Primul pas
Noul CEO al Petrom, Mariana Gheorghe, intentioneaza sa infiinteze o divizie de strategie pentru dezvoltarea regionala in cadrul celei mai mari companii din Romania. Justificandu-si prima masura luata la conducerea companiei, ea spune ca vrea sa faca din Petrom un lider sud-est-european in sectorul petrolului si gazelor in contextul unei strategii generale de internationalizare a operatiunilor. Mariana Gheorge ocupa pozitia de CEO al Petrom din iunie 2006 si a lucrat anterior 13 ani pentru Banca de Reconstructie si Dezvoltare. In atributiile ei intra de acum direct si deciziile strategice, aflate anterior la directorul general adjunct, austriacul Werner Schinhan. In acest context, sefa Petrom urmareste sa creasca productia de titei din Kazahstan pana la 30.000 de barili pe zi, ceea ce ar transforma Kazahstanul, alaturi de Romania, intr-o regiune de core business (activitate principala). Compania romaneasca, parte a grupului austriac OMV, nu exclude potentiale achizitii in Rusia sau planuri legate de operatiuni de retail sau explorare si productie in Ucraina. In planurile noului director executiv intra si optimizarea nivelului profitului. In primul semestru al anului Petrom a raportat un profit net de 400 de milioane de euro, datorat si cresterii cotatiilor petrolului pe pietele internationale. Grupul Petrom are activitati de la explorare si productie si pana la rafinare si distributie de carburanti.