Stapan peste domenii

Postat la 07 aprilie 2008 11 afişări

Daca munca de teren este de regula cea mai obositoare parte a profesiei de broker imobiliar, Ashley Saddul, unul dintre cei mai de succes brokeri din world wide web, demonstreaza ca brokerajul poate fi la fel de profitabil, dar cu mult mai relaxant, atunci cand vinzi proprietati virtuale.

Daca domeniile dotcom sunt "terenurile" web-ului, atunci broker-ul domeniilor www, Ashley Saddul, este in mod clar unul dintre norocosii din varful piramidei. Fondatorul, presedintele si CEO-ul companiei ImpressiveDomains, Saddul este specializat in tranzactionarea numelor premium - cuvinte generice precum "asset.com" sau "wallpapers.com" care nu pot fi inregistrate ca marci si pe care le vinde contra unor sume care incep de la 250.000 de dolari. Saddul este chiar el fericitul proprietar al unora dintre aceste domenii, insa in cele mai multe cazuri el este doar intermediarul, afacerea sa fiind construita pe o agenda foarte bogata in exact acele contacte care conteaza, el mandrindu-se cu relatii de lunga durata cu toti marii cumparatori din piata dotcom. "De cele mai multe ori cei care vand asemenea domenii prefera sa plateasca un comision de 10 la suta din valoarea tranzactiei decat sa se aventureze sa-si caute singuri cumparatori pentru proprietatea lor virtuala, oferindu-li-se de cele mai multe ori o suma mult mai mica din partea cumparatorului", spune Saddul.
Din 2004, atunci cand Saddul a pus bazele companiei ImpressiveDomains, impreuna cu echipa sa compusa din 15 brokeri, a negociat mai bine de 60 de tranzactii de sase cifre. Printre acestea se numara achizitionarea domeniului wallpapers.

com pentru o companie care comercializeaza screensavere pentru 300.000 de dolari, dar si vanzarea tanning.com si cairo.com pentru 175.000 si respectiv 100.000 de dolari. In fiecare moment Saddul si brokerii sai au in portofoliu peste 2.500 de domenii de vanzare - nume din toate zonele de interes ale web-ului, de la downloadmusic.com pana la superfreak.com -, insa se concentreaza in fiecare saptamana pe tranzactionarea primelor 25 de nume ca popularitate din top. Saddul garanteaza o vanzare in termen de 30 de zile de la incredintarea domeniului in schimbul drepturilor exclusive de vanzare in respectiva perioada. El calculeaza numele pentru potentialii sai clienti folosind un sistem personal de rating, pe o scara de 12 puncte, care ia in considerare factori precum traficul (vizat fiind nu numai traficul generat de motoarele de cautare si cel direct, prin tastarea adresei de web, dar si cel generat de greselile de tastare) si potentialul de branding - cat de memorabil este numele, extensia acestuia (capitol la care dotcom-ul ramane rege) dar si potentialele conflicte de trademark. Desi sistemul sau a fost verificat in practica de cei 4 ani de cand Saddul il foloseste ca baza a tranzactiilor sale, acesta recunoaste ca intregul proces de intermediere este mai mult o arta decat o stiinta si de aceea preturile pe care asemenea proprietati se tranzactioneaza il surprind cateodata chiar si pe el.


UN DOMENIU, CA O INSULA
Saddul a crescut in Mauritius, o insula din apropie?rea coastei africane, si a urmat cursurile unui colegiu australian, specializandu-se in matematica si IT. Dupa ce a luat decizia de a emigra in Statele Unite ale Americii in 1994, Saddul a inceput sa lucreze pentru un startup din domeniul tehnologiei internetului. Primul pas in afacerea numelor de domenii l-a facut in 2002, cand a cumparat mai multe domenii legate de pariuri precum onlinepokerbets.com si soccerbettingonline.com in speranta de a scoate un profit sigur si rapid din aceasta afacere. Desi n-a reusit niciodata sa vanda aceste doua domenii, a realizat ca intregul proces este complicat si ca rolul de intermediar i s-ar potrivi. De curand, Saddul a vandut unui investitor musicdownload.com pentru 290.000 de dolari si negociaza vanzarea a altor cateva domenii de descarcare de muzica si video. Insa el tine sa precizeze ca incercarea de anticipa trendurile in ceea ce priveste numele de domenii "fierbinti" - si astfel "depozitarea" lor sub forma de investitii sigure - poate fi mult mai dificila decat pare la prima vedere. "Nu exista un tip anume de nume care se vand bine; acestea difera de la tara la tara si sunt intr-o mare masura hotarate si de gradul lor de disponibilitate", spune Saddul. "Domeniile bune sunt asemenea insulelor locuibile: rare."


FISA POSTULUI

Numele functiei:Broker de nume de domenii web
Companii care angajeaza: Firme de brokeraj in zona numelor de domenii, precum Sedo, Moniker, Afternic, BuyDomains si ImpressiveDomains.
Unde sa cauti posturi libere: prin contactarea acestor firme de brokeraj sau participarea la conferintele din industrie.
Nivel salarial: Salariul de baza incepe de la 30.000 de dolari si atinge o medie de 70.000 de dolari pe an, insa brokerii isi dubleaza de obicei veniturile cu ajutorul bonusurilor si comisioanelor din vanzari.
Abilitati necesare: Experienta in negocieri si o buna intelegere a specificului afacerilor legate de internet, a pietei numelor de domenii si a potentialului de marketing a anumitor nume.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Stapan,
peste,
domenii
/arta-si-societate/lifestyle/stapan-peste-domenii-4074114
4074114
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.