(P) Samsung şi-a închis şi ultima fabrică din China

Postat la 23 octombrie 2019 179 afişări

Samsung se dă bătută! Compania coreeană a decis că nu poate şi nu are sens să continue să concureze cu mărcile locale şi a anunţat că închide ultima fabrică de producţie a telefoanelor sale din China.

(P) Samsung şi-a închis şi ultima fabrică din China

La începutul lunii octombrie, Samsung a închis şi ultima sa fabrică de producţie şi asamblare a telefoanelor mobile din China, terminând astfel complicata sa relaţie cu gigantul stat asiatic. Potrivit Reuters, compania sud-coreeană şi-a încheiat operaţiunile la fabrica din Huizhou, lucru anticipat deja de reducerea operaţiunilor de la aceasta încă din luna iunie.

 

Samsung S9 - oferte (LINK)

 

Spre deosebire de alte companii care s-au văzut ameninţate de războiul comercial dintre China şi SUA, decizia Samsung de a închide fabrica din Huzhou are de-a face mai mult cu concurenţa uriaşă pe care i-o fac producătorii locali în regiune. Branduri ca Huawei, Xiaomi sau Oppo sunt dificil de învins pe teritoriul lor.

 

Potrivit analiştilor, consumatorii chinezi preferă mărcile loclae când vine vorba de telefoane mid-range sau „low cost”, în timp ce Huawei şi Apple sunt preferate pentru telefoanele de vârf de gamă. În ciuda faptului că Samsung are telefoane super competitive în fiecare categorie, iar în categoria „high end” face faţă competiţiei chiar şi în China, seria sa A nu poate să învingă Oppo, Vivo sau Xiaomi, cu telefoanele lor ieftine.

 

Samsung S9 - oferte (LINK)

 

De curând, compania coreeană a început să externalizeze asamblarea de telefoane mobile pentru a putea să ofere costuri mai scăzute la produsele sale şi a deveni mai atractive pentru consumatorii finali.

 

Închiderea fabricii nu va afecta vânzarea de telefoane în China. Samsung nu vrea să renunţe la uriaşa piaţă de aici, chiar dacă aici are o cotă de piaţă de sub 1%, conform cifrelor din al doilea trimestru din acest an.

Samsung S9 - oferte (LINK)

Compania sud-coreeană va continua să fabrice telefoanele sale la fabricile din Vietnam, unde se concentrează 50% din producţia de smartphone-uri. În afară de Vietnam, Samsung a mai deschis fabrici în Brazilia, Indonezia şi India. De altfel, Samsung a inaugurat de curând, la New Delhi, cel mai mare centru de cercetare şi dezvoltare din lume.

 

În ciuda cotei scăzute din China, de sub 1%, Samsung rămâne cel mai mare producător şi cel mai mare vânzător de telefoane mobile inteligente din lume. La şapte ani de când a detronat Nokia din topul vânzărilor mondiale de telefoane mobile, Samsung încă deţine supremaţia la nivel global, deşi poziţia sa este atacată constant de competitori cel puţin la fel de buni şi de inovativi, după cum am văzut că este cazul şi în China.

 

Link oferte Samsung S9

 

Samsung este o companie creată în 1938 de Lee Byung-chul, din provincia sud-coreeană Gyeongsang şi, iniţial era o companie de exporturi. Numele său, Samsung, înseamnă „trei stele” în coreeană, de aici şi logo-ul său iniţial. Concret, la începuturi, Samsung se ocupa cu exportul, mai exact cu vânzarea de peşte uscat, de legume şi fructe. În mai puţin de un deceniu, însă, Samsung avea să deţină propriile sale mori de făină, propriile fabrici de confecţii şi propriile magazine alimentare, pentru ca, cu timpul, să se dezvolte pe tot mai multe paliere şi în tot mai multe domenii, ca să ajungă gigantul care este astăzi.

 

În Coreea de Sud, chiar şi în prezent, Samsung este o companie cu activitate în zeci de domenii, deţine spitale, fabrici, hoteluri, lucrează în educaţie, apărare şi chiar şi în sectorul aerospaţial. Există chiar şi o companie de asigurări Samsung. A ajuns, însă, celebră, graţie produselor sale electronice şi electrocasnice, coreenii fiind „premianţi” nu doar pe piaţa telefoanelor mobile, ci şi a televizoarelor, frigiderelor sau maşinilor de spălat, printre altele.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.