Alexandra Olaru, legal & external affairs director, Vodafone România: Eu am încredere că România, pe care o văd crescând şi în care mi-am clădit cariera,este ţara cu potenţialul cel mai mare în regiunea noastră

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 21 martie 2024 154 afişări

Optimismul în privinţa viitorului răzbate clar din discursul Alexandrei Olaru, care este încredinţată că „România viitorilor 20 de ani este România celor care cred în ea.” Cu o carieră care se întinde pe aproape trei decenii, reprezentanta companiei de telefonie mobilă şi-a clădit cariera în corporaţii din domenii variate.

Alexandra Olaru este membru al boardului Vodafone România din mai 2021, coordonând departamentul Legal & External Affairs. Ca parte a unei companii de telecomunicaţii de top, ea este un puternic susţinător al inovaţiei şi educaţiei digitale, promovând în acelaşi timp valorile româneşti prin artişti, comunităţi sau organizaţii emergente. Activitatea ei de zi cu zi include şi o abordare strategică a acţiunilor şi proiectelor Fundaţiei Vodafone.

Reprezentanta Vodafone România are peste 27 de ani de experienţă în external affairs, resurse umane şi comunicare - a fost membru al echipelor executive ale unor companii internaţionale din diverse industrii precum Philip Morris România, McDonald’s România, Unilever South Central Europe şi Nestlé România.

Compania pentru care lucrează a intrat anul trecut din nou pe o pantă de creştere, în condiţiile în care piaţa de telecom este în scădere; rezultatul a fost obţinut obţinut şi pe fondul repoziţionării companiei ca un furnizor major de tehnologie şi soluţii integrate IT&C. La finele celui de-al doilea trimestru al anului fiscal 2023/2024, încheiat în septembrie 2023, Vodafone România a raportat venituri din servicii de 195 mililoane de euro, mai mari cu 2%, cu un număr de 8,8 milioane de clienţi de telefonie mobilă şi peste 700.000 de clienţi pentru segmentul de internet fix. Compania a raportat creşteri ale veniturilor pentru întregul an calendaristic 2023, după ce anterior, timp de cinci trimestre, veniturile avuseseră o dinamică negativă, conform datelor comunicate de grupul Vodafone. Pariul principal al companiei pentru 2024 este continuarea creşterii pe segmentul de tehnologie, după rezultatele foarte bune din anul anterior.


Alexandra Olaru, Legal & external Affairs Director Vodafone România

Cifra de afaceri (2022): 4,69 mld. lei

Număr mediu de angajaţi (2022): 2970


Ce perspectivă aveaţi în urmă cu 20 de ani în ce priveşte evoluţia profesională? Ce vă doreaţi să profesaţi, să realizaţi?

Meseria şi aspiraţiile mele profesionale s-au regăsit întotdeauna în ecosistemul comunicare – relaţii guvernamentale – educaţie. Acum 20 de ani lucram pentru unul dintre cele mai dinamice sectoare, într-o perioadă care a fost foarte importantă pentru România, cea de preaderare la UE. Momentul acela istoric venea cu multă speranţă, dar şi cu multe necunoscute. A conduce departamentul Comunicare şi Public Affairs al Unilever în Balcani acum 20 de ani aducea aspiraţia pentru o companie în creştere, într-un domeniu extrem de dinamic. La nivel personal şi profesional îmi doream să cresc şi să contribui la construcţia pe care compania o făcea în acel moment. Ca evoluţie profesională, mi-am propus să accept acele propuneri care să mă ajute să devin un profesionist mai bun, în domenii diverse.

Realitatea a coincis cu gândurile de la acea vreme?

Am avut şi surprize. Am fost desemnată să conduc - pe lângă Comunicare şi Public Affairs - şi departamentul de resurse umane. Şi experienţa aceasta a consolidat preocuparea mea pentru susţinerea oamenilor talentaţi, a celor cu potenţial, a celor care prin profesionalism, muncă şi dorinţa de a fi mai buni îşi dedică nu numai orele de munca, ci şi o parte din suflet pentru a susţine echipele lor. Am continuat acest traseu şi în alte domenii, lucrând apoi în consultanţă, dar şi mai târziu pentru McDonald’s în România. Am încercat să învăţ încontinuu – de la oamenii din companii sau de la cei cu care mă intersectez personal şi profesional, de la companii partenere, de la experienţa altor ţări sau a altor domenii. Am încercat să îmi aleg luptele şi să îmi dedic energia pentru a le câştiga. Am fost în competiţie cu mine. Şi am fost atentă să păstrez ceva ce am aflat despre mine într-un curs de comunicare cu unul dintre cei mai buni traineri globali din acel moment – că pentru un comunicator sunt un foarte bun ascultător. M-am adaptat ascultând. Cred că fără poveştile altora am fi foarte singuri.

În ce priveşte următorii 20 de ani, cum vă aşteptaţi să se schimbe lumea / domeniul în care activaţi / compania pe care aţi clădit-o sau în care lucraţi acum?

Fundamental şi greu de anticipat. Sunt – şi suntem – nu numai martori, dar şi parte a unor schimbări radicale la nivel de societate. Tehnologia are o contribuţie importantă care face ca graniţe care păreau greu de trecut să devină mai fluide. Munca de acasă a devenit normalitate. Accesul la orice informaţie a devenit un drept. Cred că toate acestea, folosite cu standard ridicate de valori şi etică, influenţează într-un fel  pozitiv viitorul nostru profesional, dar şi ca ţară. Eu am încredere că România, pe care o văd crescând şi în care mi-am clădit cariera, este ţara cu potenţialul cel mai mare în regiunea noastră. Am văzut asta în ultimii 20 de ani şi nădăjduiesc să o văd şi în următorii 20. La Vodafone, compania pentru care lucrez, schimbarea este deja parte a vieţii profesionale de zi cu zi. Dar rolul nostru în societate este determinat nu numai de contribuţia noastră din ultimii 27 de ani şi de investiţiile de peste 6 miliarde de euro în România. Rolul nostru în societate este multiplicat de cei care lucrează pentru brandul Vodafone sau care folosesc serviciile noastre. Nu în ultimul rând, rolul nostru este consolidat de Fundaţia Vodafone, unul dintre cele mai valoroase proiecte sociale implementate de o companie, a cărei contribuţie în România a atins peste 4,5 milioane de vieţi. Toate acestea mă fac să susţin şi să am încredere că România viitorilor 20 de ani este România celor care cred în ea.   



BUSINESS Magazin va lansa în curând anuarul 100 Cele mai puternice femei de afaceri, ediţia 2024.

Ne-am propus ca în cadrul ediţiei de anul acesta a catalogului să descoperim împreună cu reprezentantele mediului de afaceri cum au fost cei

20 de ani pe care i-am trăit şi la ce ne aşteptăm pentru următoarele două decenii.

Alexandra Olaru, Legal & External Affairs Director în cadrul Vodafone România, este una dintre doamnele prezentate în ediţia din acest an în cadrul acestui proiect.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.