Sticle cu povesti orientale

Postat la 02 iunie 2008 31 afişări

Camille Goutal, "nasul" casei de haute parfumerie Annick Goutal, a venit in Romania invaluita in parfumul amintirilor din copilarie, a locurilor pe care le-a vizitat si a povestit ce inseamna sa fii artist de arome.

Vedeta de necontestat a oricarei case de parfumuri high-end, care, spre deosebire de starurile de cinema aflate permanent in lumina reflectoarelor, ramane de multe ori in umbra, este "nasul". El este alchimistul care alege si combina esentele si are nevoie uneori chiar si de patru ani pentru a-si desavarsi creatia.

Camille Goutal, "nasul" care se afla in spatele uneia dintre cele mai cunoscute case de parfumuri de lux din Franta, a "expus" in Romania, in acelasi timp cu marile capitale ale modei, aromele orientale ale parfumului Musc Nomade la Madison, prima parfumerie high end din Romania.

Parfumul este impachetat cu amintiri, povesti din Maroc si Tunisia pe care Camille le-a trait in copilarie (imaginile cu femeile care poarta margele din lemn de trandafir si arome de vanilie care lasa in urma lor o aroma ametitoare) si teme de inspiratie orientala care se regasesc in carti precum "Women as Portrayed in Orientalist Paintings" de Lynne Thornton.

De altfel, fiecare creatie a parfumierului a pornit de la o poveste de vacanta sau o amintire. "Songes, parfumul meu preferat, s-a nascut cand eram in vacanta in insulele Mauritius. In fiecare seara, mergeam pe plaja si ma invaluia aroma plantelor exotice, a marii, a lotiunii de plaja."

A desavarsi un parfum este precum o opera de arta. "Uneori pana sa gasesti formula completa, incerci chiar si o mie de ingrediente", spune Camille care isi aminteste ca Songes a fost creat in aproape patru ani.

Totul in conditiile in care parfumurile de serie ale marilor grupuri sunt create in cel mult trei luni "si nu este loc de prea mult sentimentalism sau emotie". Cat despre parfumuri realizate la comanda, mostenitoarea brandului spune ca momentan nu creeaza parfumur personalizate. "O singura data am realizat un parfum personalizat pentru cineva, o prietena designer de bijuterii. Ea nu-si putea exprima sentimentele decat prin pietre, materiale si culori. Pentru mine a fost o provocare sa realizez o aroma personalizata numai pe baza acestor indicii."

Despre ingrediente, esenta parfumurilor high-end, Camille spune ca in conditiile actuale de pe piata sunt din ce in ce mai greu de gasit. "Deja exista o multime de restrictii, unele plante sunt protejate prin lege si exista de multe ori plante care ne plac, dar pe care nu le putem folosi." Daca, in cazul parfumurilor de masa, cel mult 30% din ingrediente sunt naturale, in parfumeria exclusivista procentul ajunge la 70%. Esentele naturale, spre deosebire de cele sintetice, evolueaza, se misca pe suprafata pielii si sunt mult mai complexe si scumpe.

De exemplu, pentru a produce 1,2 kilograme de esenta pura de iasomie este nevoie de 700 de kilograme de petale, iar anul trecut, pentru ca productia de flori din Grasse ('leaganul' frantuzesc al florilor pentru parfumuri) a fost mai slaba, pretul pentru o suta de kilograme a crescut practic peste noapte, de la 35.000 de euro la 90.000 de euro. Pe piata romaneasca a parfumurilor high-end exista un singur jucator, parfumeria Madison, unde se gasesc cateva marci de parfumuri in premiera, precum Clive Christian, Annick Goutal, Eau d'Italie, Comme des Garcons sau Carthusia.

Madeleine Florescu, proprietara boutique-ului Madison, isi aminteste ca negocierile cu brandul Annick Goutal au fost cele mai dificile. "A trebuit sa ne intalnim, le-am aratat conceptul, am discutat de nenumarate ori pe e-mail si pe telefon, dupa care au venit aici, au prospectat si cred ca pana la urma experienta mea pe piata luxului a fost factorul determinant", povesteste proprietara parfumeriei care in trecut a lucrat pentru Dior, Clinique si Kanebo si a fost manager general la compania Geroaslan.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Sticle,
cu,
povesti,
orientale
/arta-si-societate/lifestyle/sticle-cu-povesti-orientale-4074216
4074216
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.