Power lunch autohton

Postat la 28 mai 2006 28 afişări

"Power lunch cu Warren Buffett", asa sunau titlurile tuturor publicatiilor din lume anul trecut. Teoretic, oricine putea castiga, dar practic, cel care urma sa aiba onoarea de a lua masa cu investitorul miliardar trebuia sa plaseze cea mai mare oferta pe eBay.

Castigatorul putea aduce la masa vietii lui inca sapte prieteni, iar restaurantul Smith & Wolbusky din New York s-a oferit chiar sa plateasca 10.000 de dolari pentru privilegiul de a-l servi pe unul dintre cei mai puternici oameni ai lumii. Norocosul nu a fost nici de departe un muritor de rand, pentru ca a fost nevoit sa scoata din buzunar 351.000 de dolari pentru a invata despre conceptul de \"power lunch\"" de la Buffet insusi. Revista Target nu a licitat pe eBay, dar a invitat trei manageri de top din Romania pentru a povesti despre modul in care executivii adapteaza local conceptul. Alejandro Solano, managerul general al companiei imobiliare Hercesa in Romania, Roxana Balcescu, directorul executiv de la agentia de turism CMB Travel, si Radu Georgescu, presedintele grupului Gecad, ne-au exemplificat. Iar totul s-a petrecut la restaurantul lor preferat.Alejandro Solano\""Daca am doar o ora si jumatate la dispozitie, nici macar nu ma duc la restaurant\""Alejandro Solano, managerul general al companiei imobiliare Hercesa in Romania, a venit in Bucuresti in 2004, si de atunci a vizitat tot felul de restaurante. Totusi, cel care a reusit sa urce in topul preferintelor sale a fost Uptown de pe strada Rabat din Dorobanti. \""Restaurantul mi-a fost prezentat anul trecut de catre un prieten din Grecia. Imi place toata combinatia pe care o reprezinta locul: mancare buna, designul corect, profesionistii care se afla in spatele restaurantului, atmosfera, serviciul bun, chelnerii sunt intotdeauna aproape atunci cand ai nevoie de ceva\"", povesteste Solano. Spaniolul spune ca in cultura din care provine, restaurantele ocupa un rol foarte important. \""In Spania facem foarte des afaceri la masa. Cred ca ajuta, pentru ca putem fi mai relaxati. Totul are legatura cu faptul ca imparti masa, ai ocazia sa cunosti persoana alaturi de care esti intr-o atmosfera diferita de rigiditatea unui birou. Este un mod de a combina lucrurile, adica de a amesteca afacerile cu placerea\"", explica Solano. Executivul spaniol isi aminteste ca la Uptown a organizat cina de anul trecut cu angajatii sau ca tot aici a luat masa dupa ce a incheiat un contract important pentru achizitionarea unor terenuri. \""Cand aleg un restaurant pentru o intalnire de afaceri, in primul rand trebuie sa nu fie un loc zgomotos. De exemplu, Terasa Doamnei imi place, dar nu este potrivit pentru o discutie. In plus, si calitatea este la fel de importanta, daca vrei sa iti impresionezi partenerul, totul trebuie sa fie in perfecta concordanta\"", spune Solano. Managerul spaniol sustine ca mancarea preferata ramane cea din Spania si se mandreste ca doi dintre primii trei bucatari ai lumii provin din tara sa natala. Si tabieturile i-au ramas tot din Spania. \""Daca am la dispozitie doar o ora sau o ora si jumatate, nu vin la restaurant, pentru ca nu am timp sa savurez mancarea. Am norocul ca biroul sa se afle langa casa mea, asa ca de multe ori merg la pranz si gatesc\"", povesteste Solano.Si pentru ca intalnirea noastra a fost de fapt o \""power dinner\"", managerul a ales pentru antreu calamari picanti cu sos de rosii, ceapa si ardei, iar felul principal steak Diana - muschi de vita la gratar cu sos de mustar si garnitura de legume. Adica exact ingredientele perfecte pentru o masa usoara de seara.Cat despre restaurantele din Romania, managerul de la Hercesa spune ca \""sunt unele restaurante foarte bune, dar multe dintre ele trebuie sa lucreze la servicii.Se multumesc sa iti dea mancare normala, un snitel normal si cu mamaliga la fel de normala, dar nu isi doresc mai mult. Spania cred ca a castigat foarte mult din faptul ca este o tara turistica, din cauza asta are atat de multe restaurante bune. Totusi, sunteti pe drumul cel bun, pentru ca vad schimbari in fiecare loc in care merg\"", conchide Solano.Radu Georgescu\""Daca vrei sa te duci la un restaurant, clar nu trebuie sa alegi unul in voga.\""Radu Georgescu, presedintele grupului Gecad, a ales restaurantul Sangria de pe Caderea Bastiliei pentru o intalnire relaxata la pranz. El povesteste ca prima data a venit aici acum trei ani insotit de Dan Sandu, vicepresedintele de la Citibank. Iar de atunci a ramas client fidel si vine o data la doua zile. \""Imi place Sangria, pentru ca este construit pe baza unui concept de strada. Mesele din mijloc sunt mese de terasa, iar cele de pe margine sunt mese de restaurant. Uneori, seara, vin doi baieti cu chitarile si canta o muzica foarte linistitoare\"", povesteste Georgescu. El crede ca Sangria este locul cel mai potrivit pentru o intalnire de afaceri, asta desi presedintele de la Gecad spune ca prefera totusi biroul ca loc pentru astfel de discutii. \""Se mai intampla sa iau masa cu persoane cunoscute si sa vorbim si despre afaceri. Cred ca aceste mese intaresc relatiile, consolideaza sentimentul de incredere, pentru ca acei doi parteneri de afaceri se vad intr-un alt context. Totusi, nu discut probleme importante la restaurant.\""El spune ca in general pentru o intalnire de afaceri aloca un \""slot de doua ore\"", ceea ce arata ca pasiunea pentru informatica se infiltreaza si in mancarea preferata. \""Daca partenerul este din Bucuresti, atunci il las pe el sa aleaga, iar daca imi revine mie aceasta sarcina, atunci venim la Sangria\"", continua el. Presedintele de la Gecad povesteste ca, desi restaurantul a inceput prin a fi foarte bun si ramane printre cele mai bune locuri din Bucuresti, nu au lipsit problemele. \""Eu beau foarte mult fresh de portocale, chiar si 5-6 pahare la o masa, iar saptamana trecuta mi-au spus ca nu au. Puteau sa cumpere doua kilograme de portocale.\""Totul a fost uitat la vederea cremei de branza despre care povesteste ca are o savoare speciala. \""Nu am mai mancat nicaieri crema de branza ca aici.\"" Iar presedintele de la Gecad a incercat foarte multe mancaruri prin toate locurile pe care le-a vizitat. In calatoriile sale, Radu Georgescu a remarcat ca diferentele culturale se reflecta foarte bine si asupra modului in care se fac afacerile. \""Eu am lucrat foarte mult cu americanii, care intotdeauna abordeaza lucrurile direct, fara ocolisuri. Daca avem o treaba de facut, o facem acum. In Europa, fiecare tara are specificul ei. De exemplu, germanii nici macar nu se deplaseaza, prefera sa puna totul la punct prin mail-uri. Iar japonezii nu fac afaceri pana nu te vad la fata. Vin aici si stau trei zile, iar daca chimia functioneaza, atunci totul este in regula.\""Cat despre alegerea unui restaurant in Romania, Georgescu avertizeaza ca nu trebuie sa alegi un restaurant in voga, pentru ca este foarte multa galagie, se vorbeste foarte tare. \""In plus, personalul restaurantului este din doua categorii: fie este arogant, fie este mult prea slugarnic si te deranjeaza.\""Roxana Balcescu\""Cand ma intalnesc cu un partener de afaceri incerc sa merg la sigur\""Roxana Balcescu, director executiv al CMB Travel, a ales Braseria de la Hilton. \""Sunt putine restaurante de categorie business in Bucuresti, restaurante unde sa existe o armonie intre bucatarie, ambient si servicii. In strainatate de exemplu, exista meniuri speciale pentru masa de pranz, meniuri unde sa fie cuprins totul la un pret extrem de avantajos. Pentru oamenii de afaceri din strainatate este foarte simplu sa iasa in oras si sa manance bine la un pret decent\"", explica Balcescu.Cat despre conceptul de \""pranz de afaceri\"", directorul executiv de la CMB Travel spune ca \""afacerile s-au facut intotdeauna la restaurant. Mi se pare chiar o idee buna. Este adevarat ca baza afacerii nu se pune la restaurant, dar se pot pune la punct niste detalii, se realizeaza o apropiere intre parteneri\"". Ea spune ca datorita faptului ca lucreaza in turism, este obligata sa testeze piata restaurantelor si este intotdeauna in cautare de locuri care sa se ridice la inaltimea standardelor proprii. \""Totusi, atunci cand ma intalnesc cu un partener de afaceri, incerc sa merg la sigur, nu fac teste.\"" Si de cele mai multe ori alege Hilton, unde spune ca atunci cand este in tara, vine si de doua ori pe saptamana. La Hilton directorul executiv de la CMB Travel a preferat ca antreu salata de vinete cu branza si usturoi, iar pentru felul principal friptura de ton cu ciuperci si andive. In timp ce savura salata, si-a amintit ca unul dintre lipsurile restaurantelor din Bucuresti sunt chiar \""salatele, la care, atunci cand exista, culorile si ingredientele nu te imbie\"". Balcescu povesteste ca are foarte mare grija de meniul pe care il alege, pentru ca este foarte important pentru silueta. \""Mananc in general paine neagra, cu care m-am obisnuit in Germania, iar dupa masa beau cafea. Este un tabiet pe care l-am dobandit de la italieni si spanioli, pentru care intreg ritualul cafelei are un sens.\""\""De regula, atunci cand calatoresc, aleg bucataria traditionala a tarii in care ma aflu, dar evit bucataria germana. Oriunde mananc bucatarie italiana sau spaniola si imi place tot ce inseamna peste\"", povesteste Balcescu. Desi nu este un fan al bucatariei germane, de aici i se trage pasiunea pentru bere, pe care ii place sa o savureze din cand in cand seara. \""Sotul meu m-a invatat totul despre bere. Cel mai mult imi place un fel de bere pentru biciclisti, Radler, care este un pic mai dulce pentru ca este jumatate bere si jumatate limonada, dar totul este combinat in asa fel incat rezultatul sa fie unitar. Si la Londra am incercat o bere Guiness Red Collar, care avea o spuma cu sirop de afine si care m-a impresionat.\"""

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Power,
lunch,
autohton
/arta-si-societate/lifestyle/power-lunch-autohton-4073128
4073128
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.