi a vandut peste 900.000 de masini, cu aproape 10% mai mult decat in anul precedent, iar trendul actual este intr-o continua crestere. Noua versiune de motorizare lansata, V8-ul TDI, se vrea "purtatorul drapelului" Q7 in 2008, an in care si impor?tatorul oficial al modelului la noi in tara, Porsche Roma?nia, spera sa-si depaseasca tinta celor 500 de unitati vandute in 2007.


In colturile opuse ale ringului se afla insusi nventatorul conceptului de SUV, clasa M de la Mercedes, cu toate facelift-urile si noile modele lansate pana acum de inginerii din Stuttgart (ML sau chiar GL); lordul britanic, "Sir" Range Rover; marele bavarez X5; si "musculosul" Porsche Cayenne, cel mai puternic SUV al momentului. Pentru clientii acestui segment, se anunta o lupta pe cinste. Fight!!

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Pe,
panta,
profiturilor,
4x4:,
Audi,
Q7
/arta-si-societate/lifestyle/pe-panta-profiturilor-4x4-audi-q7-4073995
4073995
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.